معرفی کتاب

راهنمای خرید کتاب‌ های مهندسی عمران

همواره در چارت های دانشگاهی پس از بررسی واحدها راهنمای خرید کتاب‌ های مهندسی عمران یکی از مهم ترین دغدغه های مهندسین عمران و حوزه های مربوطه است. ازاین رو وقتی قصد خرید یکی از آن ها را دارند معمولاً پیشنهاد می شود به سراغ دانلود نسخه دیجیتال بروند که هم مقرون به صرفه است و هم همواره در دسترس است. اجازه دهید رک در این مورد صحبت کنیم، دوره حمل کردن تعداد زیادی کتاب گذاشته است.

امروزه ساختمان های فولادی در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد توجه سازندگان قرار گرفته است. مبحث دهم برای علاقمندان به ساخت سازه های فولادی، محبوب ترین مبحث مقررات ملی می باشد. بنابراین استفاده از روش های ضرایب بار مقاومت در سازه های فولادی با توجه به قوانین کشوری مرسوم شده است که با دانلود مبحث ۱۰ شما می توانید اطلاعات بیشتری بدست آورید.

در اینترنت ممکن است به صورت پراکنده منابع و سایت های زیادی به شما امکان دانلود کتاب های مهندسی عمران را بدهند. اما قطعاً این که بتوانید سایتی را بیابید که این کار را به صورت مجتمع و یکجا برای شما انجام دهد، قطعاً بهتر خواهد بود.

راهنمای خرید کتاب‌ های مهندسی عمران

یکی از مهم ترین زمینه های تحقیقاتی و وزارت خانه های دولتی ایران وزارت مسکن، راه و شهرسازی است. این وزارت خانه خود به ادارات و نهادهای گسترده ای تقسیم می شود و حمل ونقل و سیستم راهداری کشور نیز جزئی از آن است. از طرفی این وزارت خانه در زمینه امور شهر و شهرک سازی، تعیین تکلیف سازه های عمرانی و پروژه های مختلف، مسکن، حمل ونقل بین الملل و همین طور تعیین مشخصات حمل ونقل ناوگان و همین طور گرفتن پروانه برای فعالیت های عمرانی یکی از مهم ترین نهادها است.

زلزله همیشه از اتفاقات قابل پیشگیری بوده که خیلی از آدم ها و مهندسین عمران از آن غافل هستند. از این رو بخاطر زلزله هایی که در چند دهه گذشته در ایران رخ داده است سبب شده که اهمیت وجود آیین نامه ۲۸۰۰ برای مقابله با زلزله برای مهندسین عمران پوشیده و مخفی نباشد. در واقع پس از تصویب و اجرای آن و تغییراتی که به مرور زمان صورت گرفته باعث شد که مهندسین با یک رویکرد اجتناب ناپذیر به این آیین نامه بنگرند که با دانلود استاندارد ۲۸۰۰ می توانید به بررسی بیشتر این آیین نامه بپردازید.

فراموش نکنید که در هنگام تهیه کتب، در صورت ترجمه بودن به نام مترجم، در صورت چاپ در داخل کشور به نام نشریه و همین طور تاریخ ویراست و سری چاپ توجه داشته باشید. برخی کتاب ها در دوره های زمانی ویراست می شوند و در نتیجه در آن ها تغییرات زیادی به وجود می آید.

در واقع یکی از کتاب هایی که به عنوان یکی از عناصر کلیدی در شبکه راه و راه‌ آهن، وظیفه‌ ای مهم در حفظ عملکرد و بهره‌ برداری از راه‌ ها به عنوان شریان حیاتی پس از زلزله برعهده دارند کتاب ترجمه دستورالعمل بهسازی لرزه‌ ای سازه‌ های بزرگراهی ایالات متحده است که هنگام خرید کتاب ترجمه دستورالعمل FHWA-06 باید به نام مترجم، در صورت چاپ در داخل کشور به نام نشریه و موارد دیگر توجه کنید.

مهم ترین کتب حوزه عمران

حال این نیاز وابسته به یادگیری قوانین مرتبط با این مجموعه و وزارت خانه و نهادهای زیر عنوان آن خواهد بود. از طرفی بسیاری از این کتاب ها در حال حاضر نسخه چاپی در بازار ندارند و یا این که یافتن آن ها کمی سخت شده است. در نتیجه می توان نمونه های تحت دیجیتال آن ها را دانلود نمود.

در پروژه های انبوه سازی، ساختمان های مسکونی قطعاً یک مهندس پروژه نیاز به مطالعه بهترین کتاب های مهندسی عمران خواهد داشت. مانند پزشکان که گاهی برای تشخیص بیماری ها به کتب دانشگاهی و تحصیلی خود مراجعه می کنند تا اطلاعات بیشتری در حوزه تخصصی خود بدست آورند.

در این حوزه نیز نیاز است که گاهی به این کتاب ها سرزده شده و همین طور تجدید دیداری با این منابع علمی شود. برخلاف علومی مانند کامپیوتر و آی تی، حوزه های عمرانی و معماری معمولاً یک فرمت کلی دارند و کم تر قوانین و مطالب مربوط به توسعه مکانیکی و سیستم های تأسیساتی بروز می شود. دانلود کتاب های مهندسی عمران در چنین شرایطی یکی از نیازهای اساسی این افراد است.

وقتی در مورد مهم ترین کتاب های حوزه عمران صحبت می کنیم، منظور ما مفیدترین ها در قالب یک جامعه تخصصی و پورتالی است که به ما اجازه دسترسی به تمام آن ها را می دهد. گاهی نیاز به نسخه چاپی کتاب های مهندسی عمران داریم و گاهی نیز نسخه های دیجیتال می توانند کارمان را به نتیجه برسانند و مشکلمان را حل کنند.

کتاب های مهندسی عمران امروزه به دلیل سهولت دردسترس عموم مردم قرار گرفته است که روش های مورد استفاده توسط متخصصین این حوزه مختلف می باشد. در ادامه به معرفی ۴ کتاب نیز می پردازیم که به شرح زیر می باشند:

  1. کتاب های مقررات ملی ساختمان و مباحث ۲۲ گانه
  2. کتاب های فلوچارتی نظام مهندسی و عمران
  3. کتاب های آموزش اجرایی و تئوری عمران
  4. کتاب های عمران فونداسیون و تخریب
راهنمای خرید کتاب اتصالات پیش پذیرفته

۱. کتاب های مقررات ملی ساختمان و مباحث ۲۲ گانه

دانلود مبحث 10 | رایان بوکدر ادامه مقاله راهنمای خرید کتاب‌ های مهندسی عمران و همان طور که قبلاً هم این مورد را تکرار کردیم، در بسیاری از شرایط استفاده و رجوع از برخی کتاب ها یک پیش نیاز کلیدی بخصوص در علوم مرتبط با مهندسی عمران و طراحی سازه است. به همین منوال شما نیاز یک کتابخانه بزرگ و چندطبقه خواهید داشت.

درصورتی که ماهیت رسانه دیجیتال، کتابخانه های آنلاین و وب سایت ها امروزه این است که بتوانند این منابع را در یک حافظه کوچک جای دهند. اگر قصد تهیه کتاب های مباحث مقررات ملی ساختمان، آیین نامه های طراحی ساختمان ها و همین طور تمامی منابع دفتر امور مقررات ملی ساختمان را دارید قبل از خرید به مطالعه هر یک از مباحث مقررات ملی ساختمان بپردازید.

معمولاً تهیه نسخه دیجیتال و دانلود کتاب های مهندسی عمران هم برای شما ارزان تر خواهد بود و هم لازم نیست که کتاب پس از گذشت یک هفته به دست شما برسد.

کتاب ها را بخریم یا دانلود کنیم؟

در نهایت پرسش کلیدی و مهم این است که شما باید این کتاب ها را خریداری کنید و نسخه فیزیکی آن ها را داشته باشید و یا این که ترجیح می دهید صرفاً به صورت نسخه دیجیتال دانلود کنید. در این مورد تا حد زیادی بستگی به خودتان دارد. برخی علاقه مند هستند که نسبت به راهنمای خرید کتاب‌ های مهندسی عمران اقدام نموده و این کتاب ها را درگوشی و کامپیوتر خود همراه داشته باشند. در این صورت چند مزیت برای شما خواهد داشت.

درگیر مسئله حمل و همین طور نگه داری آن ها نخواهید شد. ضمن این که گاهی شما نیاز به تعداد ۲۰ جلد و حتی بیشتر را دارید. قطعاً خرید کل آن ها هزینه زیادی را برای شما در برخواهد داشت. هم سبب می شود علناً نتوانید آن ها را در تمامی شرایط همراه خود داشته باشید.

اما به هرحال گاهی دانلود کتاب های مهندسی عمران میسر نخواهد بود. شما نیاز دارید که یک سری از کتاب ها را به صورت فیزیکی تهیه نمایید و در کلاس های تشریحی دانشگاهی آن ها را به همراه داشته باشید. در این صورت پیشنهاد ما راهنمای خرید کتاب‌ های مهندسی عمران هست که در ادامه به آن نیز پرداخته ایم.

۲. کتاب های فلوچارتی نظام مهندسی و عمران

کتاب های فلوچارتی نظام  مهندسی و عمرانکتاب های فلوچارت نیز یکی دیگر از مهم ترین و کلیدی ترین دسته بندی های لازمه هر مهندس عمران هستند. اما متأسفانه بسیاری از نسخه های آن در حال حاضر در فضای اینترنت در دسترس نیست و کمی تهیه آن ها سخت است. ازاین رو گاهی نسخه دیجیتال آن می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

بعلاوه این که برخی کتاب ها مفاهیم تخصصی هستند و معمولاً امکان تهیه نسخه دیجیتال آن ها وجود ندارد. از طرفی در دیگر منابع نیز نمی توان آن ها را یافت. امروزه وب سایت های زیادی تحت عنوان مراجع فروش و دانلود کتاب های تخصصی در حوزه های مختلف دانشگاهی و مهندسی تأسیس شده اند که امکان دانلود و در کنار آن خرید نسخه فیزیکی و چاپی را به شما می دهند.

در این کتاب ها مفاهیم به صورت تخصصی آمده است و همه چیز در قالب الگوریتم های کلی توضیح داده شده است. ضمن این که گاهی یافتن نسخه نهایی و آخرین ویراست، بخصوص در کتاب فلوچارت طراحی سازه های بتنی کار سختی است. کسانی که در کنکورهای مرتبط با حوزه های عمران و مهندسی طراحی سازه شرکت کرده اند به خوبی این مسئله را درک می کنند و می دانند که خرید برخی از این کتاب ها با وجود این که نایاب هستند تا چه حد می تواند در پاس کردن دروس و گذراندن چنین آزمون هایی به آن ها کمک کند.

چگونه بهترین کتاب های کاربردی عمران را تهیه کنیم

در ادامه مقاله راهنمای خرید کتاب‌ های مهندسی عمران به انتخاب بهترین کتاب رسیده ایم. از طرفی وقتی در مورد کتاب های عمران صحبت می کنیم لازم است که به یک لیست بلند و بالا اشاره کنیم که تعداد آن ها شاید از صد جلد هم بیشتر باشد.

در این حین باید بدانید که گاهی مسائل اجرایی و کارگاهی مهمی در این کتب ذکر شده است که نه تنها در آزمون ها و امتحانات به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. حتی لازم است که از این کتاب های کاربردی در حل مسائل، اجرای عملی پروژه های عمرانی و کاربردی نیز استفاده کنید.

 راهنمای خرید کتاب‌ های مهندسی عمران باید بادقت بالایی انجام شود. چون نقص در منابع همیشه برای یک مهندس عمران و سازه می تواند دردسر بزرگی باشد.

دسته بندی های کتاب های حوزه عمران

  • شهرسازی
  •  تجهیزات کارگاهی
  • اصول گودبرداری
  • اجرای اسکلت های بتنی و فلزی
  • انواع ماشین آلات و دستگاه های اتوماسیون ساختمانی
  • نازک کاری و روکاری
  • دیوارچینی
  • اجرای تخریب اصولی
  • و…

حال شما تصور کنید که قصد تهیه چنین کتاب ها و منابعی را دارید. قطعاً هزینه خرید آن ها به صورت فیزیکی برای شما از چند میلیون هم بیشتر خواهد شد. ضمن این که حتی اگر بودجه لازم را برای تهیه این کتاب ها داشته باشید، جابه جایی آن ها یک مسئله مهم است. اما یک موضوع دیگر که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

۳. کتاب های آموزش اجرایی و تئوری عمران

ضمن تمامی توضیحاتی که در این مورد توصیه نمودیم. لازم است به این مسئله اشاره کنیم که گاهی شما در پیش و روی خود یک امتحان مهم دارید. دانلود کتاب های مهندسی عمران در این شرایط می تواند یک کمک مهم دیگر نیز به شما بکند. این که لازم نیست این کتاب ها را از صفر بخوانید. به دنبال بخش های مهم آن باشید.

راهنمای خرید کتاب سازه های فولادی

منطقاً شما در نسخه الکترونیک کتاب ها چه در کامپیوتری های شخصی و چه درگوشی های همراه و تبلت ها و حتی کتاب خوان های دیجیتال، امکان جستجو داده ها را دارید. به راحتی می توانید پس از خریداری و دانلود کتاب های مهندسی عمران به سراغ یک بخش خاص آن بروید.

مثلاً اگر به یاد داشته باشید به کتاب های ۲۲ گانه در مورد شهرسازی و اجرای پروژه های عمرانی صحبت کردیم. معمولاً پیشنهاد می شود اگر در دوره امتحان هستید بخش های آخر این کتاب ها و ۱۰ جلد آخر را بیشتر بخوانید و روی آن ها تمرکز داشته باشید. در دوره امتحان فرصت فرجه شما کم است و معمولا نمی توانید همه این کتاب ها را به صورت یکجا تهیه کنید.

حال اگر بتوانید یک مرجع که صرفاً در زمینه خرید کتاب های عمران فعالیت می کند را پیدا کنید. بازهم کارتان سخت است. این که این کتاب ها به دست شما برسد و آیا نسخه کامل باشد و دقیقاً همان ویراست و انتشاری که انتظارش را داشته باشید؛ بازهم خودش یک دغدغه مهم و جداگانه است.

مهم ترین کتاب های مهارت های مهندسی عمران

یکی دیگر از مهم ترین دلایل که شما نیاز به دانلود کتاب های مهندسی عمران خواهید داشت؛ دغدغه یافتن شغل مهندسی عمران، اجرای آموخته ها در قالب پروژه های سازه عمرانی و شهرسازی و همین طور مهارت های ضروری برای اشتغال می باشد. در این وضعیت خیلی از مهندسین حتی خارج از فضای دانشگاه نیز نیاز به سطح علمی بالا و توان اجرایی و عملیاتی پروژه ها را دارند.

همواره باید در کنار مهارت ها و علوم پایه، مهارت های نرم و اجرایی نیز جدی گرفته شود. در نتیجه یکی از مهم ترین کتاب هایی که در این حوزه لازم است تهیه کنید و همیشه در هر پروژه و در زمان اجرا و بازدید از ساختمان ها و پلن های عمرانی به همراه داشته باشید، موارد مربوط به اشتغال در زمینه های مهندسی عمران خواهد بود.

دانلود کتاب های مهندسی عمران ویژه اجرای پروژه و مهندسی سازه یکی از کلیدی ترین بخش های این منابع است.

تصور کنید که قصد فعالیت در حوزه دفاتر مهندسی را دارید. اما یک مشکل بزرگ وجود دارد. تقریباً در دانشگاه های سراسر کشور حتی از بهترین دانشگاه ها نظیر صنعتی شریف اشاره زیادی به نحوه حضور در این حوزه به شما ارائه نمی شود. در نتیجه یک دسته دیگر که قطعاً نیاز به دانلود کتاب های مهندسی عمران افرادی هستند که می خواهند در دفاتر پروژه های عمرانی و اجرایی مهندسی فعالیت کنند و از این راه به درآمد برسند.

۴. کتاب های عمران فونداسیون و تخریب

کتاب های عمران فونداسیون و تخریبمی دانیم که پی یا فونداسیون پایه و بخش اولیه در هر ساختمان است و اگر به خوبی و با تخصص و مخلوطی از تجربه انجام نشود، می تواند سبب بروز مشکلات بزرگ شود.

از این رو اشتباه در این مرحله می تواند موجب فروریختن یک ساختمان بزرگ بیست طبقه در عرض چند دقیقه شود.

دانلود کتاب های مهندسی عمران در زمینه های تخریب، گودبرداری، سازه های پشتیبان یا نگهبان نیز دغدغه مهم دیگر مهندسینی است که در زمینه های مربوط و رشته های این حوزه فعالیت می کنند. در کنار آن توضیحات اجرایی برای متخصصین پروژه های بزرگ که به عنوان مجری و ناظر هم فعال هستند نیز یکی دیگر از مهم ترین حیطه ها و فیلدهای مربوط به تهیه منابع و کتاب های عمرانی تخصصی است.

یک سری کتاب ها در زمینه های حوزه دفتر فنی، آموزش های اجرایی در پروژه های ساختمانی و همین طور کتاب های مخصوص تخریب، بازسازی، گودبرداری، نوسازی، اجرای محاسبات و… نیز در دسته بندی های عمرانی وجود دارد که لازم است هر متخصص و پیمانکاری در این حوزه به آن ها آشنایی کامل داشته باشد.

نتیجه گیری

در نهایت رایان بوک یکی از بزرگ ترین، تخصصی ترین و ویژه ترین منابع ایرانی در زمینه دانلود کتاب های مهندسی عمران و به صورت فیزیکی یا چاپی و تهیه نایاب ترین کتاب های تخصصی دانشگاهی و عملی و همین طور اجری آن ها در یک پلتفرم تخصصی در قالب نرم افزار و اپلیکیشن کتاب خوان است. می توانید به راحتی در هر سیستم عاملی که می خواهید این کتاب ها را اجرا نموده، روی آن ها یادداشت برداری داشته و هر زمان که می خواهید در هر دستگاه دیگری و حتی به صورت تحت وب به آن ها دسترسی داشته باشید.

علاوه بر معرفی راهنمای خرید کتاب‌ های مهندسی عمران می توانید این کتاب ها را در قالب دسته بندی های گوناگون در فروشگاه اینترنتی رایان بوک در دسترس شما قرار گرفته اند و می توانید اصلی ترین نسخه ها، بهترین ویراست ها نظیر کتاب های مقررات ملی ساختمان، مهندسی سازه، فلوچارت های ویژه آزمون های محاسبات در حیطه دانشگاه و کنکور و… را به راحتی و با چند کلیک ساده با بالاترین کیفیت و رزولوشن در رایان بوک دانلود و خریداری نمایید.

سوالات متداول

مهم ترین کتاب های در حوزه عمران چیست؟

از جمله این کتاب ها می توان به : کتاب های مقررات ملی ساختمان و مباحث ۲۲ گانه، کتاب های فلوچارتی نظام مهندسی و عمران و… اشاره نمود.

دسته بندی های کتاب های حوزه عمران کدامند؟

شهرسازی – تجهیزات کارگاهی – اصول گودبرداری – اجرای اسکلت های بتنی و فلزی – اجرای تخریب اصولی و…

‫۲ نظرها

  1. سلام من توی نت خیلی دنبال کتاب های فلوچارتی نظام مهندسی گشتم پیدا نکردم! شما که معرفی کردین این کتاب شامل نمونه سوالات طبقه بندی شده نظام مهندسی میشه با تشکر از مجموعه خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا