عمومی

گرایش های مهندسی عمران + معرفی بهترین گرایش عمران برای اپلای و مهاجرت!

به دنبال راحت ترین گرایش ارشد عمران هستید؟ یا بهترین گرایش عمران برای ادامه تحصیل خود در ایران و خارج از ایران هستید؟ یکی از رشته هایی که گرایش های بسیار زیادی در مقطع کارشناسی ارشد دارد، رشته عمران است. انتخاب گرایش های مهندسی عمران می تواند روشن کننده مسیر خوشبختی شما باشد؛ چگونه؟ زمانی که با تمام وجود علاقه مند یک تخصص باشید، مسیر پیشرفت و ترقی شما هموار می شود.

مهندسی عمران (Civil engineering) از رشته‌های بسیار پرطرفدار گروه فنی و مهندسی بوده که در دانشگاه‌های سراسری و آزاد کشور تدریس می‌شود. این رشته در مقطع ارشد دارای گرایش‌های مختلفی بوده که با شناخت آن‌ها می‌توانید بهتر برای ادامه تحصیل خود اقدام کنید. مهندسان عمران به طور عمده در سه بخش مختلف فعالیت می‌کنند.

  1. گروه اول افرادی هستند که به عنوان مشاور مسئولیت راهنمایی و طراحی یک ساختمان را برعهده دارند.
  2. گروه دوم از فارغ التحصیلان و مهندسانی تشکیل شده که کارهای اجرایی انجام می‌دهند. به عبارتی کیفیت ساخت و ساز برعهده این دسته از مهندسان است. اگر به هر دلیلی کار به خوبی پیش نرود، این افراد باید پاسخگو باشند.
  3. گروه سوم هم افرادی هستند که به عنوان کارفرما روی فعالیت‌های دو دسته قبلی نظارت می‌کنند.

برای کارفرما شدن هم نیاز به مهارت و تجربه بالایی بوده و هم سرمایه زیادی می‌خواهد. به همین دلیل بیشتر افرادی که از رشته عمران فارغ التحصیل می‌شوند در یکی از این زمینه‌ها کار را شروع می‌کنند. اگر شما هم علاقمند به ادامه تحصیل و کار در رشته عمران هستید و آینده خود را در خارج از کشور می بینید، همراه این مقاله شوید.

در پایان علاوه بر موارد زیر که آشنا خواهید شد، متوجه می شوید که کدام گرایش عمران بهتر است.

  • انواع گرایش های مهندسی عمران
  • بهترین گرایش مهندسی عمران
  • بهترین گرایش عمران برای اپلای و مهاجرت
  • بهترین گرایش عمران در داخل کشور
  • راحت ترین گرایش ارشد عمران
  • بهترین گرایش عمران در خارج از کشور
  • بهترین گرایش ارشد عمران از نظر بازار کار

هدف از رشته مهندسی عمران چیست؟

هدف از رشته مهندسی عمران چیست؟

اولین زمزمه های رشته مهندسی عمران در فرانسه به گوش رسید که با هدف ساخت پل و بزرگراه ها به عمومی شد. هدف از رشته مهندسی عمران آموزش متخصصانی بوده که بتوانند اجرایی سازه و طراحی حرفه ای داشته باشند و فعالیت کنند. این سازه ها می‌تواند شامل ساختمان، بناهای صنعتی، پل و بناهای آبی باشد.

یکی از قدیمی ترین رشته های دانشگاهی در جهان، مهندسی عمران می باشد که در سال ۱۷۱۶ در فرانسه ایجاد شد!

به دلیل گستردگی محیط‌ هایی که قرار است در داخل آن‌ ها ساخت و ساز انجام شود، باید مهندسان در حوزه‌ های مختلف هم تخصص داشته باشند. همین موضوع علت به وجود آمدن گرایش‌ های مختلف چه در مقطع لیسانس و چه ارشد است. به عنوان مثال ساخت یک بنا در یک منطقه زلزله خیز با ساخت یک بنا در یک محیط شهری پرتردد تفاوت‌ های زیادی دارد.

پس شغل مهندسی عمران با توجه به گرایش مورد تحصیل شما بازار کار و درآمدهای متفاوتی دارد. خیلی از افراد این سوال را می پرسند که راحت ترین گرایش ارشد عمران کدام گرایش است؟ پس از این همه سال تحصیل باید متوجه این موضوع شده باشید که علاقه، هر سختی را آسان می کند! پس نپرسید که راحت ترین گرایش عمران چه گرایشی است؛ بلکه بپرسید علاقه من کدام گرایش است؟

بهترین گرایش های مهندسی عمران | از هوشمندسازی تا مدیریت آب!

رشته عمران دارای ۱۱ گرایش مختلف در مقطع ارشد است، با این حال به دلیل محبوبیت بالای این رشته برای ادامه تحصیل نیازمند برنامه ریزی دقیقی هستید. در اولین قدم بهتر است با انواع این گرایش‌ها، دروس مهم و محیط کاری بعد از آن آشنا شوید. در ادامه به معرفی هریک از این ۱۱ گرایش می‌پردازیم.

گرایش مهندسی سازه

یکی از شناخته شده‌ ترین و بهترین گرایش های مهندسی عمران، گرایش مهندسی سازه است. همانطور که از نام آن مشخص است، این گرایش روی ساخت و ساز و طراحی بناها می‌پردازد. البته شاید به طور کلی بهتر است بگوییم روی ساخت و ساز تمرکز دارد زیرا دامنه فعالیت این مهندسین فقط روی ساختمان و بنا تمرکز ندارد. کلیه پل‌ها، سد‌ها و سازه‌های بزرگ صنعتی نیز جزء حوزه فعالیت این رشته به شمار می‌رود.

اولین کتاب های رشته عمران به زبان فرانسه نوشته شده بود که بسیاری از مهندسان برجسته بریتانیایی، برای یادگیری این رشته، زبان فرانسه آموختند!

اگر در مورد بازار کار مهندسی عمران و گرایش سازه هم برایتان سوال پیش آمده، باید بگوییم که می‌توانید در شرکت‌های پیمانکاری یا شرکت‌های طراحی و تولید به عنوان مشاور کار کنید. البته امکان تدریس این رشته را هم دارید. در واقع بهتر است بگوییم که چون گرایش سازه، جامع بوده و عناوین درسی زیادی را دربرمی‌گیرد، شما موقعیت‌های کاری زیادی جلوی روی خود دارید.

گرایش ساختمانهای هوشمند

گرایش ساختمانهای هوشمند

یکی از مباحث روز، مساله توجه به منابع تجدید پذیر و جایگزین کردن آن‌ها با سوخت‌های فسیلی است. بنابراین در سراسر دنیا، طراحی و ساخت ساختمان‌های سبز طرفداران زیادی پیدا کرده است. یک مهندس عمران با گرایش ساختمان‌های هوشمند، تمرکز خود را روی طراحی ساختمان‌هایی می‌گذارد که کمترین مصرف سوخت فسیلی را دارد. فارغ التحصیلان این رشته برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا یا دریافت موقعیت‌های کاری در خارج از کشور نیز فرصت‌های خوبی دارند.

یکی از آینده دار ترین گرایش های مهندسی عمران، گرایش ساختمانهای هوشمند می باشد که ارزش حهانی این بازار هم اکنون به ۸۰.۶۲ میلیارد دلار رسیده است.

ظهور تکنولوژی ۵G توانسته به افزایش پروژه های هوشمند سازی خانه و افزایش کاربرد هوش مصنوعی در ساختمان سازی منجر شود.

گرایش مهندسی حمل و نقل (از راحت ترین گرایش ارشد عمران)

مهندسی حمل و نقل روی کلیه روش‌های انتقال یعنی به صورت جاده‌ای، دریایی، هوایی و ریلی فعالیت می‌کند. می‌توان گفت که مهندسان فارغ التحصیل رشته عمران گرایش حمل و نقل یکی از مورد نیازترین گروه‌های دانشجویی هستند. دلیل آن هم گسترش و بهبود شرایط حمل و نقل در کشور است. بعد از فارغ التحصیلی می‌توانید در وزارت راه و شهرسازی، سازمان حمل و نقل هوایی و ریلی و دریایی فعالیت کنید.

با گرفتن گرایش مهندسی حمل و نقل می توانید در مشاغلی مثل: شرکت راه آهن، شرکت های حمل و نقل عمومی، موسسات تحقیقاتی، طراحی ترافیک جاده ای و ریلی و … مشغول به کار شوید.

شاخه های اصلی مهندسی حمل و نقل که از مهم ترین گرایش های رشته عمران می باشد، شامل مهندسی ترافیک، مهندسی فرودگاه، مهندسی زیر ساخت، مهندسی بندر، شبیه سازی ترافیک و … می باشد.

گرایش مهندسی زلزله

بررسی زلزله آن هم در کشوری مانند ایران که زلزله خیز بوده اهمیت زیادی دارد. به همین علت یکی از گرایش‌های رشته عمران در مقطع کارشناسی ارشد به مهندسی زلزله اختصاص دارد.

مهم ترین هدف یک مهندس عمران در گرایش مهندسی زلزله، مقاوم سازی ساختمان با در نظر گرفتن احتمال وقوع زلزله و تحلیل آن می باشد. یک مهندس زلزله نباید اجازه آسیب های جزئی را بدهد و از وقوع آسیب های بزرگ بر اثر زلزله های بزرگ جلوگیری کند.

در این رشته به طراحی و ساخت بناها و تاسیسات مقاوم در برابر زلزله پرداخته می‌شود. به همین علت هم اگر قصد مهاجرت داشته باشید می‌توانید موقعیت‌های خوبی در کشورهای زلزله خیز پیدا کنید. همانطور که در آیین نامه استاندارد ۲۸۰۰ هم بیان شده است، رعایت اصول اولیه و دقت بالا در طراحی و ساخت سازه های مختلف از مهم ترین نکات است. با دانلود استاندارد ۲۸۰۰ اطلاعات خود را بالا ببرید.

راه های تقویت اراده برای درس خواندن

گرایش محیط زیست

گرایش محیط زیست مهندسی عمران

حفاظت از محیط زیست از هر جنبه‌ای مهم‌ترین وظیفه ما به شمار می‌آید. بنابراین تقریبا تمام رشته‌های مهندسی از جمله عمران، دارای گرایش محیط زیست هستند. این گرایش در رشته عمران روی کنترل آلودگی هوا، خاک و آب توجه می‌کند. در همین راستا تلاش می‌کند تا آلودگی‌های مختلف کمتر به محیط زیست آسیب بزنند. به عنوان مثال یکی از زمینه‌های کاری فارغ التحصیلان رشته محیط زیست این است که در شرکت آب و فاضلاب فعالیت کنند.

یکی از سبز ترین گرایش های مهندسی عمران، گرایش محیط زیست (Green Architecture) می باشد که با طراحی خانه هایی در موقعیت هایی خاص (مثل استفاده حداکثری از انرژی خورشیدی در حهت گرماشی و روشنایی، همینطور منابع انرژی مختلف مثل آب، باد و سوخت های زیستی!) به سلامت محیط زیست کمک می کند.

گرایش مدیریت منابع آب

نحوه انتقال و توزیع آب، شناسایی منابع آب و بهینه کردن آن‌ها، بخشی از وظایف دانشجویان رشته عمران گرایش مدیریت منابع آب است. به همین علت دروس این رشته نیز کاملا روی روش‌های حفظ و مدیریت منابع آب تمرکز دارد. ساخت انواع سد‌ها و کنترل بهینه فاضلاب بخشی از حوزه‌های کاری تخصصی دانشجویان این رشته است.

با افزایش جمعیت و گرمایش زمین، منابع آب شیرین برای آینده کافی نخواهد بود و این مهارت یک مهندس عمران است که بتواند حدالمکان بیشترین صرفه جویی را در مصرف افراد انجام دهد.

گرایش مهندسی ژئوتکنیک (سخت ترین گرایش مهندسی عمران)

بررسی اجزای زمین برای ساخت انواع سازه‌ های بزرگ یکی از بخش‌های مهم است. ساخت برج‌ ها و بناهای بزرگ روی زمین‌ های فرسوده یا پوسته‌ های در حال حرکت زمین، کار خطرناکی است. به همین علت، فارغ التحصیلان گرایش مهندسی ژئوتکنیک (Geotechnical engineering) باید روی تاثیر زلزله بر خرابی ساختمان‌ ها و مقاوم سازی آن کار کنند. به همین منظور هم باید از اجزای زمین، سنگ و خاک اطلاعات زیاد و گسترده‌ای داشته باشند.

به طور کلی، این گرایش به تجزیه و تحلیل سنگ، خاک زیرزمینی، پی و… ارتباط دارد. برخی از زیرشاخه های این گرایش، مکانیک سنگ، مهندسی سازه، مهندسی پی، مکانیک و دینامیک خاک می باشند.

گرایش مهندسی راه و ترابری

مهندسی راه و ترابری

مهندسی راه و ترابری را شاید بتوان بهترین گرایش رشته عمران نام گذاری کرد. دلیل آن هم این بوده روی ارتباطات جاده‌ای، زیرسازی و بررسی ترافیک راه‌ها متمرکز است. به بیان ساده‌ تر در این رشته یاد می‌گیرید که چگونه راه‌ های زمینی از جمله شهری و بین شهری را بهینه کنید. پس کار در وزارت راه و شهرسازی یکی از زمینه‌های کاری تخصصی شما به شمار می‌رود.

گرایش مدیریت ساخت

این رشته روی بخش‌ های مدیریتی و عمرانی متمرکز است. به طور کلی اگر در رشته عمران گرایش مدیریت ساخت قبول شوید بیشتر در بخش‌های مدیریتی کار خواهید کرد. بنابراین لازم است همان اندازه که روی دانش عمرانی خود کار می‌کنید، زمانی را هم به یادگیری مهارت‌های مدیریتی اختصاص دهید. این رشته یکی از رشته‌های شاخص عمران بوده و در کلیه مراکز و سازمان‌های عمرانی تقاضای خود را دارد.

گرایش سواحل و بنادر و سازه‌ های دریایی

اگر علاقه به تحصیل در گرایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی دارید، لازم است خود را برای کار در شمال یا جنوب کشور آماده کنید. تاسیسات مختلف دریایی مانند اسکله‌ها و سکوها تحت نظر شما ساخته می‌شود. این رشته به خصوص در کشورهایی که حمل و نقل آبی در آن رواج داشته بسیار مورد توجه است. طراحی بهینه برای هریک از این زمینه‌ها می‌تواند درهای جدیدی از موفقیت را جلوی شما باز کند.

گرایش مهندسی سازه‌ های هیدرولیکی

بررسی و سنجش سازه‌های هیدرولیکی یکی دیگر از گرایش‌های فوق لیسانس رشته عمران است. اهمیت نگهداری از منابع آب و بهینه سازی آن در همه جوانب خود را نشان می‌دهد. بنابراین رشته‌ای مانند مهندسی سازه‌های هیدرولیکی می‌تواند یکی از مورد تقاضاترین رشته‌های سال‌های آتی در کشور و دنیا باشد. شما می‌توانید بعد از فارغ التحصیلی در کلیه شرکت‌های ساخت و طراحی سازه‌های هیدرولیکی فعالیت کنید.

بهترین گرایش عمران کدام است؟

بهترین گرایش عمران کدام است؟

به نظر شما بهترین گرایش عمران کدام گرایش است؟ گرایش های مختلفی از مهندسی عمران خدمت شما ارائه شد که هر کدام از رشته ها سختی خود را دارند. همانطور هم که در ابتدای مقاله بیان شد علاقه حرف اول را در تشخیص درجه سختی و آسانی گرایش می زند، اما تا حدی با توجه به نظر افراد، می توان رشته های مدیریت ساخت، سازه و راه و ترابری را جذاب تر معرفی کرد.

راحت ترین گرایش ارشد عمران

موفقیت برای هر فرد در انتخاب گرایش های مهندسی عمران، نسخه ای متفاوت دارد. فاکتورهای متعددی چون هدف از تحصیل، انگیزه، استعداد و توانایی هر فرد در این مسیر تاثیرگذار خواهد بود. راحت ترین گرایش ارشد عمران، با توجه به علایق و توانمندی های فردی متفاوت می باشد.

اصول محاسباتی، طراحی سازه، مفاهیم ریاضی و فیزیک و اصول کار اجرایی از مهم ترین مهارت های مورد نیاز گرایش های مختلف این رشته هستند. افراد توانمند در این مهارت ها، با انتخاب هر یک از گرایش های ارشد رشته مهندسی عمران، مسیری آسان و هموارتر پیش رو خواهند داشت. بنابراین، جهت تحصیل در راحت ترین گرایش ارشد عمران، چه در داخل یا خارج از کشور، علاقه و توانمندی دو فاکتور مهم معرفی می شوند. اما با توجه به نظر افراد محصل در رشته مهندسی عمران، گرایش های حمل و نقل، زلزله و سازه راه آسان تری را در پیش دارند.

سخت ترین گرایش عمران (ارشد)

اگر در ابتدای سختی رشته مهندسی عمران را بسنجیم، پس از مهندسی برق رشته عمران جزو سخت ترین رشته های مهندسی می باشد که در منابع مختلف اعلام شده است. اما تمام این آمار و اطلاعات را کنار بگذارید و به علاقه خودتان گوش دهید! اما به هر حال بخاطر انجام وظیفه و پاسخی بر طبق آمار در ارتباط با سخت ترین گرایش عمران ذکر خواهیم کرد.

سخت ترین گرایش عمران را می توان به نام گرایش های ژئوتکنیک، سازه های هیدرولیکی، مکانیک سیالات و تمامی گرایش های تحلیلی، از درجه سختی بیشتری برخوردارند.

بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت

مهندسی عمران از جمله رشته های پولسازی است که فارغ التحصیلان این رشته می توانند با تلاش خود درآمد بالایی را در بازار کار آن کسب کنند. علاقه مندان به تحصیلات تکمیلی در این رشته، در جستجوی بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت هستند. در پاسخ به این گروه باید بیان کرد که بهترین گرایش عمران برای اپلای می تواند تمام گرایش های عمران باشد؛ چرا که هر کدام از آن ها را می توان به عنوان بهترین گرایش عمران نام برد!

گلچین کامل اشعار معروف فردوسی

در واقع، انتخاب “بهترین گرایش برای مهندسی عمران” کاملا به علایق خود فرد بستگی دارد. به شرطی که توانایی و مهارت های لازم برای تحصیل در یک گرایش را داشته باشید، تحصیل در آن می تواند بهترین باشد. البته، توجه به بازار کار کشور مقصد نیز در این انتخاب باید مد نظر قرار گیرد. یکی از راحت ترین گرایش های ارشد عمران که به عنوان یکی از بهترین ها در خارج از کشور محسوب می شود و مناسب مهاجرت است، گرایش ساختمان های هوشمند و یا هوشمندسازی خانه می باشد که با توجه به هوش مصنوعی بازار کار بسیار خوبی دارد.

۵ گام مهم جهت انتخاب بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت

بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت

مهم ترین فاکتور جهت انتخاب گرایش برای اپلای، توجه به حوزه کاری اساتید دانشکده در کشور مقصد است. پیش از درخواست اپلای خود، در زمینه موضوعات تحقیقاتی در حال اجرا در دانشکده مقصد، اطلاعات جامعی بدست آورید. پذیرش شما در گرایش مورد نظرتان، مستلزم داشتن رزومه تحصیلی و علمی قوی در حوزه کاری تعریف شده در دانشکده مد نظرتان خواهد بود. به طور کلی، می توانیم ۵ فاکتور زیر را از مهم ترین معیارها جهت انتخاب بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت معرفی کنیم.

  • علاقمندی
  • انتخاب مقصدی متناسب با حوزه مطالعاتی مورد علاقه خود
  • کسب آگاهی در زمینه تحقیقات علمی اساتید در دانشکده مقصد
  • بررسی پتانسیل انجام کار علمی در گرایش مورد نظرتان
  • آشنایی بیشتر با دروس گرایش مورد نظر

بهترین گرایش عمران در خارج از کشور

بهترین گرایش های عمران برای هر شخص، بر اساس هدف و استعداد او متفاوت است. بهترین گرایش عمران در خارج از کشور نیز از این قاعده پیروی می کند. مهندسی عمران از جمله رشته هایی است که حوزه های کاری متعددی را در برمی گیرد. علاقمندی به هر یک از این حوزه های کاری، فاکتور مهمی جهت تعیین گرایش های مختلف این رشته و یا بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت تعریف می شود. آمریکا و کانادا از کشورهای پر تقاضا برای مهاجرت فارغ التحصیلان عمران هستند. در ادامه، به بررسی بهترین گرایش های این رشته در این کشورها می پردازیم.

گرایش های رشته مهندسی عمران در کانادا

مهندسی عمران از رشته های پرطرفدار برای تحصیل در کاناداست. انتخاب گرایش های مختلف رشته عمران یا بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت به این کشور نیز با توجه به به توانایی فردی یا سلیقه دانشجو متفاوت می باشد. تحصیل در گرایش های مختلف این رشته در کشور کانادا، دغدغه ای برای فارغ التحصیلان آن جهت ورود به بازار کار ایجاد نمی کند.

پس از گزینش گرایش مورد نظرتان در این رشته، ضمن تطبیق آن با شهر، دانشگاه و بازار کار محل اقامت تان، می توانید انتخابی دقیق تر و بهتر داشته باشید. گرایش های مختلف رشته مهندسی عمران در کشور کانادا عبارتند از:

  • مهندسی مواد
  • مهندسی ساختمان
  • مهندسی زلزله
  • مهندسی منابع آب
  • مهندسی حمل و نقل
  • مهندسی سازه
  • مهندسی کنترل
  • نقشه برداری
  • مهندسی خاک و پی (ژئوتکنیک)

بهترین گرایش عمران در کانادا

گرایش های زیادی از مهندسی عمران، در کشور کانادا وجود دارد که از مهم ترین و محبوب ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حمل و نقل
  • مهندسی سازه
  • سازه های هیدرولیکی

بهترین گرایش مهندسی عمران در آمریکا

بهترین گرایش مهندسی عمران در آمریکا

مهندسی عمران در لیست مشاغل مورد نیاز در آمریکا قرار دارد. متقاضیان کار در این رشته، باید علاوه بر داشتن دانش به روز، تسلط کافی به زبان انگلیسی، به ویژه در حوزه ساخت و ساز داشته باشند. با توجه به رشد جمعیت، نیاز به مدیریت پروژه هایی چون تعمیر جاده، طراحی فرودگاه، تونل، پل و سد، یا تعمیر و نگهداری سیستم های آب در این کشور نیز در راس قرار می گیرند.

بنابراین، برای ورود به این بازارکار، داشتن تخصص آکادمیک و کاری در هر یک از موارد ذکر شده ضروری خواهد بود. بر این اساس می توانیم، بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت و بهترین گرایش مهندسی عمران در آمریکا بدین صورت تعریف کنیم:

  • مدیریت و نظارت ساخت و ساز
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی ژئوتکنیک
  • مدیریت پروژه
  • مهندسی منابع آب
  • مهندسی حمل و نقل

البته به طور کلی نمی توان به طور کامل بیان کرد که کدام گرایش به عنوان بهترین گرایش مهندسی عمران در آمریکا شناخته می شود، زیرا در ایالت ها، علایق و مهارت های مختلف نتیجه های متفاوتی بدست خواهد آمد.

بهترین گرایش ارشد عمران از نظر بازار کار

کدام گرایش عمران بهتر است؟ با توجه به افزایش تقاضا برای ساخت و سازهای مختلف، نیاز به مهندسان عمران در پروژه های مرتبط، بیش از پیش خواهد بود. به همین دلیل گرایش های مختلف این رشته در خارج از کشور، بازار کار خوبی دارند. به طور کلی، بهترین گرایش ارشد عمران از نظر بازار کار در خارج از کشور را می توان گرایش ساختمان های هوشمند و مهندسی سازه نام برد.

گرایش مهندسی سازه های هیدرولیکی و مدیریت منابع آب هم در این لیست قرار می گیرند. با توجه به جریان گرم شدن زمین و احتمال خشکسالی های آتی، می توان این دو گرایش را هم بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت و ورود به بازار کار در خارج از کشور معرفی کرد. مهندسی حمل و نقل نیز از گرایش های پولساز و پر تقاضا در خارج از کشور، به ویژه کانادا و آمریکاست.

سخن پایانی

در هریک از گرایش‌ های رشته عمران که قصد داشته باشید تحصیل کنید، نیاز به مطالعه دروس تخصصی دارید. هرچه دامنه تلاش و مطالعه شما در این رشته بیشتر باشد، نه تنها احتمال قبولی شما در دانشگاه‌های سراسری برتر کشور بیشتر می‌شود، بلکه برای وارد شدن به محیط کار هم آماده‌ تر خواهید بود.

رایان بوک مرکز کلیه کتاب‌های تخصصی رشته عمران است. علاوه بر کتب، شما می‌توانید انواع جزوات و نشریات مرتبط را نیز چه به صورت فیزیکی چه به صورت دیجیتال از این فروشگاه تهیه کنید. دسته بندی‌های تخصصی سایت به شما در پیدا کردن کتاب مورد نظر کمک کرده و تخفیف‌های شگفت انگیز نیز خرید شما را آسان‌ تر می‌کند. برای دریافت کتاب‌ها نیز هم به صورت پستی و هم به صورت دیجیتال در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چه سوالاتی درمورد بهترین گرایش مهندسی عمران می پرسند؟

بهترین گرایش ارشد عمران از نظر بازار کار کدام گرایش است؟

برای انتخاب بهترین گرایش ارشد عمران از نظر بازار کار می توان به یکی از مهم ترین مباحث درونی، یعنی علاقه بیان کرد! اما باز هم با توجه به اتفاقات اخیر در گرمایش زمین و مسیر پیشرفت تکنولوژی، تمایل به گرایش هایی مثل ساختمان های هوشمند و مدیریت منابع آب بیشتر حرکت می کند.

راحت ترین گرایش ارشد عمران | کدام گرایش عمران بهتر است؟

با توجه با نظر افراد محصل در رشته مهندسی عمران، راحت ترین گرایش عمران را می توان مهندسی زلزله و حمل و نقل بیان کرد. اما باز هم این گرایش ها سختی های خود را دارند. اما برای پاسخ به سوال کدام گرایش عمران بهتر است، می توان گفت باز هم علاقه حرف اول را می زند اما به طور نسبی گرایش های ذکر شده جزو بهترین ها هستند.

‫۳ نظرها

  1. سلام وقت بخیر ببخشید من کارشناسی کشاورزی دارم اگر بخواهم در ارشد فراگیر پیام نور عمران گرایش مدیریت ساخت بخونم اینده کارم در حوزه عمران چطوره ؟آیا باید لیساس هم بگیرم تا موفق باشم و اجازه کار داشته باشم؟ ایا برای مهاجرت مدرک ارشد مهمه یا لیسانس هم باید مرتبط باشد؟ ممنون

    1. سلام صابر عزیز. خب بستگی به علاقه شما داره! یکی از مدیریت گرایش سازه خوشش میاد یکی از گرایش ساختمانهای هوشمند! تمام گرایش های مهندسی عمران در نوع خودشون جذاب و جالب هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا