سازه فلزیمعرفی کتاب

راهنمای خرید کتاب سازه های فولادی

کتاب سازه های فولادی، یکی از مهم ترین منابع علمی و تئوری برای دانشجویان رشته های مهندسی سازه، مهندسی عمران و همین طور معماری در دانشگاه های سراسر دنیا است. این کتاب معمولاً در دسته بندی های گوناگونی چاپ و منتشر می شود. به کمک راهنمای خرید کتاب سازه های فولادی این نوشته به آسانی برای مقاطع دانشگاهی و گاهی نیز برای مطالعه آزاد در دسترس مهندسان قرار می گیرد.

راهنمای خرید کتاب سازه های فولادی

کتاب سازه های فولادی، یکی از مهم ترین شاخه های علوم ساختمان است و هرکدام از مباحث آن خود به چند زیرمجموعه و زمینه های علمی مختلفی تقسیم می شود. مثلاً با مطالعه در مورد کتاب سازه های فولادی می توانیم آن را در خصوص انواع اتصالات، اتصالات تیر به ستون، اتصالات سلب، اتصالات سازه های پیش ساخته، موقتی و… در بازار تهیه کنیم.

با خرید کتاب های طراحی سازه فولادی و بتنی، دانش خود را بالا ببرید. رایگان از رایان بوک دانلود کنید!

کتاب های تحلیل و طراحی سازه های فولادی

کتاب های تحلیل و طراحی سازه های فولادی

معمولاً کتاب طراحی سازه های فولادی دسته بندی های گوناگونی دارند و حتی با عناوین و زیر دسته های مختلفی شناخته می شوند. هرکدام از آن ها یک بخش از این علوم را پوشش می دهند. تعدادی از آن ها در زمینه حالات حدی اصول طراحی هستند. نوشته هایی نظیر کتاب حل مسائل سازه های فولادی منتشر شده اند که موضوعات و مسائلی را مطرح کرده اند تا خواننده و دانشجو بهتر بتوانند مفاهیم را درک کنند.

ضمن این که ضروری است در هنگام خرید کتاب به سراغ نشریه های پرفروش بروید و مواردی را انتخاب کنید که بیشتر مورد توجه دانشجویان و محققین در رشته های ساختمان قرار گرفته اند. اعتماد به این گونه کتاب ها به نفع شما خواهد بود.

برخی کتاب ها ترجمه و برخی نیز مؤلفه های مهندسین و نویسندگان داخلی هستند. از کتاب راهنمای گام به گام طراحی اتصالات سازه های فولادی بادبندها گرفته تا طراحی پروژه سازه های فولادی و بتنی، همه و همه در نهایت می توانند جزئی از این پازل برای دستیابی به سطح بالایی از این علم باشند.

در این کتاب ها معمولاً به مشکلات و مزایای هرکدام از روش های اتصالات سازه های فولادی پرداخته می شود. از خرابی تیرها، بال ستون ها، چشمه اتصال گرفته تا برشی جان و… از نارسایی اتصالات فولادی بنا به عدم تناسب در ورق های اتصال گرفته تا عدم توجه به دسترسی نقاط کور اتصال جز مهم ترین مفاهیم و مباحثی هستند که به صورت مفصل نویسندگان این کتاب ها در مورد آن ها صحبت کرده اند.

موارد ذکر شده در مطالب بالا، تنها بر یک چیز دلالت دارند. مقررات ملی ساختمان را رعایت کن! زمانی که شما در حال خواندن مباحث مختلفی مقررات ملی ساختمان مثل مبحث دهم هستید، متوجه این موضوع هستید که یک مهندس عمران باید به مباحث مختلف مقررات ملی مسلط باشد تا بتواند تمامی نکات، از تعاریف اولیه گرفته تا حداقل ضوابط و مقررات لازم در جهت اجرا، طراحی و محاسبه ساختمان های فولادی را باید با تمام وجود خود همراه داشته باشد. از این رو با دانلود و مطالعه یکی از مهم ترین مباحث این مقررات همچون دانلود مبحث ۱۰ می توانید مسیر پیشرفت خود را هموار کنید.

پیشنهاد 12 کتاب برای شروع کتابخوانی

بهترین کتاب های راهنمای طراحی سازه فولادی

کتاب هایی نظیر مباحث بنیادین اجرای سازه های فولادی که در چند جلد در دسترس عموم قرار گرفته اند می توانند از جمله پیشرفته‌ترین ها در زمینه یادگیری این علوم باشند.

در این کتاب ها در مورد هزینه و سرعت ساخت بر اساس روش های مختلف اتصالات، ارتفاع ساختمان و قابلیت ارتقاء آن در آینده، عدم سازگاری و یا سازگاری روش های اتصال با زلزله، شرایط گرانشی زمین، محدودیت های سایت و شرایط زمینی که موجب می شود از یک اتصال فلزی نتوان استفاده کرد به طور مفصل گفته شده است.

همین طور معمولاً برای ساخت هر پروژه ساختمانی شما نیاز به یک استراتژی سرویس دهی و هماهنگ سازی آن با محیط جغرافیایی و شرایط گرانشی زمین دارید. کتاب سازه های فولادی در هرکدام از این موارد می تواند یک راهنمای جامع برای حل مسائل شما باشد.

نکته مهم دیگر درمورد این کتاب ها است که معمولاً دارای بخشی تحت عنوان آزمون و پرسش نامه هستند که برای افرادی که علاقه مند به حضور در کنکور رشته های ساختمان هستند می تواند بهترین انتخاب باشد. ضمن این که در خصوص هر پروژه و نوع احداث آن اقدامات و الزامات پایداری و ایمنی نیز به موازات همان موضوع شرح داده شده است.

معرفی انواع سازه های فولادی

در پادکست زیر به معرفی انواع سازه های فولادی نیز پرداخته شده است، حتما این فایل را تا انتها گوش نمایید.

منابع کتب عمران و ساختمان سازی

منابع کتب عمران

از طرفی باتوجه به حجم بالایی که این کتاب ها دارند دو نظریه به طورکلی در مورد خرید و دانلود کتاب های مهندسی عمران وجود دارد. یکی از آن ها تهیه نسخه دیجیتال و یا همان E-BOOK خواهد بود. در این صورت شما بدون هیچ گونه محدودیتی در هر شرایطی می توانید این کتاب ها را در تلفن همراه، تبلت و یا کامپیوتر شخصی خود داشته باشید.

روی آن ها یادداشت برداری کنید و یا این که نکات ریز و درشتی که قصد کسب علم در مورد آن ها را دارید در قالب یک فایل جستجو کنید. مثلاً کتاب طراحی سازه های فولادی و یا اصول نظارت در سازه های فولادی ممکن است در چند جلد منتشر و عرضه شده باشد.

شما هم قطعاً گاهی به مفاهیم تمام آن ها نیاز دارید. اما آیا این امکان را دارید همیشه ده کتاب را حمل کنید؟ شاید شرایط در بعضی افراد به گونه ای باشد که به دلیل حضور در دانشگاه و یا مراکز آموزشی ترجیح به خرید نسخه فیزیکی کتاب سازه های فولادی می گیرند.

پرلین چیست؟ نقش پر رنگ لاپه در ساختمان

در این صورت نیز باید توجه داشته باشید که حتماً این کتاب ها را از منابعی خریداری کنید که آخرین ویراست و چاپ را در دسترس شما قرار می دهند. چون معمولاً این کتاب ها در تمامی شهرهای کشور موجود نیستند و یافتن آن ها کمی سخت است.

مهم ترین کتاب های مهندسی عمران و سازه

در تعریف عموم آمده است که طراحی سازه یعنی طراحی المان ها و بخش های تشکیل دهنده یک سازه عمرانی که شامل ستون، تیر، مهاربند، دیوار برشی و… می شود. در واقع از این متریال ها استفاده می شود تا میزان مقاومت یک ساختمان به حد مطلوبی افزایش یابد.

در مرحله اول لازم است که معماری ساختمان روی نقشه طراحی شده و در نهایت پلان ساخت در اختیار مهندس سازه قرار بگیرد. پس از آن تعیین جنس سازه انجام شده و لازم است که سیستم مقاومت در برابر زلزله به خوبی مشخص شود.

در مهندسی سازه علاوه بر مفاهیم گفته شده بارگذاری سازه، طراحی با نرم افزارهای مرتبط که معمولاً ایتبس و سیف خواهد بود و خروجی گرفتن در نقشه اهمیت ویژه ای خواهد داشت. پیشنهاد می شود که برای این کار حتماً بهترین منابع و اصولی ترین کتاب سازه فولادی را مطالعه نمایید. درصورتی که این کتاب ها در دسترس شما نیستند می توانید به سراغ دانلود نسخه دیجیتال و حتی پی دی اف و ایبوک کتاب طراحی سازه های فولادی بروید.

نتیجه گیری

در نهایت و با استناد به تمامی توضیحاتی که در مورد اهمیت یادگیری اصول و مفاهیم راه‌اندازی و پیکربندی سازه های فولادی داشتیم. لازم است که اشاره ای داشته باشیم به مرجع اینترنت خرید و دانلود کتاب سازه های فولادی یعنی رایان بوک، که به شما امکان تهیه جدیدترین کتاب ها از مؤلفان متعدد، ناشران معروف ایران، نسخه های لاتین و مترجمان گوناگون را می دهد.

 در راهنمای خرید کتاب سازه های فولادی در واقع به بررسی مفاهیم و موضوعات مرتبط با انتخاب پیکربندی احداث یک پروژه ساختمانی می پردازد و لازم است دانشجو و علاقه مند به کسب دانش در این زمینه به بهترین آن دسترسی داشته باشد. این کتاب ها در قالب فایل دیجیتال و نسخه الکترونیک و به صورت فیزیکی قابل تهیه هستند. هرکدام از این کتاب ها را می توانید روی اپلیکیشن اختصاصی این مجموعه به صورت کامل اجرا و آن را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

کتاب سازه های فولادی مناسب چه رشته هایی است؟

کتاب سازه های فولادی یکی از مهم ترین منابع علمی و تئوری برای دانشجویان رشته های مهندسی سازه، مهندسی عمران و همین طور معماری در دانشگاه های سراسر دنیا است.

بهترین کتاب طراحی سازه های فولادی کدام اند؟

کتاب هایی نظیر مباحث بنیادین اجرای سازه های فولادی که در چند جلد در دسترس عموم قرار گرفته اند می توانند از جمله پیشرفته ترین ها در زمینه یادگیری این علوم باشند.

‫۲ نظرها

    1. سلام ماندانای عزیز. بله حتما توی آپدیت بعدی درمورد سازه های فولادی و مهندسی سازه صحبت میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا