عمومی

معرفی بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

امروزه بیشتر افراد به کتاب های صوتی و انواع پادکست ها علاقه مند شده اند و در موقعیت هایی مانند رانندگی، پیاده روی و… به آن ها گوش می دهند. با توجه به استقبال افراد از پادکست ها، تولیدکنندگان پادکست در تلاشند تا محتواهای مفید مطابق با سلیقه افراد تولید کنند. یکی از حوزه هایی که اکثر افراد به آن علاقه دارند روانشناسی است. اما این پادکست ها چه تاثیری بر زندگی افراد دارند و بهترین پادکست های فارسی روانشناسی چه پادکست هایی هستند؟

پادکست های روانشناسی چه فایده ای دارند؟

یادگیری رفتارها، مطالعات روانشناسی و روش های درمانی به شما کمک می کند تا در زندگی شخصی و کاری پیشرفت کنید. همچنین باعث می شود تا با مشکلات روانی که با آن ها رو به رو می شوید آشنا و آن ها را بهبود بخشید.

پادکست های روانشناسی شما را با نیازهای روانی آشنا کرده و راهکارهایی برای رفع این نیازها در اختیار شما قرار می دهد. این پادکست ها به  افرادی که فرصت مطالعه مطالب روانشناسی را ندارند کمک می کند تا از افراد آگاه و متخصص در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنند. با بهترین پادکست های فارسی که در زمینه روانشناسی تهیه شده اند می توانید از مسائل روانشناسی آگاه شوید.

پادکست های فارسی روانشناسی را از چه راهی بشنویم؟

با توجه به محبوبیت بالای پادکست ها، امکان دسترسی به آن ها راحت شده است. بهترین اپلیکیشن پادکست فارسی شامل موارد زیر هستند:

  • Castbox
  • Ancho
  • Podbean
  • ناملیک
  • شنوتو
  • گوگل پادکست
  • اپل پادکست

در انتخاب پادکست روانشناسی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پادکست های روانشناسی به افراد این امکان را می دهد تا نسبت به مفاهیم روانشناسی آگاه شوند و در شخصیت و رفتار خود تغییر ایجاد کنند. این پادکست ها تاثیر زیادی بر دیدگاه و زندگی افراد دارد؛ اما یک ایراد در این گونه پادکست ها، فاقد اعتبار بودن برخی از این پادکست ها است. مانند برخی از کتاب های روانشناسی که به کتاب های زرد معروف هستند، این پادکست ها نیز هیچ منبع علمی دارند و چیزی به شما اضافه نمی کنند و حتی ممکن است باعث به هم ریختگی افکار شما شوند. بنابراین پیش از گوش دادن به پادکست، از اعتبار پادکست مطمئن شوید.

معرفی بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

برای اینکه بتوانید یک پادکست خوب انتخاب کنید، می توانید از افراد آگاه در این زمینه کمک بگیرید یا منابعی که پادکست از آن استفاده می کند را بررسی کنید. در ادامه به معرفی بهترین پادکست های فارسی روانشناسی می پردازیم:

پادکولوژی، آشنایی با علم روانشناسی

معرفی بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

پادکولوژی یکی از پادکست های روانشناسی است که یاسمن عبودی دانشجوی ارشد روانشناسی آن را تهیه کرده است. این پادکست یک مجموعه کوچک است و هرآنچه دوست دارید از فلسفه، تاریخ و روانشناسی بدانید، در آن یافت می شود.

اهمیت روانشناسی در زمینه های مختلف، تاریخچه و تغییراتی که در طول تاریخ داشته، جزو موضوعاتی است که در این پادکست به طور کامل شرح داده می شود. مدت زمان هرکدام از اپیزودها ۳۰ دقیقه تا یک ساعت است. لحن و صدای صمیمی یاسمن عبودی، شما را با خود همراه خواهد کرد.

بررسی بازار کار مهندسی برق برای خانم ها در ایران و جهان

پادکست رواق، مواجهه با ترس و آرزو

بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

پادکست رواق، یکی از پادکست های معروف است که احتمالا اسم آن به گوشتان خورده است. شاید اسم رواق غلط انداز باشد و فکر کنید در این پادکست قرار است کلمات سخت و پیچیده بشنوید؛ اما اینگونه نیست. رواق در مدت کوتاهی تبدیل به همراهی برای شما خواهد شد تا غم ها و آرزوهایتان را واکاوی کند.

هدف از تولید پادکست رواق، کشف فردی مخاطبان از ابعاد زیست اصلی است که بر اساس روان درمانی اگزیستانسیالیسم و کتاب های آروین د یالوم تهیه شده است. این پادکست یکی از بهترین پادکست های فارسی روانشناسی است که فرزین رنجبر آن را ساخته است.

این پادکست روی دغدغه های اصلی انسان مانند مرگ، تنهایی و آزادی دست گذاشته است و در کنار آن فرزین رنجبر با توانایی بی نظیر خود در گویندگی باعث پرطرفدار بودن آن شده است. با شنیدن این پادکست دیدگاه شما نسبت به زندگی و معنای آن تغییر می کند.

رادیو هم آوا

هم آوا بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

رایو هم آوا یکی از بهترین پادکست های فارسی روانشناسی است که به تجربه و حس های مشترک افراد می پردازد. این پادکست یکی از گزینه های مناسب برای افرادی است که به درمان تحلیلی در روانشناسی علاقه مند هستند. مسائلی مانند عشق، روابط، مهاجرت و… جزو موضوعاتی است که در این پادکست مطرح می شود. افرادی که دوست دارند زندگی روزمره خود را از زاویه دید دیگران بررسی کنند، این پادکست گزینه مناسبی برای آن ها است.

پادکست خویشتن نو

خویشتن نو. بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

اگر با نظریه کاربردی تحلیل رفتار متقابل (TA) آشنا هستید، این پادکست برای شما جذاب خواهد بود. روش TA، یک شیوه در روانشناسی نوین است که با بهبود رشد شخصی شکل گرفته است و به افراد کمک می کند تا پتانسیل های خود را بشناسند. در اپیزودهای مختلف پادکست خویشتن نو با استفاده از گفت و گو با استاید، نمایشنامه و… با تحلیل رفتار متقابل آشنا می شوید و با توجه به این نظریه، در مسیر خودشناسی قدم می گذارید.

این پادکست توسط هانیه روزبهانی دانشجو دکتری روانشناسی تهیه شده  و مفاهیم آن در زندگی روزمره کاربرد زیادی دارد.

پادکست هلی تاک، شناخت مهارت ها

هلی تاک بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

این پادکست یکی از بهترین پادکست های فارسی روانشناسی است که هدف انتشار آن توسعه فردی است. در این پادکست با موضوعات و مهارت هایی آشنا می شوید که مسیر رسیدن به اهدافتان را به شما نشان می دهد. این پادکست از زبان فردی با دغدغه های مشترک نقل می شود.

هلی تاک، به آموزش مهارت هایی مانند اعتماد به نفس، مدیریت زمان و… می پردازد. از ویژگی های این پادکست می توان به حضور مهمانان ویژه و متخصصین روانشناسی اشاره کرد که به درک و شناخت مهارت ها کمک می کند.

پادکست ناجی، نجات دهنده ات را بشناس

 

 ناجی بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

ناجی را شخصی به نام پری ساخته است که برای اولین بار در دوران قرنطینه کرونا آن را منتشر کرد. پری کوچ و مربی تخصصی عزت نفس است که در زندگی خود یک مسیر پیچیده خودشناسی را طی کرده است. در این پادکست فرصتی فراهم می شود تا پری دانسته ها و تجزربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهد. این پادکست نیز جزو بهترین پادکست های فارسی روانشناسی است که به معرفی کتاب های روانشناسی و مهارت های زندگی جهت توسعه فردی می پردازد و مطالب آن با استفاده از بروزترین مقالات روانشناسی تهیه شده است.

بهترین دشمن ساروج را بشناسید! (3 روش تخریب موثر)

پادکست چنل بی، واقعیت های زندگی

بهترین پادکست های فارسی روانشناسی. چنل بی

تقریبا همه کسانی که طرفدار شنیدن پادکست هستند، اسم چنل بی و علی بندری را شنیده اند. در این پادکست علی بندری و تیم او، واقعیت های زندگی را به صورت داستان تعریف می کنند و ممکن است مدت ها ذهن شما درگیر شود.

این پادکست از یک تیم چند نفره تشکیل شده که اولین بار در سال ۱۳۹۴ منتشر شد. چنل بی یکی از بهترین پادکست های فارسی روانشناسی است  که گزارش های یک رسانه معتبر انگلیسی را منشر می کند.

پادکست لم، راه و چاه زندگی

لم بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

مسائلی مانند اعتماد به نفس، مدیریت زمان، مذاکره، مدیریت استرس و… چزو توانایی های کاربردی هستند که همه ما در زندگی روزمره به آن ها نیاز داریم. اگر می خواهید این توانایی ها را در خود پرورش دهید، پادکست لم می تواند به شما کمک کند.

این پادکست توسط آرمان حسینی و امیر شوکتی ساخته شده و  قلق یا لم زندگی بهتر را به مخاطبان معرفی می کند که با توسعه فردی بتوانند استعداد های خود را کشف کنند.

پادکست گوزن، ایده آل شو!

گوزن بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

رشد شخصیتی یک توانایی اکتسابی است که در طول مسیر زندگی می توانیم به پرورش ابعاد مختلف شخصیت خود بپردازیم. شاید تا کنون از خود پرسیده باشید که شخصیت ایده آل چگونه است و چه ویژگی هایی دارد. در هرکدام از این ایپیزودها، حسین اشراقی به بررسی ابعاد مختلف از شخصیت ایده آل می پردازد و با ارائه راهکارهایی به شما کمک می کند تا به این شخصیت دست یابید.

این پادکست از نظریه های مختلف روانشناسی استفاده می کند تا پازل شخصیت را تکمیل نماید. بررسی مقاله های جدید و روز علمی، از ویژگی های این پادکست است که با شیوه ساده روایت می شود و همه افراد با هر داشن روانشناسی می توانند از آن بهره ببرند.

مبل قرمز، زوج درمانی

مبل قرمز بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

آخرین پادکست از بهترین پادکست های فارسی روانشناسی که به آن می پردازیم، مبل قرمز است. این پادکست با کمک متخصصان خبره، حوزه سلامت روان و روابط زوجین می پردازد. در هر اپیزود دو نفر که به جنیه های مختلف یک موضوع مانند وابستگی، اعتماد به نفس، شکست، تنبیه و… می پردازند. همچنین یک کارشناس دعوت و موضوع از دید علمی بررسی می شود.

سخن آخر

پادکست ها امروزه به خوبی جای خود را در میان مردم باز کرده اند و اکثر افراد آن ها در موقعیت های مختلف گوش می دهند. پادکست های روانشناسی جزو محبوب ترین پادکست هایی هستند که علاقه مندان زیادی دارد. برای انتخاب بهترین پادکست های فارسی روانشناسی، می توانبد از اطرفیان یا افراد متخصص کمک بگیرید.

در کنار گوش دادن به پادکست، می توانید برای تهیه کتب تخصصی به رایان بوک مراجعه کنید.

سوالات متداول

بهترین پادکست های فارسی روانشناسی چه پادکست هایی هستند؟

پادکست هایی مانند رواق، خویشتن نو، چنل بی و… جزو بهترین پادکست های فارسی روانشناسی هستد. اما به طور کل انتخاب پادکست به سلیقه و شناخت شما بستگی دارد.

پادکست های روانشناسی چه فایده ای دارند؟

پادکست های روانشناسی به افراد کمک می کند تا بتوانند خود و دیگران را بهتر بشناسند و در رفتارهای خود تجدید نظر کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا