معرفی کتاب

بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی + نکات مهم

جهت اخذ پروانه اشتغال پایه سه، آزمون های نظام مهندسی سالی دو بار توسط وزارت مسکن و شهرسازی در هفت رشته نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی، معماری، عمران، تاسیسات برق و ترافیک و شهرسازی برگزار می گردد.

امروزه سایت های زیادی منابع آزمون نظام مهندسی را در اختیار داوطلبان قرار می دهند. با مراجعه به سایت های مرتبط می توانید، دانلود منابع آزمون ها از جمله دانلود کتاب های مهندسی عمران را انجام دهید و از منابع استفاده کنید.

چگونگی قبول شدن داوطلبان با کتاب های آزمون نظام مهندسی

آزمون های نظام مهندسی در جهت گرفتن پروانه اشتغال برای داوطلبان بسیار اهمیت دارد. پس داشتن یک منبع مرجع و کامل می تواند شانس آن ها در قبولی آزمون بالاتر ببرد.

با انتخاب بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی، باعث صرفه جویی در زمان شما می شود. کتاب های آمادگی آزمون نظام مهندسی با جمع آوری نمونه سوالات که در دوره های پیشین رشته های مختلف برگزار شده و تکرار بیشتری داشته به داوطلبان کمک شایانی خواهد کرد.

چه افرادی و چگونه می توان در این آزمون شرکت کرد؟

بهتر است قبل از جستجو بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی، داوطلبان شرایط شرکت در آزمون را بدانند. مهندسان، باید از مدرک کارشناسی آن ها ۳ سال و مدرک کارشناسی ارشد، ۲ سال و همچنین از مدرک دکترا ۱ سال گذشته باشد تا بتوانند در این آزمون ها شرکت کنند. شرط دیگر شرکت در آزمون داشتن عضویت در سازمان نظام مهندسی می باشد.

برای شرکت در آزمون باید در وقت تعیین شده به سایت سازمان مقررات ملی ساختمان مراجعه و ثبت نام کنید. پس از اعلام، مراجعه به سایت، تاییدیه ثبت نام خود را از سازمان نظام مهندسی دریافت کنید و پرینت کارت ورود به جلسه را بگیرید.

نکات انتخاب بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی

قبل از انتخاب بهترین منابع بهتر است داوطلبان نکاتی را بدانند و با آگاهی بیشتر به جمع آوری و خواندن کتاب ها و منابع سوالات بپردازند

  • باید کتاب ها بر اساس سال جلد منابع اعلام شده باشد. هر سال، اصلاحاتی در منابع آزمون نظام مهندسی صورت می گیرد و ممکن است مباحث نصف یا دو برابر شود.
  • در انتخاب بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی این نکته را در نظر داشته باشید که تنها منابع آزمون نظام مهندسی مطالعه گردد. حجم مباحث، زیاد خواهد بود اما خلاصه نویسی و جمع بندی به شما کمک نخواهد کرد.
  • حتما روی جلد کتاب، سال قید شده باشد. این موضوع مهم ترین مشخصه هر مبحث مقررات ملی است. داوطلبان این نکته را توجه داشته باشید که کتاب های سال دیگر را به هیچ وجه مطالعه نکنند.
  • این نکته را توجه داشته باشید هر رشته تحصیلی به منظور اجرا، طراحی و نظارت، از سوی مباحث مقررات ملی با جلد سبز رنگ می باشد.
  • بهترین ملاک انتخاب کتاب، منابع مقررات ملی ساختمان است اگر بین مباحث مقررات ملی ساختمان، با کتاب های راهنمایی مباحث تفاوتی وجود داشته باشد.
  • کلمه مباحث، به مباحث مقررات ملی ساختمان اشاره دارد.
کتابهایی که یک مهندس عمران باید بخواند ( 14مورد از بهترین کتاب های مهندسی عمران)

معرفی بهترین کتاب ها برای قبولی در آزمون نظام مهندسی در رشته های مختلف

بهترین مسیر مطالعاتی برای داوطلبین، پرداختن به تشریح و توضیح سوالات سال های پیشین است. با خواندن کتاب های جامع شما را هر چه سریعتر برای قبول شدن در آزمون آماده می سازد.

بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی کتاب راه آزمون برق-نظارت

تصویر کتاب راه آزمون برق و نظارت

این کتاب مرور کامل بر ۴ منبع مهم آزمون نظام مهندسی نظارت برق است. یک ویژگی بارز کتاب طبقه بندی مفاهیم است. یعنی سوالات آزمون و درسنامه برای هر مفهومی که تدریس شده، در همان جا حل می شود تا مفهوم به راحتی درک شود. در این کتاب تمام نیازهای شما برآورده می شود که با برنامه ریزی می توانید قبولی در آزمون را به ارمغان آورید.

از جمله منابع مهمی که بیش از ۱۴۰۰ صفحه است عبارتند از:

  • طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان ها (مبحث سیزدهم)
  • آسانسورها و پلکان برقی (مبحث پانزدهم)
  • راهنمای طراحی و اجرای تاسیسات برقی (راهنمای مبحث سیزدهم)
  • نشریه ۱۱۰ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

کتاب شرح و درس آزمون های نظام مهندسی نقشه برداری

 

کتاب شرح و درس نظام مهندسی نفشه برداریدر این کتاب سعی شده در بین شرح دروس و نکات آن ها، سوالات آزمون های دوره های مختلف هم آورده شود. می توان گفت بهترین و جامع ترین کتاب برای داوطلبان آزمون نظام مهندسی است و حتی دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد دارند هم می توانند از فصل های نقشه برداری، ژئودزی و فتوگرامتری استفاده کنند.

محتوای کلی کتاب شامل تشریح کامل کتاب درسی آزمون نظام مهندسی، ارائه نکات کلیدی، طبقه بندی سوالات بر اساس موضوع و سال می باشد.

راهنمای خرید کتاب اتصالات پیش پذیرفته

بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی عمران-نظارت

تصویر کتاب مهندسی عمران و نظارت

یکی از بهترین کتاب های مهندسی عمران در جهت قبولی در آزمون نظام مهندسی است. مشخص نمودن درجه سختی هر سوال از ویژگی های بارز این کتاب است. با توجه به این ویژگی، میزان زمان برای پاسخگویی هر سوال مشخص می شود.

این کتاب، بخش بزرگی از مطالب آن به توضیح سوالات پیشین آزمون، اختصاص داده است. مشخص نمودن سوالات مشابه ، شرح خلاصه مطالب مهم دروس باعث می شود که داوطلبین با خیال آسوده و در دست داشتن یک مرجع کامل، خود را برای آزمون مهندسی آماده کنند.

بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی عمران-اجرا

تصویر کتاب نظام مهندسی عمران-اجرا

از ویژگی های این کتاب علاوه بر بررسی سوالات آزمون در سال های قبل به ارائه خلاصه دروس مهم رشته مهندسی عمران می پردازد.

از جمله مطالب مهم در سال های اخیر می توان به بارهای وارد بر ساختمان، طرح و اجرای ساختمان ها با مصالح بنایی، طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه و پی و پی سازی اشاره کرد.

در پایان، انتخاب بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی

قبولی در آزمون نظام مهندسی مستلزم شناخت بهترین کتاب برای قبولی در این آزمون است.  کتاب های زیادی در این باره منتشر شده، اما باید مرجعی کامل و جامع را انتخاب کنید از ویژگی های انتخاب یک کتاب خوب، قید سال روی جلد کتاب و منابع مقررات ملی ساختمان و… می باشد. اگر به دنبال سایتی مرجع در جهت دانلود بهترین و جدیدترین کتاب های آزمون نظام مهندسی هستید، ما به شما سایت رایان بوک را معرفی می کنیم.

سوالات متداول

چرا آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد؟

این آزمون سالی دو بار در جهت اخذ پروانه اشتغال پایه سه، از سوی وزارت مسکن و شهرسازی برگزار می گردد.

نکات انتخاب بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نظام مهندسی چیست؟

از جمله نکات مهم: کتاب ها بر اساس سال جلد منابع اعلام شود، تنها منابع آزمون نظام مهندسی باشد و هر رشته تحصیلی از سوی مباحث مقررات ملی با جلد سبز رنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا