عمومی

۱۰ راه کسب درآمد از رشته مهندسی برق + پردرآمدترین رشته برق

کسب درامد از رشته مهندسی برق چگونه و چقدر است؟ مهندسی برق یکی از رشته های بسیار سخت در دانشگاه است که به دلیل سروکار داشتن افراد با یک نیروی نامرئی فوق العاده قوی و در عین حال خطرناک نیازمند هوش بسیار بالا و دقت و تهعد کاری است. در کل به کسی مهندس برق می گویند که در حوزه های تولید، توزیع و تبدیل برق دانش و مهارت کافی را داشته باشد.

این رشته به صورت کلی دارای ۴ گرایش الکترونیک، مخابرات، کنترل و قدرت است که هر کدام دارای ویژگی ها و زیرمجموعه های خود هستند. بسیاری از افراد هم به دنبال پردرآمدترین رشته برق هستند تا به بالاترین بازدهی برسند. ما در این مقاله قصد داریم راه های کسب درآمد از رشته مهندسی برق را به شما عزیزان معرفی کنیم. از این رو در صورتی که قصد تحصیل در این رشته را دارید، یا به دنبال فرصت های شغلی پردرآمد هستید، با ما همراه باشید تا شما را با گرایش های مختلف این رشته و راه های کسب درآمد از رشته مهندسی برق آشنا کنیم.

معرفی رشته مهندسی برق

معرفی رشته مهندسی برق

مهندسی برق یکی از زیرشاخه های مادر در علوم مهندسی است که با موضوعات الکتریسیته در سیستم ها و تجهیزات ارتباط دارد. از این رو مهندسی برق یکی از پرکاربردترین و گسترده ترین علوم در بین سایر رشته ها محسوب می شود که به تمامی بخش های زندگی بشریت مرتبط است. این رشته در سازمان های فنی و حرفه ای، کار دانش، هنرستان فنی حرفه ای و در دانشگاه ها از طریق شاخه نظری و رشته ریاضی قابل یادگیری است.

کسانی که به این رشته علاقه دارند و دنبال پردرآمدترین رشته برق می گردند، باید علاوه بر تسلط بر مفاهیم فیزیک و اصول ریاضیات، ذهنی خلاق و تحلیل گر نیز داشته باشند تا بتوانند در حیطه فعالیت خود بهترین شوند. این رشته و گرایش ها و زیر مجموعه های آن دارای فرصت های شغلی بسیاری هستند که می توان آن ها در گروه پردرآمدترین مشاغل قرار داد.

بدون کسب این اطلاعات و این که در چه مسیری قرار است قدم بگذارید، بدون شک در میانه راه خواهید ایستاد و با چالش های بسیار زیادی در مسیرتان مواجه خواهید شد. به طور کلی حفظ یک ساختار و استراکچر مستحکم در هر مسیر و سازه و صنعتی می تواند نشان دهنده قدرت شما باشد. به طور مثال یکی از پرطرفدار ترین مباحث موجود در بین مهندسین عمران دانلود استاندارد ۲۸۰۰ است که در ارتباط با زلزله می باشد و می توانید آن را مطالعه کنید.

پردرآمدترین رشته برق

 این رشته دارای ۴ گرایش کلی است که در ادامه این بخش به معرفی آن ها و زیرشاخه هایشان خواهیم پرداخت.

گرایش الکترونیک

گرایش الکترونیک

گرایش الکترونیک خود به دو زیربخش میکروالکترونیک و مدار و سیستم تقسیم می شود. زیرگروه میکروالکترونیک نیز خود شامل: علم مواد، فیزیک الکترونیک، طراحی و ساخت قطعات از ساده ترین تا پیچیده ترین است. هداف از مدار و سیستم نیز طراحی و ساخت سیستم ها و تجهیزات الکترونیکی از طریق قطعات ساخته شده توسط رشته های زیرگروه میکروالکترونیک است. شغل های رشته الکترونیک به شرط داشتن دانش آکادمیک، توانایی و مهارت های فردی می تواند منجر به کسب درآمدهای بالا شود.

درآمد رشته الکترونیک

رشته الکترونیک به عنوان پردرآمدترین رشته برق به شمار می رود. این رشته با دستمزدهای بالا در کشورهای خارجی مورد توجه بسیاری از دانشجویان می باشد. میانگین حقوق یک مهندس برق در گرایش الکترونیک، سالانه به طور میانگین، ۱۰۲۲۷۴ دلار می باشد. البته تا به این لحظه این مبلغ افزایش داشته است.

گرایش را می توان به عنوان یکی از پردرامدترین رشته های مهندسی برق نام برد؛ چرا که براساس وب سایت معتبر glassdoor، بیشترین درآمد مهندس برق در گرایش Electronic Technologist یا همان الکترونیک، ۴۸۱ هزار دلار در سال می باشد!!! البته که این آمار مربوط به آخرین ماه سال ۲۰۲۱ است.

گرایش مخابرات

با پردرآمدترین رشته برق (از نگاه برخی دیگر از مهندسان) آشنا شوید. گرایش مخابرات نیز متشکل از دو زیرمجموعه میدان و سیستم است. در زیرمجموعه میدان، مفاهیم میدان های مغناطیسی، امواج، ماکروویو، آنتن و … مورد بررسی قرار می گیرند. هدف از آموزش این مفاهیم به دانشجویان آن است که بتوانند به منظور انتقال امواج از نقطه ای به نقطه دیگر بهترین وسیله را پیدا کنند.

در زیرمجموعه سیستم نیز دانشجویان می آموزند که چگونه این سیگنال ها و امواج را از شکلی به شکل دیگر تغییر دهند. بنابراین در این گرایش افراد بیشتر با امواج و سیگنال ها سروکار دارند. این که چگونه و با استفاده از چه وسیله ای سیگنال ها و امواج را از اتاقی به اتاق دیگر یا از شهری به شهر دیگر منتقل یا حالت آن ها از شکلی به شکل دیگر تبدیل کنند. همچنین بتوانند امواج مزاحم مانند: نویز ها یا پارازیت ها را تشخیص و حذف کنند تا امواج اصلی توسط دستگاه هایی مانند آنتن ها دریافت شوند.

کتاب سبز نظام مهندسی برق هدیه ای از طرف رایان بوک به شما! رایگان دانلود کنید.

درآمد گرایش مخابرات

یکی دیگر از گرایش های رشته برق، گرایش مخابرات است که مبلغ کمتر اما کار آسان تری نسبت به گرایش الکترونیک را انجام می دهید. اما ملاک برای انتخاب گرایش صحیح را نباید براساس آسانی کار،‌ بلکه براساس علاقه انجام دهید. یک مهندس مخابرات به طور میانگین بین ۳۲ و ۹۷ هزار دلار در سال دستمزد می گیرد. عکس زیر اطلاعات تکمیلی در این زمینه را به شما نشان می دهد.

درامد گرایش مخابرات برق

گرایش کنترل

مهندسین گرایش کنترل در حقیقت سیستم هایی را طراحی می کنند که بتوانند عملکرد یک دستگاه را در حد مطلوب آن نگه دارد. مثلاً اگر در یک کارخانه نورد بخواهند قطعات آهنی را به شکل مورد نظر درآورند، باید دو قطعه اصلی نورد که توسط موتور های الکتریکی به چرخش درمی آیند، چرخش یکسانی داشته باشند.

برای ایجاد این هماهنگی دقیق بین دستگاه ها، یک سیستم کنترل بسیار دقیق لازم است که توسط مهندسین گرایش کنترل طراحی می شود. بنابراین مهندسین گرایش کنترل یک مدار الکتریکی را طراحی می کنند تا دستگاه ها بتوانند چرخش یکسانی داشته باشند و محصول مورد نظر با دقت بسیار بالا تولید شود. کنترل رشته ای است که علاوه بر حوزه برق در سایر حوزه های علمی مهندسی و حتی در رشته علوم انسانی کاربرد دارد. خودکار شدن یا اتوماتیک شدن خط تولید کارخانجات نیز از دیگر فعالیت های مهندسین کنترل به شمار می رود.

درآمد گرایش کنترل مهندسی برق

این گرایش درآمد قابل قبولی دارد. طبق آخرین تحقیقات درآمد یک مهندس برق که در گرایش کنترل تحصیل کرده است، حدود ۹۵ هزار دلار در سال می باشد.

معرفی 100 موضوع پایان نامه ارشد برق الکترونیک

گرایش قدرت

گرایش برق قدرت، با داشتن سه زیر گروه تولید، انتقال و توزیع و ماشین های الکترونیکی دارای بیشترین شغل های مهندسی برق بوده که در هر بخش مفاهیم کاربردی بسیار مهمی آموزش داده می شود. به طور کلی هدف اصلی از آموزش این گرایش تولید برق در نیروگاه ها، انتقال برق توسط خطوط انتقال و در نهایت توزیع آن در شبکه های شهری برای مصارف خانگی و کارخانجات است.

از این رو مهندسین برق قدرت روش های مختلف تولید برق، خطوط انتقال نیرو و سیستم های توزیع را می آموزند. در زیرشاخه تولید دانشجویان با انواع نیروگاه های آبی، گازی، سیکلی ترکیبی و … و در زیرشاخه انتقال و توزیع با شیوه های مختلف انتقال برق از طریق کانال های هوایی و زیرزمینی آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کتاب‌ های مهندسی عمران

درآمد مهندسی برق چقدر است؟

یک مهندس برق می تواند در شاخه ها و گرایش های مختلفی پا به عرصه رقابت بگذارد. نمی توان یک عدد قطعی و دقیق برای درآمد مهندسی برق در نظر گرفت؛ زیرا این عدد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال اگر شما یک فرد بسیار متخصص در برق ساختمان و برقکاری  باشید، خب طبیعی است اگر به شما یک پروژه برج های بزرگ برخورد کند درآمد شما سر به فلک می کشد! پس نمی توان به طور دقیق میانگین حقوق مهندس برق در ایران را تعیین کرد.

توانایی ها و محدودیت های رشته مهندسی برق

توانایی ها و محدودیت های رشته مهندسی برق

همان طور که قبل تر نیز اشاره شد، علاقه مندان به این رشته و گرایش های آن باید تسلط کاملی بر مفاهیم فیزیکی و اصول ریاضیات، همچنین ذهنی خلاق و تحلیل گر داشته باشند. علاوه بر این مسائل فرد علاقه مند به این رشته باید تبحر و توانایی کافی در انجام کار های عملی را نیز داشته باشد.

زیرا افراد زیادی هستند که در مفاهیم ریاضی و فیزیک بسیار قوی هستند، اما متأسفانه توانایی کافی در انجام کار های عملی را ندارند. از این رو نمی توانند در این رشته موفق شوند و سرخورده خواهند شد. بنابراین قبل از ورود به این رشته توانایی ها و مهارت های خود را به خوبی بسنجید تا در میانه راه دچار مشکل نشوید.

معایب رشته برق

این رشته علی رغم درآمد و فرصت های شغلی بسیاری که دارد، به دلیل حساسیت بالای آن معایب و محدودیت هایی نیز دارد. یکی از بزرگترین عیب و محدودیت در این رشته فشار روانی ناشی از کار است. همان طور که می دانید مهندسین برق با نیرویی بسیار قوی، کشنده و در عین حال پرکاربرد سروکار دارند که کوچکترین سهل انگاری و اشتباه در کار می تواند جان عده بسیاری از مردم را به خطر اندازد.

از این رو مهندسین برق باید همیشه در برابر کاری که انجام می دهند در مقابل دیگران پاسخگو باشند. پس اگر یک فرد سر به هوا هستید و نمی توانید به خوبی بر روی کارتان تمرکز کنید، از ورود به این رشته شدیداً خودداری کنید. زیرا کوچکترین خطا و سهل انگاری شما می تواند صدمات و خسارات مالی و جانی سنگینی را به دنبال داشته باشد.

برای به حداقل رساندن این مشکلات و بی دقتی ها همواره پیشنهاد می شود تا کتاب های مهندسی برق بیشتر مورد مطالعه قرار بگیرد. به همین دلیل هم بهترین کتاب های مهندسی برق را در یک مقاله برای شما جمع آوری کرده ایم. البته طبیعی است که هیچ چیزی جایگزین تجربه شما نخواهد شد و صرفا خواندن این کتاب ها در ابتدای راه کمک شما می باشند.

بازار کار رشته های مهندسی برق

در کل رشته های مهندسی برق نسبت به سایر گرایش ها دارای بازار کار بسیار مناسب تری است. اما برای آن که بعد از فارغ التحصیل شدن در این رشته بتوانید یک شغل مناسب و پردرآمد را برای خود بیابید باید علم خود را به روز نگه دارید و از تخصص کافی برخوردار باشید. در این بخش بازار کار گرایش های مختلف رشته مهندسی برق را به صورت مختصر برای شما عزیزان شرح می دهیم.

بازار کار مهندسی برق قدرت

همان طور که می دانید علم و تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است. وجود نیروگاه های مختلف در کشور و همچنین پروژه های ساخت نیروگاه های جدید نشان دهنده نیاز کشور به متخصصین خبره در حوزه برق به ویژه گرایش قدرت است. زیرا تمامی این نیروگاه ها برای نگهداری سیستم های قدرت، انتقال نیرو و راه اندازی ماشین های مختلف نظیر: ماشین های الکتریکی، ژنراتور ها و … به نیرو های متخصص و کاردان در رشته مهندسی برق قدرت نیاز دارند. بنابراین این رشته نه تنها امروز بلکه در آینده نیز جایگاه شغلی بسیار مناسبی خواهد داشت.

بازار کار مهندسی برق کنترل

برای انجام فرآیند های صنعتی و تولیدی از الآن تا همیشه به مهندسین برق کنترل نیاز است. به عنوان مثال به منظور کنترل جنگنده های مختلف از طریق محاسبات ریاضی، وجود یک مهندس خبره کنترل لازم و ضروری است. با این حال این رشته نسبت به دیگر گرایش های مهندسی برق دارای نوسانات بیشتری در بازار کار است. اما همچنان نسبت به رشته های دیگر غیر از برق همچنان بازار کار بسیار بهتری دارد. فراموش نکنید که شرط جذب شما در بازار کار داشتن مهارت و توانایی های کافی است. بدون دانش، مهارت و تخصص انتظار جذب شدن در بازار کار و همچنین پیشرفت شغلی را نداشته باشید.

بازار کار مهندسی برق الکترونیک |‌پول درآوردن از برق!

بازار کار مهندسی برق الکترونیک

همانطور که مطلع شدید این رشته به عنوان پردرآمدترین رشته برق شناخته می شود. این گرایش از مهندسی برق دارای قدمت و محبوبیت بسیار زیادی در بین دیگر گرایش ها است. از طرفی به همان اندازه که محبوبیت دارد، از بازار کار مناسب و بسیار خوبی نیز برخوردار است. علاوه بر کار در شرکت های خصوصی، علاقه مندان به شغل های دولتی می توانند در وزارتخانه های مختلف مانند: صنایع، دفاع، ارتباطات و … مشغول به کار شوند.

بازار کار مهندسی برق مخابرات

برای آن که بتوانید در این رشته جذب بازار کار شوید باید تسلط کاملی بر روی نرم افزار های مختلف مرتبط با این گرایش داشته باشید. با استفاده از نرم افزار های این رشته به راحتی می توانید در ارگان های مختلف دولتی به خصوص ارتش و سپاه مشغول به کار شوید.

پردرآمدترین رشته برق (پول درآوردن از برق)

تا اینجا مقاله شما را با رشته مهندسی برق، گرایش های آن، کاربرد و بازار کار گرایش های مختلف ان آشنا کردیم. اما در این بخش می خواهیم پردرآمدترین گرایش را در بین سایر شاخه های مهندسی برق به شما عزیزان و دلیل پردرآمد بودنش را معرفی کنیم. شاید گرایش الکترونیک برای بسیاری از شما علاقه مندان به رشته برق، جالب و دوست داشتنی باشد.

اما اگر بخواهیم واقع بینانه به آن بنگریم، در این رشته همانند دیگر گرایش ها پول نیست. حتی پیدا کردن کار برای فارغ التحصیلان این رشته جذاب بسیار سخت و پرچالش است. اما گرایش قدرت نه تنها شاخه ای است که در ان فیزیک مسأله کاملاً روشن است بلکه نیاز مبرم کشور های جهان سومی محسوب می شود. به عبارتی کشور ما نیاز شدیدی در بحث تولید، انتقال، توزیع، مدیریت، اصلاح و … در زمینه برق به مهندسین برق قدرت دارد. در واقع این گرایش را می توان مادر دیگر شاخه های برق دانست.

راه اندازی کسب و کار در حوزه برق (8 ایده نو جهت کسب و کار پرسود)

بیشتر با انواع اسکلت های ساختمانی با انواع مصالح مختلف آشنا شوید و سطح اطلاعات خود را بالا ببرید.

زیرا در تمام فعالیت ها از تولیدکنندگان گرفته تا مصرف کنندگان همگی به برق نیاز دارند. حتی با نگاهی به آینده شغلی این گرایش می توان گفت که فرصت های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان آن وجود دارد. زیرا امروزه بزرگترین مشکل بسیاری از کشور ها آلودگی هواست که برای رفع آن به سمت تولید خودرو های برقی رفته اند.

این تنها مثالی ساده از نیاز جهان به رشته برق قدرت است. برای اطلاع از بازار جهانی این رشته کافیست سرچ کوچکی در اینترنت بزنید. با یک سرچ ساده متوجه خواهید شد که اروپا به شدت بر روی تولید انرژی و آمریکا در انتقال آن سرمایه گذاری های هنگفتی کرده اند. کشور خود ما نیز پتانسیل بسیار بالایی برای پیشرفت در این زمینه دارد و روز به روز شرایط برای فارغ التحصیلان این گرایش بهتر و بهتر می شود.

فرصت های شغلی برای کسب درامد از رشته مهندسی برق

فرصت های شغلی برای کسب درامد از رشته مهندسی برق

مشاغل و فرصت های شغلی این رشته گسرتدگی بسیار زیادی دارند. اما همان طور که گفتیم برای موفقیت و پیشرفت در این رشته و گرایش های مختلف ان حتماً باید دانش، مهارت، توانایی و دقت بالایی داشته باشید. در این بخش چند شغل پردرامد از رشته مهندسی برق در کشور را برای شما عزیزان ارائه می دهیم تا بتوانید با بازار کار و فرصت های شغلی پیش رؤیتان بیشتر آشنا شوید.

شغل هایی که با برق سروکار دارند:

در ادامه لیستی کامل از شغل هایی که با برق سروکار دارند در اختیار شما قرار داده ایم. اگر در ذهن خود سوال چگونه از برق پول در بیاوریم مثل یک پروانه می چرخد، کافیست مطالب زیر را مطالعه کنید.

برقکار ساختمان

همان طور که می دانید برق ساختمان یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید با دقت بسیار زیاد انجام شود. از طرف دیگر افزایش کار های عمرانی و ساخت و ساز فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل این شغل یکی از پردرامدترین گرایش های مهندسی برق محسوب می شود و بازار کار بسیار خوبی نیز دارد. علاوه بر برق ساختمان، نصب انواع سیستم های رفاهی و امنیتی مانند: دزدگیر، دوربین مدار بسته، اعلام حریق و … از مورادی است که به حوزه برقکاری ساختمان مربوط می شود.

نصب و برنامه ریزی تابلو های PLC

افزایش چشم گیر واحد های صنعتی و تجاری نیز نیاز به نصب و برنامه ریزی تابلو های PLC را بسیار بیشتر کرده است. بنابراین این شغل را نیز می توان از پردرامدترین مشاغل این رشته به حساب آورد. علاوه بر نصب و راه اندازی، تعمیر و عیب یابی این تابلو ها نیز کاری تخصصی است که تنها از عهده مهندسین برق برمی آید.

برقکار صنعتی

برق صنعتی در بخش های مختلف تجاری، صنعتی، اداری، فروشگاهی، مسکونی و … مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل این شغل را نیز می توان از پردرآمدترین فرصت ها در زمینه برق و الکترونیک دانست. یک برقکار صنعتی باید به بررسی، مدیریت، عیب یابی و سیم کشی سیستم های برق در بخش صنعتی بپردازد.

تعمیرات موبایل و وسایل الکترونیکی

تعمیرات موبایل و وسایل الکترونیکی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از ابزار و گوشی های هوشمند بسیار بیشتر از گذشته شده است. حتی در سال های آینده نیز استفاده از این گونه ابزار بسیار بیشتر نیز خواهد شد. به دنبال این موضوع مشکلات و چالش های استفاده از این ابزار نیز زیاد می شود.

مواردی از قبیل شکستن ال سی دی تلفن همراه، مشکلات باتری صدا، دوربین و…، همچنین مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری باعث شده تا با بازار کار بسیار خوبی برای مهندسین برق ایجاد شود. زیرا افزایش تقاضا برای خرید تلفن ها و وسایل هوشمند، تقاضا برای تعمیر را نیز افزایش خواهد داد. بنابراین تعمیرات موبایل یکی دیگر از شغل های پردرامد محسوب می شود.

برق خودرو | یکی از بهترین روش های پول درآوردن از برق

یکی از بخش های بسیار مهم و اساسی در خودرو ها، برق آن است. به گونه ای ایجاد خلل و مشکل در عملکرد صحیح آن منجر به از کار افتادن خودرو خواهد شد. بنابراین فعالیت در این شغل می تواند شما را به درآمد بسیار بالایی برساند. ورود به این حرفه کار دشواری نیست و حتی بدون تحصیل در دانشگاه و تنها با گذراندن دوره ای در آموزشگاه های فنی و حرفه ای می توانید مهارت ها و توانایی های لازم را برای این شغل کسب کنید.

پیاده سازی پروژه های هوشمند سازی ساختمان های اداری و مسکونی

یکی دیگر از مسائلی که اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته، بحث هوشمندسازی ساختمان ها است. در این پروژه ها از ابزارها و تجهیزات الکترونیکی به منظور هوشمندسازی خانه ها و ادارات استفاده می شود. بدون شک تا کنون مواردی از هوشمندسازی را دیده اید. مثل درب هایی که به صورت ریلی و تنها با نزدیک شدن به آن ها باز می شوند.

این درب ها به وفور در ادارات و فروشگاه ها قابل مشاهده هستند. ایجاد سیستم های امنیتی فوق پیشرفته، سیستم های کنترل سرمایش و گرمایش محیط داخلی و … نمونه هایی از هوشمندسازی هستند که مهندسین برق می توانند در این زمینه فعالیت داشته و درامد بسیار بالایی را کسب کنند.

سیم پیچی موتور

یکی دیگر از شغل های پردرامد این رشته، سیم پیچی موتور است. این شغل کاملاً فنی و نیازمند تخصص اندک است. از طرفی بخش صنعتی و تولید ژنراتور ها و موتور الکتریکی امروزه نقش بسیار مهمی در انجام صحیح فرآیند ها دارند. از این رو سوختن سیم پیچ ها می تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند که نشان دهنده بازار کار مناسب این حوزه شغلی است.

جمع بندی | چگونه از برق پول در بیاوریم؟

ما در این مقاله از رایان بوک سعی کردیم با معرفی رشته مهندسی برق و گرایش های آن، همچنین بازار کار و کسب درآمد از رشته مهندسی برق به شما عزیزان در انتخاب گرایش و شغل مناسب کمک کنیم. مطالب بسیاری زیادی در ارتباط با راه های پول درآوردن از برق و شغل هایی که با برق سروکار دارند، پیش روی شما قرار دادیم تا در ادامه مسیر ذهنیتی کامل در ارتباط با پردرآمدترین رشته برق داشته باشید.

امیدواریم که توانسته باشید با خواندن این متن به پاسخ سؤال هایتان رسیده باشید.

سوالات متداول

پردرآمدترین رشته برق کدام رشته است؟

گرایش ها و رشته های مختلفی در ارتباط با مهندسی برق وجود دارد که اختلاف نظرهای بسیاری هم وجود دارد. یکی از جذاب ترین پیشنهادات به عنوان پردرآمدترین رشته برق، گرایش الکترونیک می باشد که می توانید با پیشرفت و کار تخصصی در این رشته به درجات بالا از احترام و درآمد برسید.

شغل هایی که با برق سروکار دارند، چه مشاغلی هستند؟

مشاغل مختلفی در ارتباط با مهندسی برق هستند که عبارتند از: برق کار صنعتی، برق خودرو، برقکار ساختمان، نصب تابلو های PLC و … هستند که به طور مفصل در این مقاله براتان شرح شده است.

‫۷ نظرها

  1. سلام و خسته نباشی خدمت همه عزیزانی که در اینجا حضور دارند . بنده فارغ التحصیل مقطع کارشناسی سال ۷۹ در رشته مهندسی اکترونیک و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت در سال ۹۴ هستم . مدت ۷ سال در بخش تعمیرات و نگهداری پست های فشار قوی یکی از شرکت های پیمانکار شرکت برق منطقه ای فعالیت کردم . سپس مدت ۴ سال هم به صورت خدمات مشاوره ای در دولت و وزارت ارتباطات فعالیت داشتم . حاصل این همه فعالیت فقط یک حقوق نه چندان مناسب بود . به طوری که جوابگوی هزینه های معیشت زندگی با حال روز فعلی تورم و گرفتاری های اقتصادی کنونی نبود . هر وقت هم خواستم خودم مستقلا کار کنم وجود رانت های موجود در این سیستم ها اجازه نداد . و ناچار به ترک و قطع همکاری شدم . اکنون حاصل اینهمه تلاش و درس خواندن و سابقه کار مدفون شده میبینم و در حال حاضر یک فروشگاه پوشاک دارم . خواستم به عزیزانی که قصد ورود به این رشته را دارند متذکر شوم که فقط میتوانند در حد یک حقوق کارمندی کسب درآمد داشته باشند . و اگر علاقمند به فعالیت در این حوزه هستند بیشتر به صورت تجربی و در کنار افراد معروف و استاد کاران این حرفه به کسب مهارت بپردازن و دنبال شاخه هایی از قبیل برق ساختمان ، برق صنعتی ، برق اتومبیل و … باشند . موفق و موید باشید

    1. سلام و وقت بخیر خدمت شما مهندس عبداله زاده. سپاس از اطلاعات کامل و دقیق شما. امیدوارم موفق باشید.

  2. سلام
    مسعودم کارشناسی برق قدرت دارم از دانشگاه دولتی. درست گفتید بازار کار برای رشته برق برخلاف سختیش به اون صورت نیست.
    بیایین صادق باشیم اصا برای درامد توی رشته برق نیازی نیست درس بخونی.
    حتی چیزایی که توی دانشگاه یاد میدن بیرون کسی اصا اهمیت نمیده بهش.
    شرکت برق و مپنا دیپلم فنو از مهندس برق بیشتر میخوان که اونا ازمون داره.
    اگر سیم پیچی و برق ساختمون و صنعتیو دوس دارین همون اول برین پیش یه ادم معروف و کار یاد بگیرین.
    یام میتونین با ی دوره اتوماسیون و پی ال سی ی جا استخدام شین اما درسخوندن جز پشیمونی چیزی نداره. معدل خوب دانشگاه خوب دانش زیاد از مدار و as و dc و الکترومغناطیس،واقعا کسی بیرون نمیخوادش، اگه برگردم عقب واقعا چشامو کود نمیکنم و گنکور نمیدم و دانشگاه نمیرم تا با ۲۶ سال سن تو نقطه شروع نباشم.

    1. سلام مسعود عزیز. مرسی از نظر کاملت و باهات موافقم. توی ادامه مسیر آرزوی موفقیت برات دارم.

    1. سلام به تو صالح عزیز. متوجه منظورت نشدم کدوم گرایش رشته برق رو به عنوان پردرامدترین رشته برق گفتی؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا