عمومی

۲۰ دانشگاه برتر برای مهاجرت با رشته اقتصاد و بررسی بهترین کشورها

اگر می خواهید برای تحصیل در رشته اقتصاد به خارج از کشور بروید، برای مهاجرت با رشته اقتصاد باید ابتدا اولویت های خود را انتخاب نمایید؛ در صورتی که رتبه دانشگاه برایتان اهمیت زیادی دارد، هاروارد و استنفورد آمریکا از بهترین گزینه های پیش روی شما هستند. اگر می خواهید به کشوری با هزینه مناسب در دانشگاه های رتبه دار بروید، بیل ترکیه نیز گزینه مناسبی است. همچنین شما می توانید با مطالعه کتاب های اقتصاد، گرایش مورد نظر خود را به شکلی عمیق تر بررسی کنید و سپس در حوزه مورد علاقه تان کشور مورد نظرتان را برای مهاجرت انتخاب نمایید.

بهترین کشور در رشته اقتصاد برای مهاجرت

بهترین کشور در رشته اقتصاد برای مهاجرت

چند مورد از بهترین کشورهایی که می توانید برای تحصیل در رشته اقتصاد به آنها مراجعه کنید در اینجا آمده است. توصیه می شود علاوه بر مطالعه موارد زیر، با چند نفر از دوستان و آشنایان خود که در این زمینه موفقیتی به دست آورده اند نیز پیش از تصمیم گیری مشورت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

۱. آمریکا

یکی از بهترین گزینه هایی که می توانید برای تحصیل به آن مهاجرت کنید، آمریکا است. با تحصیل در این کشور، توسط بهترین اساتید اقتصاد این رشته را فرا خواهید گرفت و احتمالا در زمانی کم وارد بازار کار خواهید شد. همچنین حقوق شما نیز در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالا است؛ ولی توجه داشته باشید در این کشور به لحاظ امنیتی به راحتی ایران نخواهید بود و باید دقت زیادی به خرج دهید. به رغم درآمد خوب و بالایی که در انتظارتان است، برای مواد خوراکی، اجاره آپارتمان و حتی هزینه های درمانی نیز باید مبلغ بالایی را برای خود در نظر داشته باشید.

۲. سنگاپور

از دیگر کشورهایی که ۲۰ دانشگاه برتر در رشته اقتصاد در آن واقع شده است، سنگاپور است که هدف بسیاری از دانشجویان برای مهاجرت می باشد. این گزینه برای شما پلی برای ورود به دیگر کشورهای آسیایی خواهد بود و می توانید تجربه های زیادی در آن به دست آورید؛ ولی از آنجایی که تنها ۸ دانشگاه خوب در این مکان وجود دارد، برای اخذ پذیرش در آنجا باید تلاش زیادی کنید زیرا رقابت شدیدی در انتظار شما خواهد بود.

۳. کانادا

اگر به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت با رشته اقتصاد هستید، دانشگاه تورنتو کانادا یکی از گزینه های عالی پیش روی شما است. چیزی در حدود ۷ درصد دانشجویان این کشور مهاجرین هستند که نسبت خوبی محسوب می شود. برای مهاجرت تحصیلی می توانید به راحتی در این گزینه اقدام کنید و پس از تحصیل نیز اقامتی به صورت دائم خواهید داشت. اگر به طبیعت علاقه دارید نیز کانادا برای اوقات فراغت شما گزینه خوبی است که می توانید در زمان های آزاد خود نیز از آنها استفاده کنید.

۴. ایتالیا

اگر می خواهید به کشوری متفاوت با فرهنگی چالش برانگیز و جالب بروید، ایتالیا نیز یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما می باشد. دانشگاه بوکونی یکی از ۲۰ مورد برتر برای مهاجرت در رشته اقتصاد بوده که برای بسیاری از افراد انتخابی مناسب است؛ البته توجه کنید در صورت انتخاب این مورد چالش یادگیری زبان را نیز تجربه خواهید کرد.

۵. انگلستان

یکی دیگر از کشورهای پیشرفته ای که دانشگاه هایش در ۲۰ مورد برتر در رشته اقتصاد قرار دارد، انگلیس است. با تحصیل در این کشور، می توانید با فرهنگ غربی در زمان قدیم و اکنون آشنا شوید و اطلاعات خوبی درباره اصول اقتصادی در گذشته و در دوران معاصر به دست آورید. البت هزینه ها نیز در این گزینه بسیار بالا است و در ابتدا باید آنها را به دقت بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید.

مهاجرت مهندس عمران به استرالیا (شرایط + بازار کار و مشاغل پردرآمد)

۶. چین

نیازی به گفتن نیست که کشور چین در زمینه های اقتصادی چقدر پیشرفته و پرقدرت عمل می کند. با مهاجرت به این کشور و تحصیل در دانشگاه پکن، می توانید دانشی عالی در این حوزه به دست آورید و پله های ترقی را به سرعت طی کنید؛ ولی در کنار این موارد باید خود را برای خوردن و عادت کردن به غذاهای خاص این کشور نیز عادت دهید و تجربه های جدید را با آغوشی باز بپذیرید.

برخی دیگر از کشورهای برتر دنیا برای مهاجرت

اگر قصد مهاجرت به کشورهای برتر را دارید و رتبه دانشگاه در حوزه اقتصاد اهمیت زیادی برای شما ندارد، می توانید هریک از کشورهای زیر را نیز در لیست خود برای مهاجرت با رشته اقتصاد قرار دهید و پس از بررسی آنها، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

  • اسپانیا: این کشور اروپایی آب و هوای خوبی دارد و سیستم آموزشی مطلوبی را برای دانشجویان خود ارائه کرده است.
  • آلمان: یکی از قدرت های مهم اقتصادی دنیا کشور آلمان است که شما می توانید برای تحصیل در آن اقدام کنید؛ البته برای زندگی در آنجا باید هزینه بسیار زیادی بپردازید.
  • دانمارک: اگر به دنبال کشوری هستید که با هزینه ای مناسب سطح آموزشی عالی را در آن دریافت کنید، دانشگاه های دانمارک یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما است.
  • هلند: در صورتی که به مکان های خوش آب و هوا علاقه دارید، می توانید کشور هلند را برای تحصیل انتخاب کنید و تجربه ای جذاب داشته باشید.
  • فنلاند: این کشور یکی از خنک ترین گزینه های پیش روی شما است که می توانید در آن فرهنگی جالب و جذاب را تجربه کنید. با تحصیل در این کشور تجربه های حرفه ای بسیار خوبی به دست خواهید آورد.
  • فرانسه: یکی از کشورهای برتر در سطح جهانی فرانسه است که می توانید آن را برای تحصیل در رشته اقتصاد انتخاب کنید؛ با انتخاب این گزینه به نسبت کیفیت آموزشی که دریافت می کنید، هزینه کمی پرداخت خواهید کرد.
  • استرالیا: این کشور نیز در دسته محبوب ترین ها برای مهاجرت قرار دارد؛ ولی برای تحصیل در آن هزینه زیادی باید پرداخت کنید.

دانشگاه های برتر برای مهاجرت رشته اقتصاد

در اینجا ۲۰ تا از بهترین دانشگاه های دنیا که می توانید در رشته اقتصاد به آنها مهاجرت کنید آمده است. امتیازات درج شده در جدول براساس نتایج به دست آمده از QSchina در آخرین اطلاعات درج شده در سال ۲۰۲۴ می باشد که از معتبرترین منابع برای نظام رتبه بندی دانشگاه ها در سطح جهانی محسوب می شود.

رتبه رشته اقتصاد برای مهاجرت امتیاز کلی نام دانشگاه نام دانشگاه به انگلیسی نام کشور نام شهر
۱ ۹۹.۲ هاروارد Harvard University ماساچوست آمریکا کمبریج
۲ ۹۶.۹ موسسه تکنولوژی ماساچوست Massachusetts Institute Of Technology (MIT) ایالت ماساچوست آمریکا امهرست
۳ ۹۵.۷ استنفورد Stanford University آمریکا کالیفرنیا
۴ ۹۳.۸ دانشگاه شیکاگو University of Chicago ایلینوی آمریکا شیکاگو
۵ ۹۲.۹ پرینستون Princeton University آمریکا نیوجرسی
۶ ۹۲.۶ برکلی University of California, Berkeley (UCB کالیفرنیا آمریکا برکلی
۷ ۹۱.۸ دانشگاه اقتصاد لندن The London School of Economics and Political Science (LES) انگلستان لندن
۸ ۹۱ بیل Yale University ترکیه استانبول
۹ ۹۰.۹ آکسفورد University of Oxford انگلستان آکسفورد
۱۰ ۸۸.۸ کمبریج University of Cambridge انگلستان کمبریج
۱۱ ۸۸.۶ کلمبیا Columbia University آمریکا نیویورک
۱۲ ۸۷.۶ نیویورک New York University (NYU) آمریکا نیویورک
۱۳ ۸۷.۱ پنسیلوانیا University of Pennsylvania پنسیلوانیا آمریکا فیلادلفیا
۱۴ ۸۶.۸ دانشگاه کالیفرنیا University of California, Los Angeles (UCLA) کالیفرنیا آمریکا لس آنجلس
۱۵ ۸۶.۳ نورث وسترن Northwestern University قطر دوحه
۱۶ ۸۵.۴ بوکونی Bocconi University ایتالیا میلان
۱۷ ۸۴ دانشگاه ملی سنگاپور National University of Singapore سنگاپور کوئینزتاون
۱۸ ۸۳.۸ کالج لندن London’s Global University (UCL) بریتانیا لندن
۱۹ ۸۳.۲ تورنتو University of Toronto کانادا تورنتو
۲۰ ۸۲.۳ پکن Peking University چین مینلند
لیست بهترین اپلیکیشن پادکست فارسی 1402

برای درک بهتر جدول بالا، فاکتورهای موثر در این رده بندی در اینجا آمده است که می توانند به شما کمک کنند.

  • اعتبار دانشگاه در سطح جهانی ۴۰ درصد
  • نسبت اعضای هیئت علمی دانشگاه به دانشجویان ۲۰ درصد
  • میزان استناد اعضای هیئت علمی دانشگاه ۲۰ درصد
  • میزان اعتبار افراد شاغل دانشگاه ۱۰ درصد
  • تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه
  • تعداد اساتید فعال بین المللی در دانشگاه

شرایط پذیرش در رشته اقتصاد در دانشگاه های برتر

شرایط پذیرش در رشته اقتصاد در دانشگاه های برتر

برخی از شرایط کلی برای اخذ قبولی و پذیرش یا اپلای کردن در دانشگاه های برتر دنیا در اینجا آمده است که توصیه می شود ابتدا برای رسیدن به آن تلاش کنید تا در مراحل بعدی با مشکلی مواجه نشوید.

  • محدودیت سنی: بالای ۱۸ سال
  • شرط معدل برای ورود به کارشناسی و ارشد: بالای ۱۶
  • محدودیت معدل برای پذیرش در مقطع دکتری: بالای ۱۸
  • برای کارشناسی ارشد: نمره ۳.۵ تا ۴ در آزمون GRE (80 درصد نمره قبولی)
  • قبولی در ورودی دکتری: قبولی در GPA (حداقل نمره ۳.۵)
  • مدرک بین المللی زبان انگلیسی برای ارشد: آیلتس یا تافل (حداقل نمره ۱۰۵ در تافل)
  • قبولی با نمره بالای ۷ در آزمون آیلتس برای دکتری
  • کشورهایی که به زبان دیگری تدریس می کنند: سطح B1 بین المللی

آشنایی با آزمون ورودی کارشناسی اقتصاد در خارج

برای ورود به دانشگاه های برتر در خارج از کشور، آزمونی به صورت سراسری و یکپارچه وجود ندارد؛ ولی در بیشتر موارد آزمون (Symbiosis Entrance Test (SET به کار می رود. در صورتی که شرایط اولیه درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود را داشته باشید، شما باید در این آزمون شرکت کنید و در صورت کسب نمره قبولی، می توانید در آنجا اپلای کنید. این آزمون معمولا در اولین ماه از سال میلادی (ژانویه) برگزار می شود.

بهترین کشور برای مهاجرت با رشته اقتصاد

اگر به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت با رشته اقتصاد هستید، می توانید آمریکا، کانادا و سنگاپور را برای تحصیل انتخاب کنید که برترین گزینه ها محسوب می شود؛ همچنین در صورتی که می خواهید تجربه ای جدید در کشوری با آب و هوای خنک داشته باشید، فنلاند و هلند نیز گزینه های مناسبی برای شما هستند. توصیه می شود قبل از انتخاب محل مورد نظرتان، امتیاز دانشگاه ها و همچنین هزینه زندگی در آنها را نیز بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر کتاب دانشگاهی این گزینه ها را برای درک بهتر سطح آموزشی بررسی نمایید.

سوالات متداول مهاجرت در رشته اقتصاد

برای مهاجرت در رشته اقتصاد رتبه دانشگاه اهمیت بیشتری دارد یا کشور؟

رتبه دانشگاه اهمیت زیادی در انتخاب آن برای مهاجرت دارد؛ ولی دانشگاه مهم تر است؛ زیرا شما در آینده در یک کشور با سطح بالاتر بهتر می توانید پیشرفت کنید و سطح شهروندی و حقوق بهتری در انتظارتان خواهد بود؛ همچنین توجه داشته باشید این رتبه ها ثابت نیستند و با گذر زمان ممکن است جابجا شوند.

ارزان ترین کشور برای مهاجرت در رشته اقتصاد کدام است؟

در حال حاضر طبق لیست ارائه شده توسط QS ترکیه یکی از ارزان ترین کشورهایی است که دانشگاه آن در بین ۲۰ مورد برتر قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا