عمومی

معرفی بهترین کتاب های اقتصادی جهان

اگر می خواهید درباره حوزه های مختلف اقتصادی و مالی اطلاعات خود را گسترش دهید، می توانید از منابع مشهور و پرطرفدار این زمینه شروع کنید. بهترین کتاب های اقتصادی جهان، اقتصاد کلان نوشته گریگوری منکیو و اقتصاد در یک درس اثر هنری هازلیت هستند. برای عمیق شدن در دریای اقتصاد و شناخت دیدگاه های مختلف، می توانید کتاب های اقتصاد را در حوزه های مختلف خرد و کلان مطالعه نمایید.

مطالبی که در این محتوا خواهید خواند: پنهان

۱. کتاب اقتصاد برای همه، راهنمای جامع اقتصاد کلان

کتاب اقتصاد برای همه، راهنمای جامع اقتصاد کلان

کتاب اقتصاد برای همه، یکی از بهترین کتاب های اقتصادی جهان در زمینه اقتصاد کلان است که با نثری سلیس و جذاب، مهم ترین موارد مربوط به آن را با نمونه های کاربردی از زندگی روزمره بیان می کند. علی سرزعیم نویسنده این کتاب، به شکلی ساده و بدون تحلیل های پیچیده، سیاست های مختلف اقتصادی در حوزه کلان مانند مهار تورم، اشتغال و سیاست های پولی را بررسی می نماید.

۲. اقتصاد کلان، مشهورترین کتاب اقتصادی دنیا

اقتصاد کلان، مشهورترین کتاب اقتصادی دنیا

یکی از بهترین کتاب های اقتصادی که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، کتاب اقتصاد کلان می باشد. گریگوری منکیو نویسنده این منبع، با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند جعبه های موضوعی، نمودار و ارائه پرسش های کاربردی، اقتصاد کلان را از دیدگاه های مختلف بلند مدت، کوتاه مدت و بسیار بلند مدت بررسی می کند. شما می توانید از این کتاب به عنوان مرجعی کاربردی در حوزه های مختلف اقتصاد کلان کمک بگیرید.

۳. اقتصاد ایران در تنگنای توسعه، بهترین کتاب ایرانی اقتصاد

اقتصاد ایران در تنگنای توسعه، بهترین کتاب ایرانی اقتصاد

اگر می خواهید به شکلی تخصصی روند اقتصادی ایران را بررسی کنید، کتاب اقتصاد ایران در تنگنای توسعه یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما است. حمید زمان زاده و صادق الحسینی نویسندگان این منبع دلایل عقب افتادگی ایران در حوزه های اقتصادی را در دوره های مختلف بررسی می کنند. عوامل موثر در این امر از جمله سیاست ها و شیوه نظام های اقتصادی از عواملی است که در این منبع بیان می شوند.

۴. اقتصاد به روایت دیگر، بررسی تحولات اقتصادی

اقتصاد به روایت دیگر، بررسی تحولات اقتصادی

کتاب اقتصاد به روایت دیگر یکی دیگر از منابع پرفروش در میان کتاب های اقتصادی می باشد که در واقع مجموعه ای از مقالات حرفه ای بوده که در دوره های مختلف زمانی نوشته شده است. در این منبع تغییرات و دگرگونی هایی که در اندیشه های اقتصادی دوره های مختلف رخ داده به طور کلی بررسی می شود.

با مطالعه این کتاب نوشته موسی غنی نژاد، شما علاوه بر آشنایی با اندیشمندان اقتصادی، با گزارش های مختلفی در زمینه های اقتصادی برخورد می کنید که می تواند دیدگاه های جدید و جذابی را در این زمینه به شما نشان دهد.

۵. فقر احمق می کند، پرفروش ترین کتاب اقتصادی

فقر احمق می کند، پرفروش ترین کتاب اقتصادی

اگر می خواهید با دیدگاه های مختلف اقتصادی و نتایج کمیابی و فقر به شکلی تخصصی آشنا شوید، کتاب فقر احمق می کند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما است. الدار شفیر و سندهیل مولاینیتن نویسندگان این منبع، مسیر بهبود زندگی افراد کم درآمد و راهکارهای بهتر شدن شرایط آنها را بیان می کند. با مطالعه کتاب فقر احمق می کند شما می توانید با موضوعات مختلف در این حوزه از جمله ذهنیت کمیابی و بهبود زندگی فقرا آشنا شوید.

سازه های چادری در معماری چیست؟ (معرفی اجزا، انواع تا مزایا و معایب)

۶. کتاب اقتصاد در یک درس، بهترین منبع تاریخی

کتاب اقتصاد در یک درس، بهترین منبع تاریخی

یکی از بهترین کتاب های اقتصادی جهان که می توانید آن را مطالعه کنید، اقتصاد در یک در است. این منبع یکی از پرطرفدارترین کنب اقتصادی قرن ۲۰ است که هنری هازلیت در آن با زبانی ساده و سلیس توضیح می دهد که دولتی کردن اقتصاد و عدم خصوصی سازی باعث ایجاد چالش های مختلفی در زمینه اقتصاد می شود.

طرح های مختلف موجود در زمینه های اقتصادی مانند مالیات، اشتغال زایی و اشتغال کامل از دیگر مباحثی است که در کتاب اقتصاد در یک درس به صورت کامل بررسی می شود.

۷. حرف هایی با دخترم، منبعی واقعی و جذاب

حرف هایی با دخترم، منبعی واقعی و جذاب

کتاب حرف هایی درباره دخترم، در واقع روایتی از نامه های یکی از وزرای اقتصادی یونان خطاب به دخترش است. با مطالعه این منبع شما به شکلی ساده و کاربردی با مشکلات اقتصادی و عوامل آن از جمله علت های نابرابری و جادوی سیاه بانکداری آشنا می شوید. در این کتاب پول غیر سیاسی یکی فانتزی خطرناک و اشتباه معرفی شده و دلایل آن نیز بیان می گردد.

۸. کتاب اقتصاد روایی، بررسی رخدادهای سیاسی

کتاب اقتصاد روایی، چگونه داستان های ویروسی رخدادهای بزرگ اقتصادی را می سازند، یکی از بهترین کتاب های اقتصادی است که در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار به چاپ رسید. رابرت شیلر نویسنده این منبع، در همین سال های کم طرفداران زیادی را به کتاب اقتصاد روایی جلب کرده است که نشان از قلم توانا و جذاب او دارد. با مطالعه این کتاب شما می توانید با عوامل کم اهمیت در حوزه اقتصاد، رویدادها و تحولات اقتصادی و… آشنا می شوید.

۹. کج رفتاری، پرطرفدارترین کتاب اقتصادی

اگر می خواهید با اقتصاد رفتاری آشنا شوید، کتاب کج رفتاری بهترین راهنمای شما خواهد بود. پروفسور ریچارد تیلر در این منبع با نثری روان و ته مایه هایی از طنز، اقتصاد رفتاری را به عنوان راهی جایگزینی برای بررسی روند بازاریابی و تبلیغات بیان می کند. نویسنده این کتاب به پدر علم اقتصاد رفتاری مشهور است و چیزهای زیادی را می توانید از گفته هایش بیاموزید.

۱۰. کتاب مبانی علم اقتصاد، انتخابی برای همه

کتاب مبانی علم اقتصاد، در واقع چکیده ای از کتاب اصول علم اقتصاد است که در آن مهم ترین موارد مربوط به دو دسته کلی اقتصاد خرد و کلان بیان می شود. با مطالعه این مجموعه ۴ جلدی نوشته گریگوری منکیو، شما علاوه بر آشنایی با مبانی و کلیات علم اقتصاد، با قضایا و کاربردهای آن نیز به شکلی عمیق و کاربردی آشنا خواهید شد. اگر به دنبال بهترین منبع آموزشی در حوزه اقتصاد هستید، مبانی اقتصاد بهترین گزینه برای شما است.

۱۱. کتاب خصوصی سازی پول، جذاب و گیرا

اگر به مباحث اقتصادی در زمینه اشکال مختلف پول و مدیریت آن علاقه دارید، کتاب خصوصی سازی پول بهترین گزینه برای شما می باشد. این منبع در واقع از خصوصی سازی پول دفاع جانانه ای کرده و معتقد است مشاغل باید بتوانند پول خود را تولید کنند و برای کارهای خود به تنهایی تصمیم بگیرند. فردریش هایک نویسنده کتاب خصوصی سازی پول، در واقع یکی از طرفداران پول هایی مانند ارز دیجیتال و بیت کوین است که البته هیچگاه نتوانست رویاهای خود را به واقعیت پیوند دهد.

۱۲. چه چیز به چه کس می رسد؟ چرا؟ طنز اقتصادی فوق العاده

اگر به نوشته هایی با ته مایه هایی از طنز علاقه مند هستید و دوست دارید با ایده ها و راهکارهای اقتصادی مانند طراحی برای افزایش هوشمندی با نثری روان و جذاب آشنا شوید، کتاب چه چیز به چه کس می رسد؟ چرا؟ بهترین منبع برای شما خواهد بود. با مطالعه این منبع شما با زمینه های شکست اقتصادی و انواع بازار ممنوع، آزاد و… آشنا می شوید.

مقررات معماری داخلی شامل چه مواردی است؟

۱۳. دید اقتصادی، روان ترین کتاب حوزه اقتصاد

کتاب دید اقتصادی یکی دیگر از کتاب های پرطرفدار و مشهور در حوزه اقتصاد است که با مطالعه آن می توانید با اصول پایه و بنیادی مالی آشنا شوید. پیتر جی شیف و اندرو دی شیف نویسندگان این منبع، با زبانی سلیس و روان، مباحث مختلف اقتصادی مانند کاربردهای اعتبار، زیرساخت ها و خلق دولت را بیان می کنند. اگر می خواهید با حوزه های اقتصادی و تحلیل های آن آشنا شوید، کتاب دید اقتصادی یک انتخاب عالی برای شما است.

۱۴. بگذار آشغال بخورند، پرفروش ترین کتاب اقتصادی

کتاب بگذار آشغال بخورند در واقع تحلیلی درباره علت گرسنگی گروهی از مردم و چاق شدن عده ای دیگر را تحلیل و بررسی می کند. آمار بیان شده در این منبع نشان از فقر ۲۵ درصد جامعه در جهان و سیری ۲۵ درصد دیگر دارد که دلایل آن نیز به شکلی ساده و منطقی توضیح داده شده است. رابرت آلبریتون نویسنده کتاب بگذار آشغال بخورند، در ابتدا مصرف گرایی را بررسی می کند؛ در ادامه نیز ریشه های غربی و آمریکایی رژیم های غذایی امروز و قدرت شرکت ها از عواملی است که به آن پرداخته می شود.

۱۵. چرا ملت ها شکست می خورند؟ از پرطرفدارترین کتاب های اقتصاد

کتاب چرا ملت ها شکست می خورند، در ابتدا ریشه های اصلی و عوامل تاثیرگذار در فقر را بیان می کند. در ادامه نیز وقایعی تاریخی مانند علت اشغال میدان التحریر به دست مصری ها و برکناری حسنی مبارک بیان شده، تاثیرات آن مورد بررسی قرار می گیرد. با مطالعه این کتاب نوشته دارون عجم اوغلو و جیمز آلن رابینسون، شما با نظریه های مختلف تولید فقر و ثروت و رشد استثمار آشنا می شوید.

۱۶. تاریخ مختصر اندیشه های اقتصادی، بهترین تاریخ اقتصاد

کتاب تاریخ مختصر اندیشه های اقتصادی یکی از بهترین کتاب های اقتصادی جهان است که نظام های اقتصادی مختلف را در گذر زمان به شکلی خلاصه و متمرکز بیان می کند. با مطالعه این منبع شما می توانید با عقاید سیاسی نظریه پردازان اقتصادی مشهور و مهم آشنا شوید و اطلاعات زیادی در این باره به دست آورید. بو ساندلین، ریچارد وندراک، هانس میکائیل تراتوین نویسندگان این اثر هستند.

۱۷. کتاب نظریه عمومی اشتغال، بهره و پول، دیدگاهی متفاوت

کتاب نظریه عمومی اشتغال، بهره و پول، دیدگاهی متفاوت

از دیگر کتاب های جذاب و پرطرفدار خارجی در حوزه اقتصاد که می توانید آن را مطالعه کنید، نظریه عمومی اشتغال، بهره و پول است. جان مینارد کینز نویسنده این منبع، اندیشه های اقتصادی خود را به شکلی متفاوت از گذشتگان خود بیان می کند و به تجزیه و تحلیل زمینه های مختلف می پردازد.

در پایان، بهترین کتاب های اقتصادی جهان

یکی از بهترین کتاب های اقتصادی جهان، اقتصاد به روایت دیگر نوشته موسی غنی نژاد است که اندیشه های مختلف این حوزه را به شکلی دقیق و با نثری روان بررسی می کند. اگر به جنبه های تاریخی و بررسی اقتصاد در دوره های مختلف علاقه مند هستید، تاریخ مختصر اندیشه های اقتصادی یکی از مشهورترین گزینه های پیش روی شما است. مجموعه ۴ جلدی مبانی اقتصاد نیز از دیگر گزینه هایی است که می توانید به کمک آن با اصول پایه ای اقتصاد آشنا شوید.

در صورتی که به دنبال برترین و پرفروش ترین کتاب های تخصصی هستید، رایان بوک یکی از بهترین فروشندگان کتاب دانشگاهی است که می توانید از آن کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا