عمومیمعرفی کتاب

بهترین کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای بزرگسالان و معرفی بهترین منابع

برای یادگیری هر زبانی نیاز به آموزش چهار مهارت صحبت کردن، شنیدن، نوشتن و خواندن دارید. با مهارت مکالمه امکان ارتباط بهتر در سفرهای خارجی، استفاده از منابع معتبر علمی، کسب درآمد از تورلیدری و… را خواهید داشت. استفاده از بهترین کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای بزرگسالان همچون Talk English، Spoken English in Dialogues، Passages، Vocabulary In Use و… یکی از بهترین راه های آموزش مکالمه است. با خرید کتاب آنلاین دانشگاهی یا آموزشی معتبر می توانید به راحتی این منابع را تهیه کرده و در منزل مکالمه انگلیسی را فرا بگیرید.

۳۵ کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای بزرگسالان

اگر برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی قصد استفاده از کتاب های آموزشی را دارید، منابع زیر به عنوان بهترین کتاب های مناسب برای این هدف به شما معرفی می شوند:

۱. Talk English

Talk English

از جمله بهترین کتاب های آموزشی مکالمه زبان انگلیسی برای بزرگسالان، Talk English است. مطالعه این منبع به دانشجویان، شاغلین، بانوان خانه دار و… که زمان کمتری برای آموزش مکالمه زبان دارند، توصیه می شود. طبق ادعای نویسنده کتاب با مطالعه آن در حدود ۶ ماه می توانید به صورت مسلط به زبان انگلیسی مکالمه انجام دهید. در این کتاب راهکارهایی برای مکالمه بدون نیاز به ترجمه صحبت ها، استفاده از گرامر بدون نیاز به حفظ و شیوه های صحبت کردن روان به انگلیسی ارائه شده است.

۲. ‎۵۰ Very Short Conversations

‎50 Very Short Conversations

اگر هدفتان از یادگیری مکالمه زبان صرفا برقراری ارتباطات ساده اجتماعی است، می توانید از کتاب ‎۵۰ Very Short Conversations استفاده نمایید. در این کتاب تعداد ۵۰ مکالمه ساده که در طول روز احتمالا به آن ها نیاز دارید همراه با تصاویر قابل فهم ارائه شده است. موضوعاتی شبیه سلام و احوال پرسی، پرسیدن آدرس، خرید کردن، تفریح و… از جمله مواردی هستند که مکالمه های مرتبط با آن در این کتاب بیان شده است. همچنین داخل این منبع آزمون هایی تعبیه شده که می توانید با انجام آنها میزان یادگیری خود را ارزیابی کنید.

۳. Practice Makes Perfect: English Conversation

Practice Makes Perfect: English Conversation

از جمله معتبرترین و بهترین کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای بزرگسالان، Practice Makes Perfect: English Conversations است که تمرکز خود را روی آموزش اصولی و قواعد درست مکالمه زبان گذاشته است. با مطالعه این کتاب شبیه آموزش های آکادمیک می توانید مکالمه زبان را فرا بگیرید.

۴. Spoken English in Dialogues

Spoken English in Dialoguesمطالعه کتاب Spoken English in Dialogues نیز به افرادی که می خواهند مکالمه زبان را در منزل یاد بگیرند، توصیه می شود. مطالب این کتاب با هدف آموزش مکالمات روزمره و محاوره ای در کنار نحوه صحبت مردم در مناطق مختلف ارائه شده اند. ضمن اینکه بخشی برای یادگیری لغات نیز دارد.

لیست بهترین اپلیکیشن پادکست فارسی 1402

۵. Listening is an Act of Love

اگر به مطالعه مطالب داستانی علاقه دارید و جدای از یادگیری مکالمه می خواهید با فرهنگ یا آداب و رسوم مردم دیگر نیز آشنا شوید، کتاب Listening is an Act of Love انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. مطالب این کتاب توسط تهیه کننده رادیویی آمریکایی از مکالمات خود با مردم سراسر آمریکا گردآوری شده که در آن نمایی کلی از کار و زندگی روزمره مردم را مشاهده می کنید.

۶. English Vocabulary Builder

English Vocabulary Builder

چنانچه حافظه تصویری قدرتمندی دارید، کتاب English Vocabulary Builder برای یادگیری مکالمه زبان بسیار ارزشمند خواهد بود. در این کتاب با ارائه تصاویر مختلف و توجه ویژه به حافظه تصویری تلاش شده است تا مکالمه زبان با شیوه ای مدرن و جالب انجام شود.

۷. Working Studs Terkel

Working Studs Terkel

بهترین کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای بزرگسالان که قصد مهاجرت کاری دارند، Working Studs Terkel است. در این کتاب بیش از ۱۰۰ مکالمه از مصاحبه های شغلی گردآوری شده که شما را خیلی خوب با اصطلاحات محیط کاری و حتی بخشی از فرهنگ مردم آشنا می نماید.

۸. Science is Culture

اگر قصد دارید مکالمه زبان انگلیسی را نه تنها برای مکالمات عادی؛ بلکه برای صحبت های رسمی و علمی نیز فرا بگیرید، کتاب Science is Culture گزینه پیشنهادی برای شما خواهد بود. در این کتاب اکثر مکالمات از زبان افراد مشهور علمی و دانشمند ارائه شده است که در کنار تمرین های مناسب شما را به خوبی آموزش می دهد.

۹. The Last Interview Series

 

آخرین مکالمات افراد مشهور از کشورهای مختلف به ویژه آمریکا و انگلیس با سمت های شغلی متفاوت اعم از پلیس، پزشک، دانشمند، خواننده، آشپز و… را در کتاب The Last Interview Series می توانید مطالعه نمایید. این تنوع مکالمات شما را برای صحبت در شرایط متنوعی آماده می کند.

۱۰. Conversation Skills

Conversation Skills

مجموعه کاملی از نکات و مهارت های لازم برای صحبت در موقعیت های رسمی، غیررسمی، استفاده از زبان بدن، تقویت اعتماد به نفس، تمرین برای افزایش تسلط و… در کتاب Conversation Skills وجود دارد؛ به همین دلیل در لیست بهترین کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای بزرگسالان قرار می گیرد.

لیست تکمیلی پرطرفدارترین منابع مکالمه انگلیسی بزرگسالان

کتاب های بسیاری وجود دارند که شما می توانید برای یادگیری زبان انگلیسی به ویژه در بخش مکالمه از آن ها استفاده نمایید. اگر در میان موارد بالا، کتاب دلخواه خود را پیدا نکردید، موارد زیر نیز به عنوان بهترین کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای بزرگسالان پیشنهاد می شوند:

  1. Listening Is an Act of Love
  2. Oxford Advanced Learner’s Dictionary
  3. Four corners
  4. Top notch
  5. Barron’s
  6. Passages
  7. English Result
  8. Practical English Usage
  9. English Grammar in use
  10. Reinforce English grammar
  11. Vocabulary In Use
  12. Interchange
  13. Working
  14. English for Everyone
  15. English Grammar Rules  ‎۱۰۱
  16. ۹۹ Ways to Speak Better English Today
  17. Oxford word skills
  18. inside reading
  19. English made easy
  20. Speak Out
  21. Nice Talking With You
  22. Collins Easy Learning English
  23. Viewpoint
  24. Face2Face
  25. Headway Academic Skills
همه آن چیزی که باید در مورد شغل مهندسی عمران بدانید!

نکات کلیدی در انتخاب کتاب آموزش انگلیسی

هنگام خرید بهترین کتاب آموزشی برای مکالمه زبان انگلیسی لازم است به این نکات توجه داشته باشید:

  • سطح مطالب: اولین نکته مهم در زمان خرید کتاب آموزشی برای مکالمه زبان، سطح مطالب آن است. با توجه به میزان تسلط خود روی زبان از سطح مبتدی تا پیشرفته، کتاب متناسب را باید انتخاب نمایید.
  • شیوه آموزش: بهتر است متد آموزشی کتاب را در زمان خرید بررسی کنید. هر شخصی شیوه مناسب یادگیری خود را دارد؛ در نتیجه باید کتابی را بخرید که طبق شخصیت شما آموزش مکالمه را در پیش می گیرد.
  • محتوا: بدیهی است برای خرید هر کتابی باید محتوای آن نیز ارزیابی شود. این مسئله در کتب آموزشی اهمیت بیشتری دارند؛ چرا که باید محتوای کتاب جذابیت و کیفیت لازم را داشته باشد.
  • تمرین کردن: لازمه تثبیت یادگیری، تمرین کردن است؛ از این رو توصیه می شود کتاب هایی را تهیه کنید که بخشی برای تمرین و آزمون دارند.

در آخر؛ بهترین کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای بزرگسالان

یادگیری زبان با روش های مختلفی انجام می شود که مطالعه کتاب های آموزشی یکی از آن ها است. با استفاده از بهترین کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای بزرگسالان مانند Working، Science is Culture، Talk English، Conversation Skills و… می توانید در منزل و با صرف وقت محدود، تسلط خود روی مکالمه زبان را افزایش دهید. لازم به ذکر است که در زمان خرید باید به سطح مطالب، محتوای مناسب، داشتن تمرین و شیوه آموزشی کتاب توجه داشته باشید.

سوالات متداول کتاب آموزش انگلیسی

راه های تقویت زبان انگلیسی چیست؟

مطالعه کتاب، مشاهده فیلم، شنیدن موسیقی، صحبت با افراد انگلیسی زبان، تمرین های آکادمیک و… بهترین راه های تقویت زبان انگلیسی محسوب می شوند.

آیا استفاده از کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای یادگیری کفایت می کند؟

بستگی به میزان تسلط شما در زمان شروع، زمانی که روزانه صرف می کنید، تمرین هایی که انجام می دهید و… دارد؛ اما به طور کلی استفاده فقط از کتاب کمی کار را برایتان دشوار می کند و بهتر است از شیوه های ترکیبی دیگر مانند صحبت کردن و تماشای ویدئو نیز کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا