عمومی

پیشنهادات ویژه برای خرید کتاب برای روز مادر

هر کسی که به اهمیت کتاب و کتابخوانی پی برده باشد، می داند که این یاور همیشه سبز یکی از بهترین ها برای هدیه دادن به عزیزانمان در هر مناسبتی است. اکنون که در آستانه روز مادر هستیم، بدیهی است که افراد زیادی به دنبال بهترین هدیه برای عزیزترین فرد زندگی شان باشند و از بین تمام هدایای مادی و معنوی چه چیزی به اندازه کتاب والا و دلچسب است؟

اگر به دنبال بهترین کتاب برای روز مادر هستید تا عشق، قدردانی عمیق و علاقه خالصانتان را نشان دهید از کتاب های بهترین دوران زندگی زن، سرگذشت ندیمه، زنان کوچک و… غافل نشوید؛ این کتاب ها معجزه می کنند!

مطالبی که در این محتوا خواهید خواند: پنهان

معرفی ۸ کتاب برای روز مادر

رسالت بعضی از کتاب ها جز روشنگری و بالابردن دانش افراد، تسخیر قلب آن ها نیز هست. در لیست زیر بهترین کتاب برای روز مادر همراه با خلاصه ای جذاب ، برای راحت تر شدن انتخاب برایتان آورده شده است.

۱- آن مادران، این دختران؛ یک رمان اجتماعی جذاب

آن مادران این دختران

این کتاب اثر بلقیس سلیمانی، یک رمان اجتماعی است. در این کتاب داستان مادر و دختری روایت می شود که از زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارند. هسته اصلی این کتاب شکاف بین نسل ها و دغدغه های متفاوت زنان در هر عصری است. نویسنده این کتاب بی محابا و جسورانه زندگی آنا و دخترش را شرح می دهد. همچنین نشان می دهد که گذر زمان چقدر بر روی رابطه آن دو سایه افکنده و تفاوت ها چطور همدلی و درک آن ها از یکدیگر را دستخوش تغییرات کرده است. بلقیس سلیمانی در تمام کتاب به دنبال راهی برای حل اختلافات بین دو نسل و ایجاد مسالمت و همدلی در بین آن هاست؛ اما به نظر شما این مشکلات رفع خواهند شد؟

تکه ای از این کتاب را با هم بخوانیم:

این روز، روز پاره شدن بند ناف بین خودش و آنا هم بود، از آن سالی که اولین بار آنا چند قدمی تا مهد کودک راه رفته بود و او احساس خوب فارغ البالی را تجربه کرده بود سال ها می گذشت، حالا دخترک آماده بود پر بگیرد. آیا او هم آماده بود آنا را پر بدهد؟

۲- بهترین دوران زندگی زن؛ بهترین کتاب برای بانوان میانسال

2- بهترین دوران زندگی زن؛ بهترین کتاب برای بانوان میانسال

اگر مادر شما یک خامم میان سال است خواندن این کتاب برایشان بسیار ثمربخش خواهد بود. کتاب بهترین دوران زندگی زن در ارتباط با دوران پس از ۴۰ سالگی نوشته شده است. این کتاب نوشته زیتا آنت وبر است و در آن درباره معضلات زندگی زن ها و کسانی که فکر می کنند سال های طلایی عمر خود را پشت سر گذاشته اند صحبت می کند.

زیتا آنت وبر در این کتاب معتقد است که میان سالی همان طور که برای عده ای زمان فرصت های بزرگ و خودشناسی است، می تواند برای بعضی از افراد سال های عدم اطمینان و تغییر باشد. این کتاب چالش ها و احساسات زنان میان سال را به درستی مورد بررسی قرار می دهد و به آن ها می آموزد که در مواجهه با این مسائل چطور به بهترین نحو برخورد کند.

این کتاب شامل مطالعه موردی و تمرین های عملی است.

تکه ای از این کتاب را با هم بخوانیم:

تغییر بخشی از زندگیست، یائسه شدن هم یکی از واقعیات زندگیست. یائسه شدن گذر و تحولی است که همه ی زنان باید از آن عبور کنند. این تغییری است که همه ی زنان باید با آن روبه رو شوند. اما آیا زن به واقع باید تغییر کند؟ زن روزگار ما اطلاعات انبوه دارد. در مقایسه با زن های نسل گذشته از فراست بیشتری برخوردار است. زن امروز با یائسه شدن برخوردی متفاوت پیدا کرده است. چرا تغییر؟ تغییرات پیوسته از راه می رسند و زن اگر علم و اطلاع کافی داشته باشد می تواند با تغییرات فیزیولوژیکی روبه رو شود. دانش به زن قدرت می دهد تا احساس و برداشت قدرتمندی از خود داشته باشد. اگر ب حقایق آشنا باشید می توانید با اسطوره ها رویارویی کنید. داشتن سبک و طرز زندگی سالم و تصمیم گیری برای هورمون درمانی و نیز سایر روش های درمانی، چیزهایی هستند که می توانید از آن برخوردار باشید.

۳- تکه هایی از یک کل منسجم؛ پر فروش ترین کتاب این روزها

تکه هایی از یک کل منسجم؛ پر فروش ترین کتاب این روزها

تکه هایی از یک کل منسجم نوشته پونه مقیمی یکی از پرفروش ترین کتاب های حال حاضر است. در این کتاب نویسنده به دنبال پیدا کردن تکه هایی از خودمان است تا در نهایت یک کل یکپارچه و تمام و عیار را بیابد. همچنین ادعا می کند که اگر تمام اتفاقات، رابطه ها و رخداد های زندگی را تکه ای از خودمان بدانیم و درک کنیم که هر بخش تکه ای از ما را به خودمان نشان داده است، آیا همچنان از رویداد آن ها غمگین می شویم؟ زندگی با این دید بسیار متفاوت است؛ چرا که پس از آن با آغوش باز به دنبال تجربه کردن ها و قبول احساساتمان می رویم و پس از قبول نقش ها از سیطره نقش قربانی خارج می شویم.

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

قسمتی از این کتاب ارزشمند را باهم بخوانیم:

شاید زندگی پیدا کردن بخش هایی از خودمان در تکه تکه هایی از یک کُلِ منسجم است. پیداکردنی که به اندازهٔ یک عمر طول می کشد.

۴- سرگذشت ندیمه اثر مارگارت اتوود؛ رمانی تاریخی و اثرگذار

سرگذشت ندیمه اثر مارگارت اتوود؛ رمانی تاریخی و اثرگذار

این کتاب یکی از زیبا ترین و اثرگذارترین کتاب ها در ارتباط با تفاوت های بنیادی جوامع میان زنان و مردان است. اگرچه که این اتفاقات به صورت تاریخ واقعی رقم نخورد است، اما در تمام طول مطالعه، می توانید حس همزاد پنداری، واقعیت اصیل و عمق تمام لحظه ها را درک کنید. مارگارت اتوود در این کتاب راوی یک انقلاب تاریخی و مذهبی است. زمانی که تمام بنیاد های اجتماعی تغییر می کند و زندگی افراد به طور کل دگرگون می شود.

داستان سرگذشت ندیمه از شهر کمبریج ایالت ماساچوست در آمریکا شروع می شود. پس از ترور رئیس جمهور، شورشگران مسیحی شهر را به تصرف خود در می آورند و حکومتی به نام گیلیاد را پایگذاری می کنند. پس از این دگرگونی عظیم قانون اساسی کشور منحل می شود و فردیت افراد به خصوص زنان از بین می رود. ازدواج مجدد، طلاق، رانندگی، نوشتن و … برای زنان از سمت دولت گناه و ضد قانون شناخته می شود.

در قسمتی از سرزمین گیلیاد حوادث فاجعه باری در نیروگاه های هسته ای رخ می دهد که موجب ناباروری و عقیم شدن تعداد زیادی از مردمان شهر می شود. با این تفاسیر به نظر شما وظیفه باروری، تولید شهروند و سرباز برای این حکومت بر عهده کیست؟ درست است ندیمه ها؛ ولو اینکه دکتر، مهندس یا مقام های عالی رتبه گذشته باشند؛ اکنون تمام آنها تنها وقتی ارزش دارند که توانایی باروری داشته باشند.

شخصیت اصلی داستان “اف فرد” است و ما در این کتاب از ابتدا تا انتها همراه او می جنگیم، تسلیم می شویم، شکست می خوریم، ناامید می شویم و در انتها با توجه به دیدگاه شما به زندگی، ممکن است موفق شویم.

پیشنهاد ما برای مادران قوی و آزاده بی شک کتاب سرگذشت ندیمه است.

۵- شفای زندگی اثر لوئیز هی؛ راهی برای برگشت امید به زندگی

شفای زندگی اثر لوئیز هی

این کتاب از بهترین گزینه های خرید کتاب برای روز مادر است. کتاب شفای زندگی کمک می کند تا نور امید گمشده در زندگی را دوباره بیابید. در ابتدای کتاب لوئیز هی این گونه برای خوانندگان می نویسد: «امیدوارم این هدیه یاری تان کند تا آن جایگاه درونی را که خانهٔ حرمت و عشق خالص و پذیرش خود است، بیابید.»؛ با همین یک جمله درون مایه کتاب هویدا می شود.

 تأکید این کتاب بر خودشناسی و قبول واقعیت هاست. اگر مادری آزاد اندیش، تشنه امید و زندگی دارید، بی شک این کتاب ناجی او در برابر روزها و موقعیت های سخت خواهد بود.

تکه ای از این کتاب را با هم بخوانیم:

اگر این اعتقاد را انتخاب کنیم که قربانیان درمانده ای هستیم، و چاره ای نداریم، کائنات از این اعتقاد ما حمایت خواهد کرد و ما تلف خواهیم شد. ضروری است که از این عقاید احمقانه، عقب مانده و منفی که از ما حمایت نمی کنند و ما را تعزیر نمی کنند، دست برداریم. حتی تصور ما نسبت به خدا باید این باشد که خدا همواره حامی ماست، نه برضد ما.

۶- لحظه صعود؛ مناسب خرید کتاب برای روز مادر

لحظه صعود؛ مناسب خرید کتاب برای روز مادر

نویسنده این کتاب ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس است. در تمام این کتاب نویسنده با شرح داستان های جذاب سعی در نشان دادن این واقعیت دارد که چطور با برابری جنسیتی جامعه چطور به سمت و سوی پیشرفت سوق پیدا می کند. ملیندا به سرتا سر جهان سفر کرده است. جالب است بدانید که این سفر ۲۰ سال به طول انجامید؛ اما ماحصل این سفرها چه بود؟ دیدار با زنانی از کل دنیا که بدعت ها را شکسته و قهرمان زندگی خود و دیگران شده اند.

خواندن این کتاب برای تمام مادران ایران، این قهرمانان بی بدیل، توصیه می شود.

تکه ای از این کتاب را با هم بخوانیم:

زمانی که مینا از من درخواست کرد فرزندانش را با خودم ببرم، متوجه شدم باید کاری فراتر از کمک کردن به مادران برای یک زایمان ایمن انجام دهیم. ما باید تصویر و مفهوم بزرگ را می دیدیم. به همین دلیل، کار بنیادمان در حوزۀ «تنظیم خانواده» را گسترش دادیم، اما هر زمان که فکر می کردم بله ما اکنون در حال دیدن بزرگ ترین تصویر هستیم، زن دیگری را ملاقات می کردم که تصویر بزرگ تری را به من نشان می داد. مهم ترین آموزگاران من، متخصصانی نبودند که آن ها را در سیاتل ملاقات کردم. مهم ترین آموزگاران من، زنان و دخترانی بودند که در شهرهایشان با ما ملاقات و دربارۀ رؤیاهایشان صحبت می کردند.

معرفی بهترین دانشگاه های عمران ایران در سال 2023

۷- زنان کوچک؛ رمانی جذاب و نوستالژی

7- زنان کوچک؛ رمانی جذاب و نوستالژی

زنان کوچک یکی از نوستالژیک ترین گزینه ها برای این مناسبت می باشد . بسیار بعید است در میان مادران کسی پیدا شود که مجموعه کارتونی زنان کوچک را ندیده باشد. به همین خاطر این کتاب برای شروع کتابخوانی بهترین و شیرین ترین گزینه است تا روزهای کودکی خود را دوباره در لا به لای صفحات آن بیابند. نویسنده این کتاب لوئیز می الکات است. این کتاب با الهام از زندگی واقعی نویسنده و خواهرانش نوشته شده است.

داستان این کتاب به زندگی یک خانواده بزرگ برمی گردد. این خانواده پس از شروع جنگ؛ رفاه و زندگی قبلی خود را از دست می دهند و پس از رفتن پدر به جنگ برای کمک به دیگر سربازان ماجرای جذاب و فراز و فرود های زندگی آن ها شروع می شود.

تکه ای از این کتاب را با هم بخوانیم:

جو اولین کسی بود که روز کریسمس در حالیکه هنوز سپیده سر نزده بود از خواب بیدار شد. نگاهی به دور و برش انداخت. بالای پیش  بخاری جوراب مخصوص کریسمس آویزان نبود. برای چند لحظه کمی دلخور شد، بعد به یاد حرف مادرش افتاد. دستش را زیر بالش سُر داد و جزوه ی کوچکی را که جلد زرشکی داشت بیرون کشید. انجیل عهد جدید حاوی داستانی قدیمی درباره ی بهترین روش زندگی. حالا جو می فهمید که منظور مادرش از اینکه هر دختری جزوه ی راهنمای خودش را خواهد داشت چه بوده.

۸- شدن؛ محبوب ترین کتاب برای روز مادر

کتاب شدن از میشل اوباما

کتاب شدن اثر میشل اوباما همسر باراک اوباما یکی از رئیس جمهوران اسبق و اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا است. این کتاب شرح داستان میشل اوباما است. او به عنوان نویسنده، از زندگی در محله های فقیرنشین شیکاگو تا تبدیل شدن به بانوی اول آمریکا را به تفصیل شرح داده است. “شدن” سرنوشت زنی است که تمام دشواری ها و موانع زندگی از تبعیض های نژادی، جنسیتی و… را شجاعانه پشت سر می گذارد و در نهایت با آن ها روبه رو می شود؛ سپس با صبوری، تدبیر و ایستادگی از دل تمام این سختی ها سربلند بیرون می آید.

این کتاب پس از انتشار تبدیل به پرفروش ترین کتاب سال آمریکا شد.

تکه ای از این کتاب را با هم بخوانیم:

ما از ماه عسل از کالیفرنیای جنوبی بازگشتیم. همه چیز خوب بود. اما بعد از بازگشت از ماه عسل دو خبر دریافت کردیم. یکی اینکه باراک که مشغول نوشتن کتاب خود بود و آن را نیمه کاره رها کرده بود، مجبور شد خسارت پرداخت کند و دوم اینکه انتخابات ماه نوامبر بود و بیل کلینتون برنده شده بود و بوش پدر، در حال نقل مکان از دفترش بود. افتخاری که باراک به دست آورده بود این بود که توانست بیش از نیمی از سیاه پوستان را به جمع رای دهندگان اضافه کند که این حاصل تلاش شبانه روزی باراک برای گرفتن حق رای بود. باراک سرش خیلی شلوغ بود و از طرفی به هر شغل جدیدی که به او پیشنهاد می شد پاسخ مثبت می داد. او یک وکیلی بود که در دفتر حقوقی کار می کرد، کتاب می نوشت و مطمئن بود که می تواند ایده  انتشار کتابش را به یک ناشر دیگر بفروشد.

سخن نهایی

خرید کتاب برای روز مادر یکی از هوشمندانه ترین و زیبا ترین تصمیمات است. اگرچه که کتاب ارزش مادی چندانی ایجاد نمی کند، اما بی شک ارزش معنوی آن غیر قابل قیمت گذاری نخواهد بود و در این مورد همتایی ندارد. کتاب هایی مانند زنان کوچک، شدن، شفای زندگی، لحظه صعود و… می توانند علاوه بر انتقال عشق و علاقه شما به مادرتان، به پیشرفت و افزایش حس خوب در آنها کمک کنند. مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید کتاب برای روز مادر باید رعایت کنید، انتخاب کتاب مطابق با سلیقه و شخصیت مادرتان است.

توجه داشته باشید که خط فکری هر فرد ممکن است متفاوت باشد؛ پس برای خودتان نه، برای شخص مادرتان و مطابق با او کتاب مورد نظر را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا