سازه فلزی

بهترین پادکست های فارسی برای روزهایی که بی حوصله هستید!

امروزه به دلیل مشغله و کارهای فشرده ای که افراد دارند، وقت کتاب خواندن یا تماشای برنامه های مختلف را نداشته و ترجیح می دهند فایل صوتی آن را گوش کنند تا در هر شرایطی به راحتی کتاب یا برنامه مورد علاقه خود را دنبال کنند. پادکست، یک اپلیکیشن صوتی دیجیتالی است که شما می توانید هنگام پیاده روی، قبل خواب، آشپزی، ورزش کردن و حتی حین کار به آن گوش کنید.

شاید بتوان پادکست را جایگزین مناسبی برای رادیو دانست، شما می توانید با اپلیکیشن پادکست، کتاب های بهترین نویسنده های ایرانی را دنبال کرده و گوش کنید. گوش کردن به پادکست ها به تازگی در ایران جا افتاده و استارتاپ های زیادی وارد این حوزه شده اند. نویسندگان و تهیه کنندگان بهترین پادکست های فارسی، ساعت زیادی را صرف جمع آوری اطلاعات درست و ضبط، برای هر اپیزود می کنند.

۱۵ تا از معروف ترین پادکست های فارسی

پادکست های متفاوتی بر اساس تمام سلیقه ها منتشر شده است که نمی توان یک یا دو نمونه از آن ها را به عنوان بهترین پادکست های فارسی معرفی کرد. در ادامه از پرطرفدارترین پادکست هایی که در این سال ها منتشر شده و روز به روز به شنوندگان آن اضافه می شود را ذکر کرده ایم.

رادیو راه، دکترمجتبی شکوری

رادیو راه، دکترمجتبی شکوری

شاید اولین بار مجتبی شکوری را در برنامه کتاب باز سروش صحت دیده باشیم، مجتبی شکوری با لیسانس مکانیک و دکترای علوم سیاسی، توانسته پادکست رادیو راه را به مردم معرفی کند. دکتر شکوری به واسطه شغل معلمی که داشته، کتاب های زیادی را مطالعه می کند. موضوعاتی که مجتبی شکوری در پادکست خود مطرح کرده، همگی باعث شناخت بیشتر خود و جهان پیرامونمون می شود. او در رادیو راه از پیدایش، تولد، ترس، زندگی، ملال و شخصیت شناسی صحبت می کند. دکتر شکوری در این پادکست، تمام منابعی را که برای هر اپیزود جمع آوری کرده است را معرفی خواهد کرد، به همین دلیل رادیو راه به یکی از بهترین پادکست های فارسی تبدیل شده است.

در روز هایی که فشار روحی و ناراحتی بر ما قالب می شود، موضوعات مطرح شده در رادیو راه می تواند باعث آرامش ما شود.

چنل بی، علی بندری

چنل بی، علی بندری

چنل بی را می توان یکی از قدیمی ترین پادکست های فارسی نامید که در این پلتفرم شروع به کار کرده است. این برنامه به دلیل داستان های واقعی که روایت می کند باعث شده از دید طرفداران چنل بی، بهترین پادکست فارسی شناخته شود. علی بندری با تیم حرفه ای خود، داستان های واقعی را که در سراسر دنیا اتفاق افتاده و در روزنامه های اینگلیسی زبان چاپ شده است را برای مخاطبان خود بازگو می کند. علی بندری با بیان بسیار قوی مخاطب را میخکوب کرده و باعث می شود تا آخر اپیزود مشتاقانه به داستان گوش دهید.

اگر در اوقات فراغتتان تصمیم دارید به پادکستی گوش دهید، چنل بی را پیشنهاد می کنیم.

بی پلاس، علی بندری

بی پلاس، علی بندری

بی پلاس یکی دیگر از پادکست های محبوب طرفداران علی بندری است. اون به همراه تیم بسیار حرفه ای که دارد، در این پادکست تصمیم گرفته درباره کتاب هایی صحبت کند که در جهان بسیار معروف شده اند. این کتاب ها داستانی نبوده و ژانرهای مختلفی دارد. علی بندری سعی کرده است در این پادکست کتاب را به شما لو ندهد، شما می توانید با خیال راحت اپیزود های این پادکست بی نظیر را بشنوید و اگر کتاب معرفی شده، باب سلیقه تان بود آن را خریداری کنید.

آشنایی با دستورالعمل رنگ آمیزی اسکلت فلزی

اگر به کتاب های خود شناسی و جهان بینی علاقه دارید، عاشق بی پلاس می شوید.

سه نقطه، دانا فرهنگ

سه نقطه، دانا فرهنگ

در پادکست سه نقطه، دانا فرهنگ داستان های جذاب و کوتاهی را از نویسندگان معروف می خواند و درباره آن برای مخاطبان خود صحبت میکند.

اگر به داستان های کوتاه علاقه دارید، حتما سه نقطه را گوش کنید.

جافکری، امیرعلی ق

جافکری، امیرعلی ق

اگر اهل فضای مجازی هستید حتما امیرعلی ق را می شناسید. امیرعلی در سال ۱۳۹۹ تصمیم گرفت جا فکری را برای مخاطبان خود را اندازی کند. جا فکری دقیقا مانند اسمش جایی برای فکر کردن است. از نظر شنوندگان حرفه ای این اپلیکیشن، جا فکری یکی از بهترین پادکست های فارسی است.

این پادکست به شما درباره چگونه بهتر زیستن و تجربه کردن می گوید.

رادیو دیو، موسیقی و ادبیات

رادیو دیو، موسیقی و ادبیات

در پادکست رادیو دیو، شما می توانید از ترکیب موسیقی و ادبیات جهان لذت ببرید. این پادکست در هر اپیزود از ادبیات و موسیقی یک کشور سخن می گوید و موسیقی های معروف آنجا را برای مخاطبان خود پخش می کند.

رادیو دیو به شما کمک می کند با فرهنگ دیگر کشور ها آشنا شوید.

کتاب گرد، محسن پوررمضانی

کتاب گرد، محسن پوررمضانی

پادکست کتاب گرد همانطور که از اسمش مشخص است، درباره کتاب حرف میزند، اما قرار نیست در این پادکست از کتاب های معروف جهان صحبت شود، پوررمضانی با افرادی مصاحبه می کند که به اصطلاح به آنان عاشقان کتاب می گویند. این افراد از کتاب هایی که روی زندگی آنها تاثیر مثبت گذاشته صحبت می کنند.

اگر دوست دارید با کتاب های ناشناخته آشنا شوید، کتاب گرد به شما در این راه کمک می کند.

راوی، آرش کاویانی

راوی، آرش کاویانی

راوی، زندگی واقعی افرادی را روایت می کند که یک اتفاق یا چالش باعث تغییر آنها شده است. گوینده این پادکست شنیدی، ارش کاویانی می باشد که با صدای بسیار ارام و دلنشین هر موضوعی را جذاب می کند. این مجموعه هر ماه به صورت تک اپیزود پخش می شود.

اگر به داستان های واقعی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم راوی را در لیست برنامه های خود قرار دهید.

کرن، بردیا دوستی

کرن، بردیا دوستی

پادکست کرن، به صورت تخصصی و حرفه ای به تحلیل موسیقی ایرانی می پردازد. علاقه مندان به موسیقی، کرن را یکی از بهترین پادکست های فارسی می نامند که در راستای شناختن موسیقی خوب به مردم فعالیت می کند.

اگر عاشق موسیقی هستید، پادکست کرن را حتما گوش کنید.

رادیو دال، آرش طاهر

رادیو دال، آرش طاهر

پادکست رادیو دال به موضوع مهاجرت پرداخته و در هر قسمت با افرادی که به کشورهای دیگر مهاجرت کردند صحبت می کند. آرش طاهر از سختی ها، چالش ها، شرایط تحصیل و کار از آنها سوال می پرسد و به شما کمک می کند اگر قصد مهاجرت به کشوری را دارید، از زاویه ای دیگر با آنجا آشنا شوید.

با رادیو دال، از دید یک مهاجر به آن کشور نگاه کنید!

دایجست، فرشاد محمودی

دایجست، فرشاد محمودی

در پادکست دایجت شما می توانید، تمام موضوعات سخت و پیچیده را به زبان ساده گوش کنید. فرشاد محمودی در این پادکست شما را با موضوعات بسیار مختلف و جالب آشنا می کند. دایجست درباره موضوعاتی مثل گرمایش جهان، بورس، بیماری هایی که در تاریخ شیوع پیدا کردند و تکنولوژی صحبت می کند.

اسکلت فلزی چیست؟ از انواع تا اصول طراحی سازه فولادی

دایجست موضوعات بسیار مختلفی دارد که شنونده را خسته نمی کند.

رخ، امیر سود بخش

رخ، امیر سود بخش

پادکست رخ، داستان زندگی افرادی را که در تاریخ تاثیر گذار بودند، تعریف می کند. امیر سود بخش با صدایی بسیار دلنشین موضوعات و حوادث تاریخی را به شکلی بازگو می کند که نه تنها شما را خسته نمی کند بلکه باعث می شود تا آخر داستان دست به پادکست نزنید. از نظر علاقه مندان به تاریخ این برنامه یکی از بهترین پادکست های فارسی می باشد.

اگر به موضوعات تاریخی علاقه دارید حتما پادکست رخ را گوش کنید.

پادکست چارچرخ، علیرضا سبحانی

چارچرخ، علیرضا سبحانی

اگر عاشق ماشین هستید، حتما عاشق پادکست چارچرخ هم می شوید. علیرضا سبحانی هر اپیزود، درباره شکل گیری و سیر تکامل شرکت های بزرگ دنیا در صنعت خودروسازی صحبت می کند. در این پادکست موضوعات به صورت تخصصی مطرح نمی شود تا افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی را ندارند، بتوانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند.

پیشنهاد می کنیم اگر حتی عاشق یکی از برند های معروف ماشین در دنیا هستید، این پادکست را گوش کنید.

کار نکن، امین آرامش

کار نکن، امین آرامش

پادکست کار نکن، هر اپیزود خود را به افرادی اختصاص داده است که عاشق کارشان هستند یا به اصطلاح با کارشان زندگی می کنند. این افراد صرفا برای کسب درامد به شغل خود نگاه نمی کنند. اگر دوست دارید با شغل های متنوع و روند کاری آنها آشنا شوید، کار نکن یکی از بهترین پادکست های فارسی در این زمینه است.

پادکست کار نکن شما را با فراز و نشیب های یک شغل آشنا می کند.

هلی تاک، هلی هندسی

هلی تاک، هلی هندسی

 هلی فارغ التحصیل رشته ام بی ای با گرایش مارکتینگ است. در پادکست هلی تاک، هلی مهندسی درباره توسعه فردی صحبت می کند و راه های کسب موفقیت در این مسیر را به شنوندگان آموزش می دهد. هلی با توجه به رشته تحصیلی و شغلی که در شیکاگو دارد با مدیران برتر دنیا، مانند آمازون، مایکروسافت، مک دونالد و تسلا ارتباط دارد.

اگر به موضوعات رشد فردی و کاری علاقه دارید، هلی تاک یکی از بهترین پادکست های ایرانی در این زمینه است.

در آخر، بهترین پادکست فارسی از نظر شنوندگان

اگر طرفدار پادکست باشید، می دانید هر روزه تعداد زیادی پادکست در اپلیکیشن های مختلف بارگذاری می شود. از بهترین پادکست های فارسی می توان به چنل بی، راوی، رخ و رادیو راه اشاره کرد. یکی دیگر قابلیت های پادکست، کتاب صوتی است. خیلی از افراد وقت کافی برای خواندن کتاب ندارند، این قابلیت به شما کمک می کند در هر مکان، کتاب مورد علاقه تان را گوش کنید. اما اگر تمایل دارید آن را به صورت نوشته در گوشی خود ذخیره کنید، سایت فروشگاه رایان بوک، تمام کتاب های مهندسی را به صورت فایل دیجیتال برای علاقه مندان ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا