عمومی

پردرآمدترین شغل های رشته الکترونیک صنعتی را بشناسید!

الکترونیک از مشاغل پردرآمد در همه جای دنیاست که بازار کار متنوعی را به خود اختصاص می دهد. اکثر شغل های رشته الکترونیک بازار کار خوبی دارند. به همین دلیل، تقاضای زیادی برای ورود به این حرفه ها وجود دارد. کسب درآمدهای بالا در این حوزه کاری مستلزم داشتن دانش آکادمیک و توانایی و مهارت های فردی است. آینده شغلی رشته الکترونیک با ارتقا دانش فنی و کسب تجربه در این حوزه روشن خواهد بود. دانلود کتاب های مهندسی برق می تواند در مسیر موفقیت این گروه شغلی نقش مؤثری داشته باشد.

تحصیل در رشته الکترونیک

مهم ترین معیار برای ورود به رشته الکترونیک، داشتن علاقه به مباحث درسی و حوزه های کاری مرتبط با این رشته است. بهترین مسیرها برای ورود به این رشته، از طریق شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش می باشد. علاقمندان، پس از دریافت دیپلم در هر یک از این شاخه ها می توانند در صورت قبول شدن در دانشگاه های دولتی یا خصوصی، در این رشته ادامه تحصیل دهند.

پردرآمدترین شغل های رشته الکترونیک فنی حرفه ای

الکترونیک، پردرآمدترین رشته برق و یکی از رشته های اصلی در علوم مهندسی است که با اکثر ابعاد زندگی انسان مرتبط می باشد. با توجه به اهمیت شغل های رشته مهندسی الکترونیک در عرصه های تولید و صنعتی، متقاضیان زیادی برای ورود به این بازار کار گرایش پیدا کرده اند. درآمد رشته الکترونیک به فاکتور های مختلفی بستگی درد که افراد با مهارت و توانایی کافی در این حوزه می توانند جایگاه مناسبی از نظر درآمد و بازار کار کسب کنند.
مشاغل تعریف شده این رشته در شاخه فنی و حرفه ای با شغل های رشته الکترونیک کاردانش یکسان هستند. در ادامه به معرفی برخی از پردرآمدترین شغل های رشته برق الکترونیک و اینکه رشته الکترونیک چه شغل هایی دارد، می پردازیم.

تعمیرات برد الکترونیک، شغلی با ترافیک کاری بالا

تعمیرات برد الکترونیک، شغل های مرتبط با رشته الکترونیک
تعمیرات برد الکترونیک با عیب یابی، تعویض و تعمیر قطعات آسیب دیده بردهای الکترونیکی مرتبط است.

تعمیرات برد الکترونیک از شغل های رشته الکترونیک فنی حرفه ای است که در زمینه عیب یابی، تعویض و تعمیر قطعات آسیب دیده در بردهای الکترونیکی فعالیت می کند. با توجه به هزینه بیشتر تعویض لوازم الکترونیکی نسبت به تعمیر آنها، حرفه تعمیرات برد الکترونیک بازار کار پررونقی دارد.
از طرفی، پیچیده بودن ساختار این بردها، تعمیرات آن را امری تخصصی می سازد. بنابراین، این حرفه را می توان یکی از شغل های رشته مهندسی الکترونیک با درآمد و بازار کار عالی معرفی کرد. مهارت های مورد نیاز برای ورود به این شغل عبارتند از:

  • توانایی تعمیر و بررسی عیب بردهای الکترونیکی
  • آشنایی با ابزارهای تخصصی تعمیرات برد

سیم پیچی موتورهای الکترونیک، از بهترین مشاغل صنعتی

سیم پیچی موتورهای الکترونیک از گروه شغل های رشته الکترونیک کاردانش و فنی حرفه ای است. با توجه به استفاده از ماشین های الکتریکی در صنایع مختلف، نیاز به افراد متخصص در این حرفه به شدت احساس می شود. افرادی با مهارت بالا در شغل سیم پیچی می توانند به صورت شخصی یا استخدام در شرکت های مختلف فعالیت کنند. پیش نیاز ورود به این شغل، شناخت کافی درباره قطعات موتورهای الکترونیک و نحوه عملکرد آنها می باشد.

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

برق کار صنعتی، با بهترین فرصت های شغلی

برقکار صنعتی، از شغل های رشته الکترونیک
برقکار صنعتی در حوزه بررسی و عیب یابی سیستم های برقی در صنایع مختلف فعالیت می کند.

از شغل های مرتبط با رشته الکترونیک که مدیریت، بررسی و عیب یابی سیستم های برقی صنعتی را شامل می شود، برقکار صنعتی است. از شغل های رشته برق صنعتی که تکنسین های برق صنعتی می توانند در آن مشغول به کار شوند می توان به کار در مراکز نظامی، تولیدی، بیمارستان ها، نیروگا ها و شهرک های صنعتی نام برد. درآمد برقکار صنعتی، به عنوان یکی از شغل های رشته الکترونیک، با توجه به فاکتورهایی چون مهارت، دانش فنی و سرعت و دقت عمل متفاوت است. جهت اطلاع بیشتر در مورد این رشته می توانید کتاب های رشته برق صنعتی را مطالعه کنید

برق ساختمان، همیشه پررونق

برق ساختمان از شغل های رشته برق الکترونیک است که حوزه فعالیت آن در زمینه طراحی و پیاده سازی نقشه برق در واحدهای مختلف (اداری، تجاری و مسکونی) می باشد. تعمیر تجهیزات برقی نیز در حوزه کاری این شغل قرار می گیرد. با توجه به رشد ساخت و سازهای امروزی، برق ساختمان را می توان از مشاغل پررونق معرفی کرد. از فعالیت یک برقکار ساختمان می توان به این موارد اشاره کرد:

  • کابل کشی
  • نصب چراغ، کلید و پریز
  • نصب آیفون تصویری
  • نصب دزدگیر و سیستم های اعلام حریق

کارشناس برق خودرو، یکه تاز شغل های الکترونیک

کارشناس برق خودرو، از شغل های رشته مهندسی الکترونیک
وظیفه برقکار خودرو، عیب یابی سیم کشی، ایمنی برق خودرو و بررسی مشکلات مرتبط با آن است.

یکی از پرمخاطب ترین شغل های مرتبط با رشته الکترونیک که به صورت شخصی نیز درآمد زیادی برای افراد دارد، برقکار ماشین است. علاوه بر این، کارشناس برق خودرو می توانند در شرکت های خودروسازی نیز استخدام شوند. افراد علاقمند به این شغل باید در زمینه تعمیر قطعات زیر مهارت کافی داشته باشند:

  • برف پاک کن
  • استارت خودرو
  • سیستم خنک کننده موتور
  • سیستم گرمایش ماشین
  • قفل مرکزی
  • تعویض شمع ها
  • انواع سنسورها

تعمیرکار موبایل، ایده آل در دنیای ارتباطات امروزی

یکی از شغل های رشته الکترونیک که برای افراد کم سرمایه ایده آل است، تعمیرکار موبایل می باشد. با توجه به همه گیر شدن موبایل در جامعه امروزی و شکایات متعدد کاربران از مشکلات این ابزار، تعمیرکار موبایل می تواند شغل آینده داری توصیف شود. با کسب دانش و مهارت در زمینه مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری و اینترنت، این گروه از شغل های رشته برق الکترونیک می تواند درآمد خوبی برای علاقمندان آن ایجاد کند.

هوشمند سازی ساختمان، نوپا در عصر تکنولوژی

هوشمند سازی ساختمان، یک حرفه جدید و نوپا در شغل های رشته مهندسی الکترونیک است. این حرفه در زمینه طراحی و اجرای سیستم های هوشمند در پروژه های مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و … فعالیت می کند. اگر به این حوزه کاری علاقه مند هستید، می توانید بیشتر با ۷ کاربرد هوش مصنوعی در ساختمان سازی آشنا شوید.

یک کارشناس هوشمندسازی ساختمان باید در زمینه های زیر دارای مهارت باشد:

  • برق کشی ساختمان
  • نصب سیستم های امنیتی – رفاهی
  • سخت افزار کامپیوتر و نرم افزار
  • برنامه نویسی
  • روش های هوشمندسازی ساختمان
شرایط گرفتن مهر نظام مهندسی چیست؟

تکنسین PLC، قلب تپنده اتوماسیون صنعتی

تکنسین plc، شغل های رشته مهندسی الکترونیک
نظارت بر سیستم های plc در حوزه اتوماسیون صنعتی از وظایف تکنسین plc است.

تکنسین PLC از شغل های پردرآمد رشته الکترونیک است که با اتوماسیون صنعتی ارتباط دارد. با توجه به اتوماسیونی شدن خطوط تولید اکثر کارخانه ها، اهمیت این شغل در صنایع کوچک و بزرگ روشن می شود. یک تکنسین PLC وظیفه نظارت و کنترل سیستم های PLC را دارد. افراد علاقمند برای ورود به این شغل، با داشتن مهارت های زیر می توانند درآمد بالایی داشته باشند:

  • نصب تابلوهای برق صنعتی
  • برنامه نویسی و اجرای سیستم های PLC
  • طراحی سیتم های هیدرولیک و پنوماتیک

آینده شغلی رشته الکترونیک

تمامی شغل های رشته الکترونیک در صورت داشتن مهارت های کافی می توانند بازار کار و درآمد مناسبی را برای علاقمندان این حوزه ایجاد کنند. بازار کار رشته الکترونیک هم از این قاعده مستثنی نیست. با درک این واقعیت که آینده شغلی رشته الکترونیک فنی حرفه ای به اشباع کامل نرسیده اند، می توان آینده شغل های مرتبط با رشته الکترونیک را تا حد زیادی امیدوارکننده دانست.

افراد علاقمند می توانند به شرط داشتن مهارت و تجربه کاری لازم، آینده شغلی و درآمد خود را متحول کنند. به شرط داشتن این دو ویژگی، مشاغلی چون تعمیرکار موبایل، کارشناس برق خودرو و سیم پیچی موتورهای الکترونیک را می توان از پردرآمد ترین حرفه های این رشته مهندسی معرفی کرد.

مطالعه بهترین کتاب های مهندسی برق می توانند آینده کاری شغل های رشته مهندسی الکترونیک را متحول کنند.

سخن آخر

بازار کار پرتقاضای شغل های رشته الکترونیک، افراد زیادی را به این سمت جذب کرده است. فرصت های شغلی رشته الکترونیک و کسب درآمد در این بازار کار، رابطه مستقیمی با مهارت های فردی، دانش فنی و تجربه کاری در این حوزه دارد. کسب موفقیت در این مسیر شغلی با ارتقا دانش و اطلاعات به روز تضمین می شود. برای کسب دانشی به روز و کاربردی در حوزه برق و الکترونیک دانلود و خرید کتاب های مرتبط در رایان بوک را از یاد نبرید.

 سؤالات متداول

پردرآمدترین شغل های رشته الکترونیک کدامند؟

تعمیرکار موبایل، کارشناس برق خودرو و سیم پیچی موتورهای الکترونیک

 ورود به شغل هوشمندسازی ساختمان مستلزم چه مهارت هایی است؟

آشنایی با نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی – رفاهی، برق کشی ساختمان، سخت افزار کامپیوتر و نرم افزار و برنامه نویسی

آینده شغلی رشته الکترونیک چگونه است؟

تمامی شغل های رشته الکترونیک در صورت داشتن مهارت های کافی می توانند بازار کار و درآمد مناسبی را برای علاقمندان این حوزه ایجاد کنند. بازار کار رشته الکترونیک هم از این قاعده مستثنی نیست. با درک این واقعیت که آینده شغلی رشته الکترونیک فنی حرفه ای به اشباع کامل نرسیده اند، می توان آینده شغل های مرتبط با رشته الکترونیک را تا حد زیادی امیدوارکننده دانست.

شغل هوشمند سازی ساختمان چیست؟

این حرفه در زمینه طراحی و اجرای سیستم های هوشمند در پروژه های مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و … فعالیت می کند.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا