عمومی

راهنمای خرید کتاب سازه های بتنی

کتاب سازه های بتنی به واسطه اهمیتی که در رشته های گرایش راه، ساختمان و عمران دارد، توسط نشریات و مؤلف های مختلفی در ایران و جهان به چاپ می رسد. کتاب های مربوط به سازه بتنی و فولادی قصد دارند تا به شما یک پیغام را برسانند؛ مقررات ملی ساختمان را زیر پا نگذارید! اما مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان، که مبحث نهم جزء طرح و اجرای ساختمان‌ های بتن‌ آرمه به حساب می آید، به ایمنی در ساختمان‌ های بتنی مسلح با توجه به قوانین ملی پا فشاری دارد. شما می توانید به کمک راهنمای خرید کتاب سازه های بتنی با کاربرد سازه های ساخته شده از بتن و اینکه بتن چیست آشنا شوید و بهترین منابع و کتاب ها را در این خصوص تهیه کنید.

روش های طراحی کتاب سازه های فولادی و بتنی

کتاب طراحی سازه های فولادی و بتنی ممکن است در مراحل گوناگون و بنا به روش های مختلفی طراحی شود. از جمله آن ها می توان به سه روش کلیدی:

  1. طراحی تنش مجاز یا ASL الاستیک
  2. طراحی مقاومت نهایی یا پلاستیک (LRFD)
  3.  طراحی بر مبنای حالات حدی

مهم ترین نکات در مورد راهنمای خرید کتاب سازه های بتنی

به طور کلی کتاب سازه های بتنی به دو دلیل تهیه می شود. اول برای دانشجویان و علاقه مندان به حوزه های تئوری و آکادمیک که در حال حاضر مشغول به تحصیل در رشته های عمران، ساختمان و معماری هستند. دوم کسانی که قصد دارند در این حوزه قدم بردارند و با محوریت ساختمان سازی امرار و معاش داشته باشند. از این رو برای هر دو دسته به یک شکل خاص مهم است که بتوانند کتاب سازه های بتنی را تهیه کنند. سازه های بتنی فواید زیادی دارند. از جمله آن ها می توان به بهره فراوان و همین طور مقاومت بالا اشاره کرد.

البته ما نمی توانیم به یک رفرنس واحد در زمینه کتاب سازه های بتنی اشاره کنیم. اما اگر بتوانید مرجعی را بیابید که در این مورد بهترین ها را در دسترستان قرار می دهد، کارتان عالی می شود. حتی عده ای نیز بر اساس پیشنهاد اساتید و صاحب نظران کتاب انتخاب می کنند. در مبحث دهم سعی شده به روش های طراحی مورد استفاده برای تامین ملزومات حالت‌ های حدی مقاومت، روش ضرایب بار و مقاومت (LRFD) اشاره شود. شما می توانید با دانلود مبحث ۱۰ اطلاعات کاملی را در این خصوص به دست آورید. همچنین می توانید با دانلود استاندارد ۲۸۰۰ با مهندسی زلزله و استانداردهای مربوط به آن آشنا شوید.

زندگی نامه فردوسی از تولد تا مرگ

دانلود تمامی جلد ها و کتب سازه های بتنی فارسی

در سازه های بتنی برای این که مقاومت ساختمان و سازه را ارتقاء دهند، از پله ها، ستون و فونداسیون بر مبانی همین ماده اولیه استفاده می کنند. برای ساخت ساختمان های بتنی، از بتن آرمه استفاده شده و شامل شن، سیمان، ماسه و فولاد می باشد. پس از آن میلگردهای آجدار درون آن کاشت خواهند شد تا ساختمان علاوه بر استحکام در مقابل تغییرات گرانشی، کششی و خمشی مقاومت لازم را داشته باشد. بتن، بسیار در مقابل فشار و ضربه مقاوم است اما در شرایطی که زلزله باشد نیاز به یک مکمل خواهد داشت. میلگردها این نقش را بر عهده می گیرند.

درصورتی که قصد تهیه کتاب سازه های بتنی دارید به این مسئله توجه کنید که معمولاً این کتاب ها باید مقدمه دقیقی داشته باشند و شما با خواندن آن ها متوجه شوید که از صفر تا صد چه چیزی عایدتان می شود.

به هرحال سازه های بتنی صرفاً شامل ساختمان های مسکونی و اداری نمی شوند. بلکه برای ساخت پل ها، نماها، دیوارها و… نیز از آن استفاده می شود. بعلاوه این که در این بحث مسئله آیین نامه بتن ایران نیز باید به درستی رعایت شود و ساختمان بر اساس تکنیک های مورد تأیید سازمان نظام مهندسی بنا گردد.

کتاب های آیین نامه و ضوابط اجرایی پروژه های بتنی

تکنولوژی بتن | رایان بوکهمان طور که بالاتر به این مسئله اشاره کردیم، اجرای پروژه های ساختمانی بر مبنای بتن، نیازمند رعایت دستورالعمل و آیین نامه بتن ایران است. قالب بندی و آرماتوربندی، بررسی تکنولوژی بتن، تجزیه و تحلیل سازه های بتن آرمه و همین طور صفر تا صد روش طراحی انواع سازه های بتنی و مقاوم‌ سازی آن ها در برابر نیروهای گرانشی، از جمله کلیدی ترین زمینه هایی است که برای آن ها توسط مؤلفان مختلف و نویسندگان ایرانی و خارجی کتاب نوشته شده است.

تکنولوژی بتن، بتن سبز و همین طور کتاب حل مسائل سازه های بتن آرمه (جلداول) از جمله کتبی هستند که شما می توانید نسخه دیجیتال آن ها را دانلود و یا به صورت فیزیکی خریداری کنید. اما مسئله این است که گاهی این کتاب ها به چاپ نمی رسند. در چنین شرایطی باید چه کرد؟ در ادامه با بررسی روش های خرید و دانلود کتاب سازه های بتنی همراه شما خواهیم بود.

معرفی بهترین دوره طراحی اتصالات + معرفی 10 دوره کاربردی

فاکتورهای مهم در خرید انواع کتاب سازه های بتنی

در بحث خرید این گونه کتاب ها شما باید به نظرات متخصصین حوزه، دسته بندی های موضوعی، سال ویراست و مؤسسه مؤلف و… دقت کنید. متأسفانه کتاب هایی هستند که با نقص فراوان راهی بازار شده اند و دانشجویان و محققان در زمینه های علمی ساختمانی، صرفاً با تهیه آن ها دچار ضرر می شوند. برخی کتاب ها نیز به صورت چندجلدی عرضه می شوند که اگر نتوانید نسخه فیزیکی آن ها را تهیه کنید، قادر هستید به سراغ دانلود کتاب سازه های بتنی بروید. با دنبال کردن بهترین کتاب طراحی سازه های بتنی می توانید در این زمینه نکات بیشتری را برداشت کنید و ضمن این که به دو روش امکان خرید و مطالعه این کتب را خواهید داشت.

روش های خرید بهترین کتاب طراحی سازه های بتنی

روش اول به صورت خرید فیزیکی نایاب‌ ترین ها در زمینه ساختمان سازی و عمران خواهد بود. روش دوم که یکی از نوآورانه ترین ایده های قابل انتخاب است، دانلود نسخه دیجیتال و ایبوک می باشد. در روش دوم شما می توانید با تهیه لایسنس کتاب، آن را در هر گجتی که می خواهید به راحتی مطالعه کنید و حتی از جستجوی بخش ها، نت برداری و… نیز استفاده فرمایید. این کتاب ها همیشه همراه شما هستند و هیچ‌ گاه دغدغه جابه جایی و نگه داری آن ها را نیز نخواهید داشت. از طرفی در صرف هزینه خرید و ارسال نیز صرفه جویی خواهد شد.

نتیجه گیری

در هنگام خرید کتاب سازه های بتنی، حتما به فهرست آن توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شما می توانید با خرید حضوری و آنلاین از سایت های معتبر بهترین کتاب طراحی سازه های بتنی را دریافت کنید. رایان بوک، یکی از بزرگ‌ ترین پورتال ها، فروشگاه های دانلود و راهنمای خرید کتاب سازه های بتنی می باشد که به راحتی می توانید با جستجوی عنوان کتاب برای سازه و ساختمان بتنی به گنجینه این منابع دست یابید.

سوالات متداول

دلیل اهمیت کتاب سازه های بتنی چیست؟

کتاب سازه های بتنی به واسطه اهمیتی که در رشته های گرایش راه، ساختمان و عمران دارد، توسط نشریات و مؤلف های مختلفی در ایران و جهان به چاپ می رسد. اطلاعات بیشتر در مقاله بیان شده است.

روش های خرید کتاب سازه های بتنی چیست؟

روش اول به صورت خرید فیزیکی نایاب ترین ها در زمینه ساختمان سازی و عمران خواهد بود. روش دوم که یکی از نوآورانه ترین ایده های قابل انتخاب است، تهیه نسخه دیجیتال و ایبوک کتاب سازه های بتنی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا