سازه فلزی

راهنمای خرید کتاب طراحی اتصالات فولادی

به مقاله راهنمای خرید کتاب طراحی اتصالات فولادی خوش آمدید. در این مقاله قصد داریم تا با تمام جزییات لازم برای خرید این کتاب شما را آشنا کنیم. کتاب طراحی اتصالات فولادی یکی از مهم ترین و اساسی ترین پیش نیازها و کتاب ها برای یادگیری اصول طراحی پروژه های عمرانی بر اساس متریال فلزات و فولاد می باشد. به همین منوال معمولاً پیشنهاد می شود متخصصی که قصد فعالیت در این حوزه را دارد به اندازه کافی مطالعه نموده و علوم مرتبط با آن ها را هم به صورت تئوری و هم عملی به دست آورد.

سازه های فولادی از اتصالات اعضای مختلف به همراه بست ها به وجود می آیند. همین طور وظیفه آن ها نگه داشتن بخش های مختلف و توزیع متناسب با وزن نیرو می باشد.

کتاب طراحی اتصالات البته صرفاً نام یک کتاب و یا مجموعه نیست. نشریه های مختلفی در این زمینه کتب مختلفی را منتشر نموده اند که معمولاً علاقه مندان به حوزه های معماری و طراحی سازه و همین طور عمران مایل هستند که این کتاب ها را به صورت یکجا داشته باشند. البته امروزه منابع اینترنتی و روش های زیادی برای یافتن این کتاب ها وجود دارد که از جمله آن ها می توان به نسخه های دیجیتال یا الکترونیک اشاره کرد.

کدام کتاب های طراحی اتصالات بهتر هستند؟

کدام کتاب های طراحی اتصالات بهتر هستند؟

اتصالات سازه های فولادی عموماً به دو روش جوشی و پیچی انجام می شود. علاوه برآن انتقال لنگر خمشی تیر به ستون ها نیز معمولاً به شکل عملکرد مفصلی، نیمه صلب و تمام صلب یا گیردار انجام می شود. لازم است که کتاب انتخابی شما در تمامی این حوزه ها توضیحات لازم را ارائه داده و بتوانید بر اساس آن متریال درست و تصویر صحیحی از یک پروژه عمرانی داشته باشید که بر اساس اتصالات فلزی بنا شده است.

به طورکلی استفاده ازاین گونه اتصالات سبب افزایش سرعت نصب سازه می شود. معمولاً روش استفاده از پیچ ومهره سرعت را بیشتر می کند. همین طور ساخت پروژه های عمرانی به این روش اصول و ضوابط خاص خود را دارد.

باید کتاب طراحی اتصالات موردنظر شما در مواردی که معمولاً به عنوان قانون در این زمینه مطرح می شود توضیحات لازم را ارائه کند. ضمن این که معمولاً در چنین مضمونی کتاب ها به دودسته بندی دانشگاهی و غیردانشگاهی تقسیم می شوند. در این میان مهندسین عمران مطالعه و دانلود کتاب های مهندسی عمران یکی از مسیرهای پیشرفت در حوزه تخصصی شما می باشد که در کنار تجربه عملی باید در یک راستا جمع آوری اطلاعات این کتاب را هم در پیش بگیرید.

تفاوت آن ها هماهنگی با سیستم تدریس می باشد. درصورتی که قصد انتخاب کتابی خارج از مباحث دانشگاهی را دارید می توانید چاپ های جدیدتر از کتاب های مرجع و راهنمای احداث پروژه را تهیه نمایید. در این کتاب ها در مورد انواع عملکرد اتصالات پیچی توضیح ارائه می شود.

راهنمای خرید کتاب طراحی اتصالات

کتاب طراحی اتصالات به روش LRFD یکی از محبوب ترین عناوین در این زمینه است. به واسطه خواندن و مطالعه این کتاب شما قادر به احداث اتصالات قطعات فولادی در ساختمان ها هستید. در این کتاب در خصوص روش طراحی مقاومت نهایی، طراحی اتصالات به روش حدی، انواع اتصالات گیردار، انواع اتصالات با تنش مجاز و همین طور نحوه بررسی کیفیت اتصالات و قطعات فولادی توضیحات جامعه ای آورده شده است.

به طور حتم پس از استانداردسازی یکی از مهم ترین اهداف از طراحی درست این گونه پروژه ها این است که ساختمان بتواند مجوزهای لازم را برای اتمام پروژه بگیرد. درصورتی که در هر بخش از ساختمان نقص و مشکلی وجود داشته باشد قطعاً تبعات زیادی برای مدیر پروژه، پیمانکار و سرمایه گذار خواهد داشت. ضمن این که این گونه اتصالات به طور کامل و به صورت صلب به هم متصل می شوند و حتی عدم استحکام در یکی از آن ها می تواند سبب بروز مشکلات عدیده ای شود.معمولاً شما این گونه کتاب ها را می توانید به صورت فیزیکی و یا نسخه دیجیتال تهیه فرمایید. نسخه فیزیکی به طبع مزایای منحصر به خود را دارد.

کتاب طراحی اتصالات دیجیتال یا فیزیکی؟

در تهیه نسخه دیجیتال باید به این مسئله توجه داشته باشید که به صورت کامل در دسترس شما قرار بگیرد و بتوانید هر بخشی که می خواهید را جستجو نمایید. از طرفی نسخه فیزیکی نیز از کلاس ها و دانشگاه مناسب شما خواهد بود. چون به هرحال برخی عادت دارند که روی نسخه فیزیکی کتاب یادداشت کنند و یا این که مطالعات خود را روی آن انجام دهند. از طرف دیگر، نسخه های فیزیکی مشکلاتی نیز دارند.

مثلاً در دوره آزمون هستید و می خواهید خیلی زود به بخشی از کتاب دست پیدا کنید و یا این که قسمتی از آن و یا کلمه کلیدی خاصی را جستجو کنید. در این صورت ورژن دیجیتال به شما چنین امکانی می دهد. می توانید به راحتی آن را دانلود و هر چیزی که می خواهید را جستجو کنید. راهنمای خرید کتاب طراحی اتصالات را حتما به دوستان خود پیشنهاد دهید.

فونداسیون چیست؟ از وظایف تا انواع پی ساختمان یا شالوده!

اگر قصد خرید و یا دانلود کتاب طراحی اتصالات را دارید به این مسئله توجه کنید که آخرین ویراست بوده و چاپ جدید باشد. چون معمولاً این گونه کتاب ها به صورت دوره ای به روزرسانی و در بخش های جدید آن اطلاعات بروز تری اضافه می شود. همین طور گاهی حجم این کتاب ها آن قدر بالا است که شما نمی توانید هم زمان چند جلد آن را حمل کنید. در نتیجه می توانید از نسخه دیجیتال آن روی نرم افزارهای کتاب خوان استفاده کنید. از دیگر کتاب های پرطرفداری که می توانید به صورت دیجیتالی و فیزیکی آن را دریافت کنید، دانلود مبحث ۱۰ می باشد.

مثلاً کتاب طراحی سازه های فولادی طراحی اتصالات به روش حالات حدی و مقاومت مجاز بیش از چند جلد است و تاکنون بارها به چاپ رسیده است. در نتیجه اگر می خواهید تمام آن ها را یک جا داشته باشید چند مشکل بزرگ خواهید داشت. اول این که گاهی واقعاً در هیچ یک از کتابخانه ها و کتاب فروشی های سراسر کشور، نسخه ای از آن ها موجود نیست. یا این که نمی توانید دقیقاً همان کتاب با همان چاپ و ویراست را تهیه کنید و یا در عرض چند روز آینده می خواهید آن را مطالعه کنید. شما در حال مطالعه راهنمای خرید کتاب طراحی اتصالات هستید.

بهترین کتاب های طراحی سازه های فولادی و اتصالات

بهترین کتاب های طراحی سازه های فولادی و اتصالات

معمولاً در دوره های دانشگاهی دانشجویان به سراغ کتاب هایی می روند که استادان به آن ها پیشنهاد می کنند. این کتاب ها گاهی به صورت پراکنده موجود هستند و یا این که شرکت های چاپ و نشریه ها آن طور که بایدوشاید آن ها را در دسترس قرار نمی دهند. کتاب طراحی اتصالات یکی از این موارد است که این روزها کم تر مرجعی یافته می شود که بتوان تمامی نسخه کتاب ها در خصوص این مضمون را در آن دانلود کرد. از کتاب های طراحی اتصالات فولادی، آموزش طراحی اتصالات گرفته تا طراحی دستی اتصالات، تماماً امروزه به صورت نسخه دیجیتال در دسترس مخاطبین آن قرار می گیرند.

طراحی اتصالات پای ستون در سازه های فولادی یکی از این موارد است که در چند فصل تعریف شده است. به بخشی از آن محبت اتصالات پای ستون می گویند. همین طور این اتصالات با بار محوری نیز انجام می شوند و لازم است که اگر قصد تهیه کتاب در این زمینه را دارید به سراغ گزینه هایی بروید که هم توضیحات دقیقی دارند. اگر ترجمه هستند کیفیت مطلوبی داشته باشند. هم این که مناسب دوره های مختلف تحصیلی باشند. ضمن این که مؤلفین کتاب نیز باید تجربه کافی در زمینه ویراست چنین منابعی را به عنوان رفرنس های دانشگاهی داشته باشند.

همان طور که خاطرنشان شدیم لازم است نحوه احداث پروژه ها در کتاب طراحی اتصالات که قصد تهیه آن را دارید بر اساس آیین نامه فلزی و استاندارد ایران انجام شود. همین طور امروزه آیین نامه هایی برای طرحی اتصالات در کشور توسط سازمان نظام مهندسی تدوین و توسعه داده شده است که پیروی از آن جز ضرورت ها خواهد بود.

بهترین منابع دانشگاهی یادگیری اصول اتصالات جوشی

همان طور که گفتیم کتاب های مربوط به اتصالات یا به صورت جوشی و یا پیچی ویراست می شوند. در این کتاب ها معمولاً در خصوص عمران، اجرا و نظارت بر پروژه های معماری و معماری نظارت آمده است. همین طور دارای بخشی تحت عنوان آزمون های نظام مهندسی است. این آزمون ها معمولاً بسیار پیچیده و سخت هستندو این که شما بتوانید منابع علمی و بانک سؤالات خوبی را در این زمینه ها پیدا کنید قطعاً بسیار راحت تر می توانید تمامی آن ها را خریداری و یا دانلود کنید.

اما در این کتاب ها در مورد مفاهیم انواع اتصالات پیچی در سازه های فولادی، عملکرد اتصالات، بندهای مختلف شرایط استفاده از فلزات به عنوان اتصالات و همین طور نحوه بنای آن ها چه در سازه های مستحکم و چه در سازه های سوله و موقت آمده است.معمولاً محدودیت در فاصله و همین طور نحوه ایجاد سوراخ روی فلزات و جوش دادن آن ها به هم و یا این که استفاده از عملکرد اتصال پیچی از جمله مهم ترین بحث ها و قسمت هایی است که کاربران به دنبال آن هستند. کتاب طراحی اتصالات شامل بخش های مختلفی می شود.

اهمیت مطالعه کتاب های استاندارد

کافی است وارد یک کتاب فروش شوید. می بینید که با مضامینی نظیر کتاب طراحی اتصالات تعداد زیادی به شما پیشنهاد می شود اما در نهایت احتمالاً سردرگم می شوید که کدام یک از آن ها می تواند مناسب شما باشد. از طرفی اتصالات سازه های فولادی بر اساس عضوهای متصل شده و همین طور عضوهای غیرمتصل ساخته می شوند. باید بتوانید با خواندن این کتاب ها در مورد هزینه اتصالات برآورد کلی باتوجه به قیمت فلزات داشته باشید.

ضمن این که موارد استفاده از اتصالات سازه های فولادی نیز در این کتاب ها به صورت بند به بند توضیح داده خواهد شد. محاسبات اتصال تیر به ستون با استفاده از نرم افزار ROBOT یکی دیگر از مهم ترین کتاب ها در این مورد است و در آن نحوه استفاده از نرم افزار روبات به صورت کامل شرح داده شده است. در این میان رعایت اصول مراقبت و حفظ استانداردهای مربوط به مهندسی زلزله بسایر حائز اهمیت می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا با دانلود استاندارد ۲۸۰۰ مسیر اصولی را در این حوزه در پیش بگیرید.

اسکلت فلزی چیست؟ از انواع تا اصول طراحی سازه فولادی

با پیروی از اصول و استانداردهای این کتاب شما قادر هستید که نحوه پیش طراحی این سازه ها را آسان تر و بر اساس استاندارد به صورت صفر تا صد بیاموزید. حتی در بخش های اولیه این کتاب نحوه راه اندازی نرم افزار نیز به صورت کامل شرح داده شده است و بازهم بیشتر این کتاب ها هم در نسخه دیجیتال و هم به صورت فیزیکی موجود هستند.

کتاب کاربردی و مهم طراحی سازه های فولادی (بر اساس طراحی به روش تنش مجاز و روش حدی) نیز از جمله بهترین ها در زمینه ساخت و احداث انواع پروژه های بر پایه فلز و سازه های بتنی و اجرای فونداسیون بر اساس متریال فلز در بدنه اصلی است. این کتاب شامل بخش های پیچش، تیرها بدون اتکای جانبی، ستون ها، تیر ورق ها، اتصالات فعال، ساختمان های فولادی و همین طور مشخصات و توضیحات کامل در مورد پروژه های عمرانی می باشد.

دانلود کتاب طراحی اتصالات برای خروجی نرم افزارها

دانلود کتاب طراحی اتصالات برای خروجی نرم افزارها

بخش مهمی از کتاب طراحی اتصالات مربوط به مواردی است که در واقع آموزش و نحوه کار با برنامه های دریافت خروجی نقشه و معماری و طراحی سه بعدی است. معمولاً در این کتاب ها در مورد آموزش طراحی اتصالات فولادی، طراحی بر اساس مهندسی روز و همین طور طراحی با اتصالات ایتبس و نرم افزارهای طراحی نیز توضیحات جامعی داده شده است.

بیشتر درمورد میانگین درآمد مهندس برق بخوانید! کسب درامد از رشته مهندسی برق

اتصالات هنگام اجرای پروژه های بلند با ظرفیت باربری بالا احداث می شوند، معمولاً در سازه های دهانه بلند نیاز است که شما در حین اجرای پروژه تمامی محاسبات خود را با انواع کتاب طراحی اتصالات چک کنید و همین طور بر کاملاً بر اساس نظام مهندسی پیش بروید. در غیر این صورت به مرور دچار مشکل می شوید و حتی پروژه عمرانی شما مورد تأیید ارگان های ناظر نخواهد بود.

در نتیجه پیشنهاد می کنیم که همواره این منابع مهم را همراه خود داشته باشید تا بتوانید بر اساس استاندارد پیش بروید. از کتب طراحی سازه های فولادی گرفته تا طراحی مبانی طرح لرزه ای، در ایران توسط نشریه های مختلف به چاپ می رسند.

کتب تحلیل و طراحی سازه

کتاب های تحلیل و طراحی سازه های فولادی، طاحونی، روش های نوین محاسبات و مبانی طراحی سازه، طراحی سازه های فولادی بر اساس LFRD از جمله عناوینی هستند که معمولاً دانشجویان و هنرجویان در رشته های معماری و عمران به دنبال آن هستند.

باتوجه به این که در عصر دیجیتال هستیم، لزوم تهیه این کتاب ها برای دانشجویان به میزان زیاد و قابل توجهی اهمیت دارد. از طرفی اگر می خواهید این کتاب ها را تهیه کنید پیشنهاد ما این است که اگر واقعاً مجبور نیستید به سراغ نسخه های دیجیتال و کتاب طراحی سازه های فولادی و اتصالات الکترونیک بروید.

چون همه جا همراه شما هستند و هم به طوکلی مفاهیم مفیدی را در قالب یک فایل چند مگابایتی در اختیار شما قرار می دهند.یکی دیگر از مشکلات این گونه منابع این است که نسخه پی دی اف کتاب طراحی اتصالات و یا امثال آن کامل نیست و یا این که ویراست های قدیمی و ناقص می باشد. در این صورت شما می توانید تمامی این موارد را بدون دغدغه قدیمی بودن تهیه کنید.

نتیجه گیری

رایان بوک یکی از مراجع اینترنتی در زمینه خرید و دانلود نسخه دیجیتال انواع کتاب طراحی اتصالات می باشد. با یک جستجوی ساده در عناوین این پورتال شما قادر به مشاهده تمامی منابع و کتب در این زمینه هستید. به هرحال مبحث طراحی اتصالات در پروژه های ساختمانی، صنعتی و همین طور عمران بسیار جدی است. معمولاً در دانشگاه ها نیز در بخش های مهندسی این پروژه ها ساخت گیری زیادی می شود؛ آزمون ها بسیار پیچیده است و انتظار می رود که شما بتوانید با داشتن منابع آزمون کتاب طراحی اتصالات این تست ها را پشت سر بگذارید.

از این رو رایان بوک در طول این چند سال سعی در جمع آوری این کتاب ها کرده است. از جمله راهنمای خرید کتاب‌های مهندسی عمران ، راهنمای کتاب مبحث ۱۰، راهنمای خرید کتاب طراحی اتصالات در سایت ما مطالعه نموده همچنین در خصوص هر کتاب شما قادر به دانلود نسخه دیجیتال و اجرای آن در اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ و همین طور خرید نسخه فیزیکی هستید. در مورد نسخه فیزیکی باید بگوییم که آخرین و کامل ترین ویراست ها از جلدهای مختلف کتاب ها در اختیار شما قرار می گیرند.

فراتر از آن شما قادر به جستجوی عناوین و در صورت در دسترس نبودن، رزرو و پیشنهاد نام کتاب برای درج در پورتال و خرید آن هستید. یعنی اگر کتابی که می خواهید را پیدا نکرده اید می توانید از تیم پشتیبانی بخواهید که آن را در دسترس شما قرار دهد.

[faq-schema id=”۳۷″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا