معرفی کتاب

بهترین کتاب برای روز پدر در ژانرهای مختلف

با نزدیک شدن به ولادت حضرت علی و روز پدر، فرزندان به دنبال انتخاب بهترین هدیه برای اولین و مهم ترین تکیه گاه زندگیشان می افتند؛ این روز زیبا در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، برابر با ۵ بهمن و ۲۴ دی شده است. با توجه به اهمیت کتاب و کتاب خوانی، خرید کتاب برای روز پدر، کاری فرهنگی، سرگرم کننده و جذاب است. تنها باید از میان بهترین های این حوزه مانند چرا ملت ها شکست می خورند، دنیای سوفی، راز داوینچی و… انتخابی مناسب با توجه به سن، سلیقه و تحصیلات پدرتان داشته باشید.

کدام کتاب مناسب هدیه روز پدر است؟

برای آن که مناسب ترین و بهترین کتاب را برای اولین مرد زندگی خود یعنی پدرتان تهیه کنید، بهتر است ژانر مورد علاقه او را در نظر داشته باشید. با توجه به اینکه موضوعات تاریخی، فلسفی، معمایی و سیاسی بیشتر مورد توجه مردان قرار می گیرند، در ادامه به معرفی برخی از این کتاب ها پرداخته ایم.

ژانر سیاسی

از آنجایی که بسیاری از مردان، اخبار و تصمیم گیری های سیاست مداران را دنبال می کنند و می خواهند از وقایع سیاسی ایران و جهان آگاه شوند، کتاب های موجود در این حوزه، می توانند جذاب ترین کتاب برای روز پدر باشند.

۱. دموکراسی ها چگونه می میرند

دموکراسی ها چگونه می میرند، کتاب برای روز پدر

نویسنده: استیون لویتسکی و دانیل زیبلات

این کتاب یکی از کتاب های برتر سال ۲۰۱۸ نیویورک تایمز و نیوزویک بوده که توانسته است جوایز متعددی از انجمن علوم سیاسی آمریکا دریافت کند. کتاب دموکراسی ها چگونه می میرند در مورد راهبردهای دفاع از حقوق دموکراتیک و جلوگیری از زوال دموکراسی توضیح می دهد.

۲. چرا ملت ها شکست می خورند؟

کتاب برای روز پدر، چرا ملت ها شکست می خورند؟

نویسنده: دارون عجم اوغلو، جیمز ای رابینسون

اگر به دنبال کتاب برای روز پدر هستید، کتاب چرا ملت ها شکست می خورند؟ بهترین گزینه می باشد. این کتاب به بررسی و واکاوی دلایل اختلاف سطح درآمد و سطح زندگی کشور های مختلف و همچنین بررسی شکل گیری و فروپاشی حکومت های مختلف می پردازد. از این رو اگر شخص به موضوعات سیاسی و اقتصادی علاقه مند است، می توانید این کتاب را برای او هدیه ببرید.

۳. آینده آزادی

کتاب مناسب هدیه روز پدر، آینده آزادی

نویسنده: فرید زکریا

این کتاب در مورد چگونگی تغییرات سیاست، اقتصاد و روابط اجتماعی به دست دموکراسی صحبت می کند. فرید زکریا در این کتاب به بررسی گذشته و تاریخ دموکراسی لیبرال در غرب می پردازد تا نشان دهد راه حل مشکلات آزادی امروزه در گرو رجوع به گذشته و استقرار دموکراسی لیبرال است.

ژانر تاریخی، بهترین ژانر کتاب برای روز پدر

تاریخی از دیگر ژانرهای مناسب به عنوان بهترین کتاب برای هدیه به پدر است چرا که مطالعه سرگذشت همه کشورها و اقوام همانند تماشای یک سریال می تواند برای مردان جذاب و سرگرم کننده باشد. کتاب های زیر از جمله پرطرفدارترین کتاب های تاریخی هستند:

کتابهایی که یک مهندس عمران باید بخواند ( 14مورد از بهترین کتاب های مهندسی عمران)

۱. در میان سایه ها

در میان سایه ها، کتاب مناسب هدیه روز پدر

نویسنده: مایکل اونداتیه

کتاب در میان سایه ها با موضوع جنگ جهانی، پرفروش نامزد جایزه گودریدز و من بوکر است که در آن داستان دختری نوجوان و خانواده اش در سال های پایانی جنگ جهانی را روایت می شود. اگر پدرتان به رمان های تاریخی و ادبیات جنگ علاقه مند است، کتاب در میان سایه ها بهترین انتخاب برای اوست.

۲. دو قرن سکوت

بهترین کتاب برای هدیه به پدر، دو قرن سکوت

نویسنده: عبدالحسین زرینکوب

کتاب دو قرن سکوت، وقایع و شرایط تاریخی ایران را از حمله اعراب تا تشکیل سلسله ی طاهریان را بیان می کند و از اثرات و تغییراتی که در ادبیات، زبان و فرهنگ پارس در آن زمان ایجاد شد، سخن می گوید. این کتاب به کسانی که می خواهند به مطالعه تاریخ اسلام از زوایای مختلف بپردازند، توصیه می شود.

۳. قهرمانان تاریخ

قهرمانان تاریخ، کتاب برای روز پدر

نویسنده: ویل دورانت

اگر قصد دارید بهترین کتاب برای هدیه به پدر را بخرید، کتاب قهرمانان تاریخ را به شما پیشنهاد می کنیم. این کتاب به شرح تاریخ مختصر تمدن، از دوران باستان تا سحرگاه عصر مدرن می پردازد که می تواند به افزایش خرد و خوش بینی شخص کمک کند.

کتاب برای روز پدر با ژانر فلسفی

انتخاب کتاب برای افرادی که به موضوعات فلسفی علاقه مند هستند کمی دشوار است، چرا که آن ها مطمئنا بهترین کتاب های فلسفی را مطالعه کرده اند. با این حال کتاب های زیر، بهترین انتخاب ها در این حوزه هستند:

۱. کتاب ضیافت

ضیافت، کتاب مناسب هدیه روز پدر

نویسنده: افلاطون

کتاب ضایفت، رساله ای از افلاطون در مورد فلسفه عشق در طول تاریخ است که در آن به شیوه ای ماهرانه با ادغام نظریه های مختلف، ماهیت عشق را بیان می کند. این کتاب روایت یک مهمانی به صرف نوشیدنی است که در آن روشنفکران آتنی به تبادل نظر در مورد عشق می پردازند.

۲. دنیای سوفی

دنیای سوفی، بهترین کتاب برای هدیه به پدر

نویسنده: یوستین گردر

 یوستین گردر در این کتاب به بیان علم فلسفه، به زبانی ساده و روان، در قالب رمان می پردازد. در این کتاب سخنان با ارزش فیلسوفان بزرگ دنیا در ۳ هزار سال گذشته و داستانی پیرامون تاریخ فلسفه ی کل جهان بیان شده است. نوشته زیر، یکی از جملات معروف و ماندگار این کتاب فلسفی می باشد:

 احساس زنده بودن، بدون فکر کردن به‏ این‏که روزى مرگ در خواهد رسید غیرممکن است!

۳. بار هستی

کتاب مناسب هدیه روز پدر، بار هستی

نویسنده: میلان کوندرا

این کتاب حکایتی در مورد روابط انسان ها با دیدگاهی فلسفی و روان کاوانه می باشد. میلان کوندرا معتقد است که گذشته و سابقه ی خانوادگی آدم ها در شکل گیری شخصیت شان نقش دارد. فیلم بار هستی به کارگردانی فیلیپ کافمن، در سال ۱۹۸۸، برگرفته از همین کتاب است.

معرفی بهترین کتاب های مهندسی برق و الکترونیک

کتاب با ژانر معمایی

کتاب معمایی با داستان های رازآلود، بهترین کتاب برای هدیه به پدر با روحیه ماجراجو است. این کتاب ها به قدری جذاب هستند که خواننده را برای خواندن تمام صفحات و به پایان رساندن آن وسوسه می کنند.

۱. راز داوینچی

راز داوینچی، کتاب مناسب هدیه روز پدر

نویسنده: دن براون

ماجرای این کتاب، در مورد دانشمندی به نام رابرت لنگدون است که در زمینه نمادشناسی فعالیت می کند. در طی سفر او به فرانسه برای برگزاری سخنرانی، درگیر گره گشایی از ماجرای قتل مسئول بلندپایه  موزه لوور می شود. فیلم این کتاب نیز در سال ۲۰۰۶ به کارگردانی ران هاوارد ساخته شد.

۲. سکوت بره ها

سکوت بره ها، کتاب برای روز پدر

نویسنده: توماس هریس

این کتاب داستانی جنایی-روانشناختی در مورد روانپزشک آدم خوار و باهوشی به نام هانیبال لکتر است. در این داستان کلاریس استارلینگ، مأمور آموزشی اف.بی.آی برای پیدا کردن قاتل زنجیره ای، مجبور است از هانیبال لکتر کمک بگیرد. کتاب  سکوت بره ها یکی از کتاب های پرفروش معمایی است که ما آن را به عنوان یک کتاب مناسب هدیه روز پدر پیشنهاد می کنیم.

۳. زنی در کابین ۱۰

کتاب برای روز پدر، زنی در کابین 10

نویسنده: روث ور

زنی در کابین ۱۰ رمانی مهیج و رازآلود است و که توانست جز پرفروش ترین های نیویورک تایمز و یو.اس.ای.تودی قرار بگیرد و نامزد دریافت جایزه گودریدز برای بهترین رمان معمایی در سال ۲۰۱۶ شود. این کتاب ماجرای زنی را روایت می کند که شاهد قتلی وحشتناک است و که پس از آن زندگی اش تحت تاثیر قرار می گیرد.

راهنمای خرید بهترین کتاب برای روز پدر

انتخاب کتاب برای روز پدر باید با توجه خلق و خو، طرز فکر و ویژگی  های شخصیت او انجام شود. فاکتورهای زیر نیز در خرید بهترین کتاب برای هدیه به پدر اهمیت دارند:

  • طیف سنی مردان
  • نوع کسب و کار
  • تحصیلات
  • سلیقه
  • ژانر محبوب

سخن پایانی

خرید کتاب برای روز پدر، یک هدیه جالب و دوست داشتنی است که می تواند به سادگی جایگزین موارد تکراری مانند جوراب، لباس و مواردی این چنین شود. از ژانرهای مورد علاقه مردان در کتاب خوانی، می توان به موضوعات سیاسی، تاریخی، معمایی و فلسفی اشاره کرد که کتاب های بسیار جذابی در این حوزه ها مانند ضایفت، سکوت بره ها، قهرمانان تاریخ، آینده آزادی و غیره نوشته شده است. تنها باید با توجه به سلیقه، سطح تحصیلات، نوع کسب و کار و مواردی این چنینی، بهترین آنها را برای روز پدر تهیه کرده و هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا