معرفی کتاب

معرفی بهترین کتاب های مهندسی برق و الکترونیک

رشته ای بدنام به نام برق! مهندسی برق که یکی از چقر ترین و سخت ترین رشته های دانشگاهی شناخته می شود. رشته مهندسی برق در واقع علم تحلیل و بررسی پدیده های فیزیکی است و فارغ التحصیلان این رشته توانایی مدیریت و نظارت سیستم های الکتریکی را دارا هستند. مهندسی برق دارای زیرشاخه ها و گرایش های بسیار زیادی می باشد که ممکن است برخی از آن ها با سایر مهندسی ها مشترک باشد.

بهترین کتاب های مهندسی برق و الکترونیک که منابع ارزشمندی هستند در سایت رایان بوک موجود است. می توانید با خرید و دانلود کتاب های مهندسی برق، اکثر نیازهای آموزشی خود را برطرف نمایید.

با تجاری شدن تلگراف برقی، ضبط و وسایل الکترونیکی در نیمه پایانی قرن نوزدهم رشته مهندسی برق برای اولین بار به رسمیت شناخته شد.

آشنایی با رشته مهندسی برق

رشته مهندسی برق و کتاب های درسی این رشته

رشته مهندسی برق از جمله رشته های پرطرفدار دانشگاهی است که هرساله افراد بسیاری متقاضی ورود به این رشته هستند. به طور کلی مهندسی برق دانش مطالعه در حوزه هایی نظیر الکترومغناطیس، الکتریسیته و الکترونیک می باشد.

گرایش های رشته مهندسی برق

  1.  گرایش الکترونیک
  2. گرایش قدرت
  3. گرایش کنترل
  4. گرایش مخابرات

دارا بودن تحصیلات دانشگاهی از الزامات اشتغال در زمینه برق بوده است و مراکز آموزش عالی در ایران، علاقه مندان به تحصیل در رشته برق را با گرایش های مختلفی جذب می کنند و اگر هریک از فارغ التحصیلان برق در گرایش مختص خود وارد بازار کار شوند. مهندسی برق از جمله مشاغل کلیدی و پر اهمیت صنعت مخابرات و برق کشور محسوب می شود.

درآمد یک مهندس برق در آمریکا سالانه حداقل ۶۲ هزار دلار و حداکثر ۱۲۸ هزار دلار خواهد رسید. میانگین ۹۸ هزار دلار در سال! (بیش از ۳ میلیارد تومان)

مخاطبان کتاب های رشته مهندسی برق، تنها دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته نیستند، بلکه این رشته علاقه مندان زیادی دارد که به کمک منابع معرفی شده در این مقاله می توانند، دانش خود را در زمینه برق ارتقاء دهند. البته رفتن به پردرآمدترین رشته برق و کسب درآمد بالا از این رشته می تواند یکی از انگیزه های شما در حین تحصیل باشد.

کتاب های رشته مهندسی برق

کتاب های رشته مهندسی برق

  1. کتاب تحلیل و طراحی مدارهای الکترونیک ۱ نوشته آقای تقی شفیعی
  2. کتاب مبانی ماشین های الکتریکی چاپمن
  3. قطعات و مدارات الکترونیک نشلسکی
  4. سیستم های قدرت اثر احد کاظمی
  5. ماشین های الکتریکی نوشته فیتزجرالد
  6. ماشین های الکتریکی پ.س.سن اثر عابدی
  7. طراحی دیجیتال نوشته موریس مانو
  8. تحلیل مهندسی مدار اثر ویلیام هیت
  9. نظریه اساسی مدار ها و شبکه ها نوشته شده توسط ارنست کوه و چارلز دسور
  10. کتاب الکترومغناطیس میدان و موج چنگ
  11. و …

مهندسین برق در طیف وسیعی از صنایع فعالیت می کنند و درآمد خیلی خوبی دارند.

معرفی بهترین کتاب های مهندسی برق

معرفی پرفروش ترین کتاب های مهندسی برق

در اینجا قصد داریم که شما را با پرفروش ترین کتاب های مهندسی برق آشنا کنیم. این کتاب ها به منظور ارائه به دانشجویان رشته برق، تألیف شده است. یکی از پرفروش ترین کتاب های مهندسی برق، کتاب الکترومغناطیس میدان و موج چنگ است که موضوع بحث این کتاب، مدل الکترومغناطیس، آنالیزبرداری و غیره می باشد که به طور کامل به بررسی این موضوع ها پرداخته و به تفهیم کامل مطالب کمک شایانی می کند. این کتاب از جمله کتب مرجع دانشگاهی است که همواره مورد علاقه و توجه اساتید رشته برق قرار می گیرد.

کتاب طراحی مدارهای مجتمع آنالوگ

کتاب طراحی مدارهای مجتمع آنالوگ که توسط آقای دکتر بهزاد رضوی نوشته شده است، از پرفروش ترین کتاب های مهندسی برق می باشد، در این کتاب دکتر رضوی مفصلاً به بحث اصول طراحی مدارهای مجتمع آنالوگ پرداخته است. این کتاب به عنوان یک منبع عالی و بی نظیر برای درس الکترونیک ۳ شناخته شده و جزء کتبی است که اساتید رشته برق خرید آن را به دانشجویان توصیه می کنند.

بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی + نکات مهم

از مهم ترین مهارت های یک مهندس برق، درک عمیق مسائل تئوری مربوط به برق و الکترونیک، ریاضیات و مواد می باشد.

کتاب هنر الکترونیک

کتاب هنر الکترونیک هم از جمله پرفروش ترین کتاب های مهندسی برق است که علاوه بر دانشجویان رشته برق، برای فارغ التحصیلان این رشته نیز بسیار مفید و کاربردی می باشد. این کتاب درمورد موضوعات متنوع الکترونیک بحث کرده و باعث ارتقای سطح علمی افراد می گردد.

کتاب زبان عمومی و کتاب زبان تخصصی

کتاب زبان عمومی و کتاب زبان تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک هم از جمله پرفروش ترین کتاب های مهندسی برق است که به چاپ سوم نیز رسیده است. در چاپ سوم کتاب زبان تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد برق، تجدید نظرهایی در مورد محتوای مطالب و پرسش نامه های آزمون کارشناسی ارشد صورت گرفته است، همچنین به همراه کتاب یک سی دی که حاوی تلفظ کلیه لغات تخصصی به همراه ترجمه آن ها می باشد، نیز ارائه شده است که می تواند برای دانشجویان این رشته بسیار مفید واقع شود.

کتاب سیگنال و سیستم اپنهایم

یکی دیگر از بهترین کتاب های مهندسی برق، کتاب سیگنال و سیستم اپنهایم است که اغلب به عنوان یکی از منابع طرح سؤالات برای کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار می گیرد. از سرفصل های کتاب سیگنال و سیستم اپنهایم می توان به تبدیل فوریه پیوسته زمان، نظریه نمونه برداری، سیگنال ها و سیستم ها و غیره اشاره نمود. مؤلف این کتاب سعی کرده که مباحث را به شکل ساده و در عین حال کاملاً علمی و تخصصی ارائه دهد و از مثال های ملموس برای تفهیم بیشتر مطالب استفاده کرده است.

یک هدیه ویژه! کتاب سبز نظام مهندسی برق را رایگان از رایان بوک دریافت کنید!

کتاب الکترونیک قدرت

کتاب الکترونیک قدرت

کتاب الکترونیک قدرت نیز از بهترین کتاب های مهندسی برق است که نویسنده آن دنیل هارت است. شیوه نگارش این کتاب بسیار ساده و روان بوده و برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی مهندسی برق مشغول به تحصیل هستند، به رشته تحریر درآمده است.

کتاب مبانی الکترونیک

در زمینه پرفروش ترین کتاب های مهندسی برق، می توان به کتاب مبانی الکترونیک نوشته دکتر سید علی میر عشقی اشاره کرد که به عنوان یک منبع عالی برای تمامی دانشجویان برق شناخته می شود. موضوع بحث این کتاب در مورد آشنایی با عناصر پایه مدارهای الکترونیکی و همچنین کاربرد این عناصر می باشد، البته لازم به ذکر است که نویسنده اصول طراحی با این عناصر را نیز به تفصیل شرح داده است.

مهندسان عمران هم درست مثل مهندسان برق، کتاب های آموزشی مختص به خودشان را دارا هستند که می تواند در مسیر پیشرفت و افزایش درآمد بسیار کارساز باشد. به راحتی می توانید از این کتاب ها (دانلود کتاب های مهندسی عمران) بطور رایگان استفاده کنید!

کتاب مدار منطقی

درس مدار منطقی یکی از دروس مهمی است از سوی دانشگاه برای دانشجویان رشته برق تدریس می گردد، کتابی که معمولاً به عنوان منبع برای این درس در نظر گرفته می شود، مدار منطقی تألیف موریس مانو است که این کتاب نیز یکی دیگر از بهترین کتاب های مهندسی برق است که مباحث آن شامل منطق ترکیبی، سیستم های دودویی، مدارهای منطقی ترتیبی هم زمان و غیره هستند. کتاب مدار منطقی و همچنین کتاب الکترومغناطیس هیت، جزء کتب پرطرفدار و کاربردی در رشته برق هستند.

کتاب ماشین های الکتریکی

کتاب ماشین های الکتریکی P.C.SEN نیز یکی از پرفروش ترین کتاب های مهندسی برق است که نویسنده این کتاب تلاش کرده تا با ارائه توضیحات دقیق و کامل و مثال های مختلف دانشجویان را در زمینه یادگیری کامل مطالب یاری کند. مباحث این کتاب همگی پیش نیاز یادگیری مطالب سطوح بالاتر رشته مهندسی برق است، از این رو مؤلف با قلمی ساده و ارائه تمرین های کاربردی به مخاطب می کند که به درک عمیق از مطالب برسد.

راهنمای خرید کتاب اتصالات پیش پذیرفته

کتاب معماری کامپیوتر

دانشجویان رشته مهندسی برق باید درس معماری کامپیوتر را نیز بگذرانند، منبع مهمی که از سوی اساتید برق برای این درس در نظر گرفته می شود، کتاب معماری کامپیوتر است که توسط موریس مانو به رشته تحریر درآمده است. این کتاب سرفصل های گوناگونی دارد که از جمله آن ها می توان به قطعات دیجیتال، سازمان حافظه در معماری کامپیوتر و غیره اشاره کرد.

قیمت کتاب های مهندسی برق

از آنجا که قیمت کاغذ و هزینه های چاپ کتاب در ایران بالاست، خرید اینترنتی کتاب های دانشگاهی رشته مهندسی برق از طریق فروشگاه های آنلاین بسیار به صرفه است، زیرا این سایت ها واسطه ها را حذف کرده و کتاب را به صورت مستقیم به دست افراد می رسانند، لذا قیمت نهایی آن بسیار مناسب خواهد شد. کسانی که تمایل به تهیه کتاب فیزیکی رشته مهندسی برق دارند، می توانند از طریق سایت رایان بوک اقدام نمایند، تا از نرخی مقرون به صرفه بهره مند شوند و در عین حال یک خرید بدون دردسر و خیلی آسان را تجربه نمایند.

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و گران شدن نرخ کاغذ، هزینه تهیه کتاب به یکی از دغدغه های ذهنی دانشجویان رشته برق تبدیل شده است. سایت رایان بوک برای این دسته از دانشجویان که از لحاظ مالی در مضیقه هستند و قدرت خرید کتاب فیزیکی را ندارند، فایل کتاب های مهندسی برق را پیشنهاد می کند. نسخه الکترونیک کتب دانشگاهی رشته مهندسی برق، با بهترین کیفیت و قیمتی فوق العاده ارزان در سایت قرار گرفته است که متقاضیان با صرف هزینه ای اندک می توانند، فایل این کتاب ها را خریداری کنند.

راهنمای خرید آنلاین کتاب دانشگاهی رشته مهندسی برق

راهنمای خرید آنلاین کتاب دانشگاهی

در حال حاضر کتب درسی رشته مهندسی برق، در بعضی از شهرها و مناطق کمیاب است و دانشجویان به سختی می توانند منابع درسی موردنیاز خود را بیابند. سایت رایان بوک در راستای برقراری عدالت اجتماعی و برخورداری دانشجویان مناطق محروم از کتاب های درسی خود، بهترین کتاب های مهندسی برق را با قیمت هایی مناسب در اختیار اساتید این رشته، فارغ التحصیلان و دانشجویان گرامی قرار داده است.

خرید آنلاین کتاب دانشگاهی برق، باعث می شود که تمامی دانشجویان در مقاطع متفاوت، از ترم اولی گرفته تا دانشجویان دکتری بتوانند به صورت یکجا به منابع کامل و جامع درسی خود دسترسی داشته باشند و به راحتی خرید خود را انجام دهند.

کسانی که تمایل به خرید این کتاب ها دارند، کافیست که به سایت مراجعه کرده و در عرض چند دقیقه سفارش خرید خود را ثبت نمایند و کتب مورد نیاز خود را در اسرع وقت در شهر محل زندگی خود تحویل بگیرند. خرید اینترنتی کتاب علاوه بر این که مشتریان را از دردسرهای خرید حضوری می رهاند، شانس خرید کتاب با نرخ مناسب را نیز به فرد می دهد.

حالا که به طور کامل با بهترین کتاب های رشته مهندسی برق و الکترونیک آشنا شدید، می توانید درمورد رشته مهندسی عمران و بازار کار مهندسی عمران آشنا شوید.

جمع بندی

در این مقاله در تلاش بودیم تا اطلاعات زیادی درمورد بهترین کتاب های مهندسی برق بدست آورید تا در کمترین زمان با پرفروش ترین کتاب های این رشته آشنا شوید. اگر هم به فکر خرید کتاب های الکترونیک (دیجیتال) و چاپی با پایین ترین قیمت و جدیدترین چاپ هستید، می توانید رایان بوک را انتخاب کنید.

سوالات متداول

گرایش های رشته مهندسی برق چیست؟

گرایش الکترونیک – گرایش قدرت – گرایش کنترل – گرایش مخابرات

بهترین کتاب های مهندسی برق کدام کتاب ها می باشد؟

کتاب ماشین های الکتریکی P.C.SEN – کتاب مبانی الکترونیک – کتاب الکترونیک قدرت. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد مقاله شوید.

‫۲ نظرها

    1. سلام مهدیه عزیز. بزار یه چیزیو بهت بگم؛ هیچ چیزی نمیتونه جلوی علاقه رو بگیره! پس اگه به گرایش قدرت و هر گرایش دیگه ای علاقه مند باشی، مسیرت رو راحت پیش میبری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا